Annons:
Etiketthundar-i-media
Läst 1165 ggr
AnneN
2011-06-29 23:30

Ryttarinna hotade att rida över hundägare

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Wand
2011-06-29 23:33
#1

Nejmen vad i hela friden?! Människan kunde ju ha dödat/skadat personerna och hundarna allvarligt! Vad är detta för konstig människa egentligen? Ibland blir man fundersam!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[TissinTassin]
2011-06-30 08:51
#2

Tycker det verkar skumt att hästen skulle kunna gå på/över människorna… Jag har då aldrig hört /varit med om att en häst plöjer ner en människa :O

Fridaaaa
2011-06-30 09:16
#3

Ytterst sällan springer en häst över en människa eller en hund, då är den riktigt sjuk eller har riktigt ont inte annars.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Chilli10
2011-06-30 11:32
#4

Nej de undviken ju alltid att trampa på en..

Men om hästens ryttare pushar hästen, så kanske det skulle kunna hända?

[TissinTassin]
2011-06-30 12:27
#5

#4 Njaeäää…. Har väldigt svårt att tro det men man vet ju aldrig.. Man slutar aldrig att förvånas :P

Chilli10
2011-06-30 13:23
#6

#5 Nae iof kanske inte :P

Annons:
PetraKarin
2011-06-30 14:15
#7

Det spelar väl ingen roll hur hästen skulle gjort för det är hur som helst helt galet av ryttaren att bete sig och hota så. Om hennes hundar går till anfall måste hon respektera att de andra hundägarna vill försvara sig och sin hund. Och ta ansvar för att hon har lösspringande hundar som inte borde gå lösa.

Dessutom tror jag att även om hästen försöker undvika att trampa på människor kan de ju råka få en ordentlig knuff eller spark av misstag, hästar är tunga och kraftfulla. Och något av djuren kan ju bli livrädda och springa iväg och skada sig.


[TissinTassin]
2011-06-30 18:45
#8

nej naturligtvis inte, tyckte bara det va lite överdrivet att det stod i artikeln att paret "fick kasta sig till marken för att komma undan hästens hovar"

Kickan90
2011-06-30 23:51
#9

#8 hon kan ju ha ridit emot dom i trav/galopp och så att paret fick hoppa undan.
men de skriver ju det konstigt för att få fler läsare ;)

det är ju samma sak som jag såg häromdagen att hundattacker mot människor har blivit högre också visar de en bild på en amstaff/pitbull -.-' det är ju för att locka till sig läsare osv…tyvärr

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Chilli10
2011-07-01 08:16
#10

#9 Ja säkert.

Men jag tycker det är booooring =/ Vad jag hört av en som läst djurvård på gymnasiet så är det golden som står för de flesta betten i hemmet. Ska ha varit procentuellt räknat.

[Forest]
2011-07-01 10:33
#11

Låter helt sjukt, själv vart med när en shettis fick panik med vagn o skena i det läget ramla kompis av och jag höll mig kvar, han sprang och jag fick skricka åt en pappa o son flytta på Er pga pappan försökta blockera vägen/stoppa hästen. Det kunde sluta väldigt illa för dom kan jag lova. Men jag bad om ursäkt för allt.

Kickan90
2011-07-01 13:18
#12

#10 det stämmer också ;) de m golden men de är vääldigt många som inte tror på det x) brukar säga de när folk undrar vf am.staff?

#11 aa, man vet ju aldrig vad som har hänt tidningarna är duktiga på att förvränga allt :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Upp till toppen
Annons: