Annons:
Etikettallmänt
Läst 1290 ggr
MP160
7/7/11, 10:23 PM

problem med chipnr

Jag försöker skriva över mig själv på min hund, då jag har tagit över henne och har tidigare mattes medgivande att ta över henne men det är problem med regnr! För att fixa ägarbyte via jordbruksverket så går man ju in i hundregistret och fyller i hundens chipnummer och tidigare matte/husses personnummer. För att få tag på vovves chipnummer gick jag idag till veterinären och fick henne scannad och nr skrevs ner. När jag knappat in både chipnummer och förra mattes personnummer stog det att varken numret eller matten var registrerad! Letade fram försäkringspapperna där hennes chipnummer stod, men första siffrorna var inte desamma. Enligt veterinären började hennes nr på 9 men enligt hennes försäkringspapper börjar numret på 10…. Efter 10 är siffrorna lika på både lappen från vetten och försäkringspappret… Slog in chipnummret från försäkringen också i hundregistret men samma sak, varken matte eller hund fanns reggad…

Min hund är alltså inte ens reggad? Men hon har ju en försäkring, då måste hon väl vara reggad? Jag förstår ingenting just nu och gamla matte går inte att få tag på då hon är sjuk… Behöver ägarbevis om 3 veckor då jag ska ha hanteringsprov på henne för att ta med henne in på internat, så detta börjar bli bråttom… Hur löser jag detta på bästa sätt? Obestämd

Annons:
[Forest]
7/7/11, 10:35 PM
#1

Kan du inte be vetrinären kolla så chipnr verkligen stämmer dubbelkolla? Stämmer inte det mot fd ägaren o nr 9 så får du omregga hunden antar jag? vet itne men ring även sen jbv o prata med dom om detta kanske kan de knappra fram rätt hund samt fd ägaren?

AnneN
7/8/11, 12:28 AM
#2

Kan det vara så att flera ur samma kull chippades samtidigt och att pappren då blandats ihop eller nått sånt?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

MP160
7/8/11, 12:56 AM
#3

#1 Jo vi ska ringa veterinärerna imorrn och se om dom kan titta på henne igen och kolla i datorn osv

#2 Nä, hon var enda överlevande i sin kull så det är nog inte fallet

Kalli
7/8/11, 11:21 AM
#4

Man fyller väl bara in chipnumret hos försäkringsbolaget för att de ska veta vilken hund försäkringen rör, tror inte att de kollar upp att hunden är regristerad hos SJV.

MP160
7/8/11, 11:40 AM
#5

#4 Det visste jag inte, tack!

Upp till toppen
Annons: