Annons:
Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 1091 ggr
[iurochskur]
2011-07-14 08:58

Godmorgon 14 Juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag träder fodervärdsavtalet i kraft för Luna. Ska ringa uppf. om någon timme. Så, igår hade vi jättemysigt. Var till stranden med vovvarna på kvällen och Luna kastade sig i med hull och hår. Shanti var mera reserverad och nosade ett par gånger innan hon slutligen vadade ut i vattnet. Men väl hemma blev det och tvätta av två sandiga vovvar.

Idag vaknade jag dock med kraftig huvudvärk i bakhuvudet och en förkylning. Inatt tog jag det tjocka täcket eftersom jag frös och skakade.

Hoppas eran dag är bra.

Kram!

Annons:
Workingdog
2011-07-14 09:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Godmorgon!

Hoppas det går bra med avtalet :D

Om en timme ska jag ut med daghundarna, och sen bär det av till Gröna Lund med kusinerna som är här. Lär väl komma hem lite sent, menmen ska nog sätta ut 2 kaniner i hagarna innan jag går :)

Hoppas alla får en bra dag!

Bara för att jag sitter vid fel data, och det blir tråkigt utan bild får ni en liten bild på min lilla prinsessa här hemma! Kyss

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

[iurochskur]
2011-07-14 09:36
#2

#1 Vilken sötnos!

[iurochskur]
2011-07-14 10:24
#3

Nu så, Luna stannar här och kommer förhoppningsvis att stanna livet ut. Hon ska få två kullar hos uppfödaren och sen blir hon våran.

Kickilu
2011-07-14 11:47
#4

#3 Jag har inte varit inne här på ett tag och totalt missat att ni fått en vovve till. Hur gick det till? Jag har haft min nr 2 i ett år nu och ångrar mig inte för en dag. Kan tilläggas att det inte alla dagar varit helt smärtfritt och mycket bus blir det fast det goda väger upp allt.

[iurochskur]
2011-07-14 12:02
#5

#4 Vi letade efter hund nr 2 som sällskap till Shanti och fick ett svar av uppfödaren som äger Luna. Vi åkte dit och träffade Luna och blev förälskade i henne. Vi har haft henne på prov innan fodervärdsavtalet trädde i kraft. Idag är vi hennes fodervärdsfamilj tills hon fått två kullar. Ja, vissa dagar är det mera gruff än andra men i det stora hela fungerar det över förväntan. Det skiljer ju bara trots allt 5 månader mellan dom så det var en chansning.

[iurochskur]
2011-07-14 12:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#4 Här har du bild på dom båda tillsammans.

Annons:
Kickilu
2011-07-14 12:37
#7

#6 Söta båda två som små sockertoppar. Vad är Luna för ras?

[iurochskur]
2011-07-14 12:39
#8

#7 Luna är en renrasig Chinese crested powder puff. Tackar!

Upp till toppen
Annons: