Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 615 ggr
[iurochskur]
2011-07-05 16:59

Herr igelkott

I fredags kväll när vi tittade på tv såg jag något i ögonvrån röra sig nere i dörröppningen till trädgården. Tänkte att hundarna ju var inne…då tittade jag och fick se en igelkotts-nos sticka fram och nosade in i vardagsrummet. Vilken fart jag fick. Herr igelkott fick inte ta sig in ifall hundarna skulle försöka att ge sig på den. Jag gjorde några höga ljud och den lilla kotten sprang över gräset bort till staketet där han inte ens kom ut då han var för tjock. Stackars liten. Jag tog bild på den lilla kotten, men jag vet inte hur man för över bilden från kameran till minneskortet. Hade inte minneskortet i när jag tog bild på kotten. Så ni får nog nöja er med min roliga berättelse.

Annons:
[Forest]
2011-07-05 21:25
#1

Glad Enja är glad i kottar  men låter dom vara, tillomed att de knatar vidare utan att gömma sig. Vi har 2 stammisar en hona och en hane antar vi att det är snart kommer vi märka om vi gissar rätt på kön då förra året gjorde barn utanför vårat fönster Tungan ute Låte helt otroligt när de friar o grejjar Skrattande

[Ronon-m]
2011-07-06 00:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har en hona som har bott hos oss i ca 4 år nu. Hon har försökt komma fram till mig när jag suttit bredvid henne på marken. Hon gick så nära så att de bara va ca 20 cm mellan oss. Men då va det jag som blev rädd och reste mig. Men nu har hon 10 små ungar som springer runt i våran trädgård även när vi sitter ute och varken dom eller mamman bryr sig så mycket om oss. Men gud va mamman får kämpa för att hålla dom inne i boet Skrattande

Mamman och en av ungarna som rymt ut ur boet. Tog bilden idag :)

AnneN
2011-07-06 00:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Oh, igelkottar är ju sååå söta!!! Kyss

Tog denna bild ifjol (om jag minns rätt)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: