Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 715 ggr
MoaW
2011-06-24 12:05

hjälp! allergisk reaktion?

Dobby stack in i en överväxt fårhage för en stund sedan. Efter en stund kom han ut och kunde inte öppna ögonen. Han var helt röd och svullen i ögonvitan. Nu kan han titta men han blinkar mycket, kisar, och försöker klia ögonen hela tiden. Vad kan ha hänt? 
Vi har sköljt ögonen med vatten flera gånger.

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Annons:
AnneN
2011-06-24 16:26
#1

Har du kollat om du kan se något stick? Låter som att han kan ha träffat en geting eller rent av jordgetingar (agressiva rackare)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

MoaW
2011-06-24 18:19
#2

jag har inte hittat några tsick, men det skulle kunna vara så att han stoppat huvudet i ett jordgetingbo…

Någon issade på orm, men ja har kollat ienom hela hunden, borde han inte ha blivit svullen vid bettet då? Han har inen svullnad, och han (som i vabliga fall är så känslig) säger ingenting hur mycket ja än klämmer

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Honestyisdead
2011-06-24 18:47
#3

Kan vara pollenallergi. Men jag hade ringt till en veterinär och rådfrågat.

MoaW
2011-06-24 19:44
#4

nu börjar han bli bättre! han är inte lika röd i ögonen :) Han har varit pigg och glad hela tiden, aktiv som vanligt, leker med de andra hundarna och har god aptit. det är just bara ögonen som reagerat. fast ja tror dom börjar bli bättre

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Honestyisdead
2011-06-24 20:35
#5

#4 då tror jag starkt på pollen.

[Forest]
2011-06-24 22:17
#6

Kan det inte vara så att det är någon giftig växt han plöjt igenom finns ju flera st och dessa äter inte betande djur? bara en tanke pga reagerat bara på ögonen Obestämd

Annons:
Upp till toppen
Annons: