Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 859 ggr
[iurochskur]
6/30/11, 12:19 PM

Berg och dalbana

Detta med att ta hem hund nr 2 är ju en berg och dalbana. Vi har blivit besvikna inte bara 2 utan tre ggr nu. Alldeles nyss ringde tjejen som skulle ha kommit med tiken i em och ställde in…Hon hade beslutat och behålla tiken. Mina barn är just nu jättebesvikna eftersom jag imorse förberedde dom för att få hem en hund till. Så tänk om folk kunde vara 100 på att dom vill omplacera sina hundar innan dom ringer till en!!

Fy säger jag vilken skitdag detta blev.

Annons:
Michaela-N
6/30/11, 2:55 PM
#1

Men nääää så dåligt av henne! Vad tragiskt och jobbigt. Då får ni leta igen. Ge inte upp hoppet än!

[iurochskur]
6/30/11, 3:03 PM
#2

Tack #1! Vi har ju tiden för oss, inte bråttom med detta inte. Men man blir ju så ledsen när folk hör av sig för att sen ångra sig.

Michaela-N
6/30/11, 3:48 PM
#3

#2 Inte konstigt. Tur hade ni i alla fall, att ni inte ringt efter att ni haft henne ett tag och hunnit fästa er vid henne….

[iurochskur]
6/30/11, 4:00 PM
#4

#3 Precis, då hade jag blivit förkrossad.

Nuttra
6/30/11, 5:03 PM
#5

Stackars er :( själv skulle jag nog bli jätte ledsen när man väl gjort sig redo!

Men samtidigt förstår man den andra personen. Hon kanske gjorde ett för drastiskt beslut över omplaceringen? Eller kanske insåg att det inte behövdes eller inte kunde skiljas från hunden? Sådana beslut kan vara jättesvåra för en hundägare. Själv skulle jag varit förkrossad över att behöva omplacera min hund, och om det fanns en öppning (även i sista stund) att faktist behålla hunden skulle jag inte tveka.  Fast man vet ju aldrig hur henne situation såg ut… Hon kanske hittade någon som hon tyckte lämpade sig bättre? (inga hårda ord mot er! ;) )

/Helena

Medarbetare på Brukshundraser

[iurochskur]
6/30/11, 5:13 PM
#6

#5 Saken var den att tiken bodde i nuläget hos en familj på prov där det inte fungerade alls mellan hunden och den hunden familjen redan hade, så hon ville snabbt ha iväg tiken därifrån så att hon slapp ta hem hunden mellan och det skulle bli svårare att släppa henne igen.

Annons:
Valpar
6/30/11, 8:29 PM
#7

Vad tråkig och höra! Extra jobbigt för barnen antar jag, men jag håller tummarna för er att nästa vovve blir en fullträff Skrattande

Vilka raser/ras har de vart på hundarna ni planerat att få in i familjen? Glad

[iurochskur]
6/30/11, 8:33 PM
#8

#7 Dom har varit av sällskapsras. Så det är vad vi söker. Vill gärna ha någon på ca 2 år och uppåt. Som sagt så har jag inte bråttom, det ska klicka mellan min hund och den nya.

Valpar
6/30/11, 8:36 PM
#9

#8 Självklart är det viktigt att det klickar mellan Shanti och den nya, lycka till! Glad

Upp till toppen
Annons: