Annons:
Etikettallmänt
Läst 892 ggr
[Ronon-m]
7/14/11, 7:16 PM

Gaaaalen!

Ett av mina största intressen här i livet är hundar. Jag har ju min älskade Ozzi men min absoluta drömras är amstaff. Den har allt i en hund som jag söker. Temperament, päls, storlek, utseende, motionsbehov. Ja ni förstår.. Men mina föräldrar är så himla envisa. "Nej du får ingen mer hund, det blir så stökigt och för mycket djur här hemma". Blir så trött på de! Hundarna får ju ändå inte leka inomhus utan inne ska dom bara ligga ner och vara där vi är eller i deras bäddar. Dom får inte leka eller springa runt inne så det kommer inte bli stökigt. Ozzi får aldrig leka inne, bara ligga på sin plats eller hos oss i soffan och sova. När jag passade grannens hund förra helgen så sa mamma det att gud vad diktig du har varit, jag har inte ens märkt att det har varit två hundar. Nää och så kommer det ju bli om jag får min efterläntade amstaff också! Dom förstår inte riktigt hur mycket jag vill ha en och att Ozzi faktiskt behöver en hundkompis… Jaja, behövde bara skriva av mig lite, tänker på amstaffar varje dag och det är så jobbigt att veta att jag inte får nån, är väldigt ledsen över det… :/

Annons:
[rightPAW]
7/14/11, 7:40 PM
#1

Här hemma är det samma sak, men jag känner att jag gott kan vänta. Jag fick min hund efter åratal av tjat och det är jag dem evigt tacksamma för. Känns inte lönt att tjata om ännu en. När jag flyttar hemifrån, då vill jag absolut ha en till men som sagt, jag kan vänta.

[Forest]
7/15/11, 10:18 AM
#2

Jag har alltid kört med inte leka inna men ute får man det. Inne kan man därimot aktervera hunden med annat. Jag är så gammal nu men när jag var yngre o tjata om diverse djur sa mamma blankt nej till vissa bla kanin,höns var total nej på pga drar till sig råttor :P Därimot fick jag katt,olika möss,vandrade pinnar som yngla av sig, och fiskar som oxå yngla av sig :D Fick en hamster när jag fylde 6 år utan tjat alls pappa tyckte att jag skulle ha något gulligt hon vart 6 år gammal. Hund ja det tjata jag om oxå men vi hade ju en pudel annars var det en schäfer som jag ville ha och honom skulle jag få, men mamma sa nej starkt. Du får vänta till du flyttat hemifrån Rynkar på näsan Saken är att idag tjatar min dotter om alla möjliga djur allt från mus till häst, jag har verkligen inte tid med ett till djur o jag anser man ska ta hand och vara med sitt djur. Samt oxå ha råd att ta hand om det. Men om ett år skaffar vi någ en hund till och tanken är att dottern ska få ha den lite mer som sin, Enja är mer lära sig på se hur mamma/pappa gör och självklart får hon vara med på kurserna och lära sig. Men på 1 år ska alla se Har vi tid med en hund till och veta hur man gör rätt för att få en glad o trevlig hund :) Enja har vart en lätt hund helt otroligt kanske är det för vi kan lite hund nu med? inte vet jag lätt har det vart iaf o roligt är det :D

[Ronon-m]
7/15/11, 11:55 AM
#3

#1 ja jag förstår hur du tänker… Men allt jag vill kunna göra med min hund kan jag inte göra med den som jag har nu, pga rädsla och aggresion :(

#2 Ja aktiverar honom gör jag inne men då bara på mina vilkor, hemma ska det vara lungt :) Saken är den att dom behöver inte göra mycket alls med den nya hunden, presic som det är nu. Jag har råd att betala mat och föräkring för den varje månad och även råd att köpa den. Men jag kommer fortsätta tjöta på dom för jag känner att det fattas en amstaff i mitt liv. Vet inte riktigt hur jag ska förklara men en amstaff är lixom den sista pusselbiten :) hehe

Upp till toppen
Annons: