Annons:
Etiketthundar-i-media
Läst 975 ggr
AnneN
7/6/11, 1:15 AM

Lämnade hunden i het bil, får böter

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
UlrikaD
7/6/11, 10:56 AM
#1

Att folk aldrig lär sig. Vad hände med sunt förnuft?

De behöver höja böterna rejält för vanvård av djur!

matte-mi
7/6/11, 11:49 AM
#2

Jag tycker det har varit så många artiklar om just såna här händelser så folk borde ha lärt sig nu.

Jag läste i en bok att skillnaden (en av skillnaderna Flört) mellan människor och hundar är att hundar klarar kyla bättre än oss och vi klarar värme bättre än dem.

AnneN
7/6/11, 1:56 PM
#3

#1 Ja det sunda förnuftet glömde nog en del folk hemma då de åkte iväg Rynkar på näsan

#2 Jo man kan ju tycka att folk skulle lärt sig, men tyvärr så är det ju så att vi människor ofta tänker "sånt händer inte mig" och innan man lärt sig att det kan hända alla inklusive en själv så kommer en del ha svårt att lära sig av andras misstag.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

matte-mi
7/6/11, 3:03 PM
#4

#3 Jo det är sant men man tycker ju att alla artiklar och varningar borde räcka. Men det gör det ju tyvärr inte Rynkar på näsan

Sophey
7/6/11, 5:06 PM
#5

Jag kan lämna hunden i bilen med krav på att jag finner skugga, det är inte allt för varmt utomhus och jag är inte borta för länge annars om jag ska gå in och äta eller liknande äter jag eller dricker på en ute servering där jag kan ha hunden nära mig i skuggan annars blir det att vi tar med oss hem.

Det är som en vän som blev förbannad på en man som hetsade och var allmänt ond mot en hund som satt fast i en bil genom fönsterrutan, min vän fick betala böter för att mannen kände sig kränkt då han ska få göra vad han vill mot sin hund och sin bil.

Medarbetare på matlust

Upp till toppen
Annons: