Annons:
Etikettallmänt
Läst 928 ggr
AnneN
2011-06-23 23:01

Hur firar ni midsommar? Får hunden vara med?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I år så blir det att på dagen åka ut till brukshundklubben med en vän eller 2 med hundarna, lägga personspår och träna lite Agility.

Sedan på kvällen blir det middag/fest hos en annan vän och där är självklart Velvet också välkommen att följa med. Deras fester brukar vara lugna och ingen som "super skallen av sig" så är inte det minsta orolig att ta med henne, hon är dessutom van vid folk som är onyktra då vi medan hon var valp bodde i ett "slumområde" där det var många alkisar och narkomaner. Hon reagerar inte alls på folk som är berusade, om de inte är stökiga eller opålitliga, då håller hon behörigt avstånd från dem (om man möter på promenader).

Önskar er alla en riktigt trevlig midsommar! Glad

Bilden kommer från http://www.hittabilden.se och fotografens namn är Leif Ljungdahl

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
[Liiillap]
2011-06-23 23:04
#1

Ska till svärmor och äta.
Mixy får följa med om det är bra väder
Eftersom vi då äter ute och hon slipper vara ute själv hela dagen

Om det regnar får hon stanna hemma..
då svärmor har katter + kattungar som är ovan vid hund .. Så Hunden får inte följa med in

[Forest]
2011-06-23 23:19
#2

Vi ska fira det hos min syster o alla kommer dit det vill säga minst 30pers. Enja ska inte följa med, hon får vara hemma och kommer att gå ut med grannen o hennes hund. Men vi är borta 4tim max då jag inte vill lämna Enja längre. Kunde styrt upp helhundvakt med uppfödaren men jag tyckte det kändes lite onödigt.

Michaela-N
2011-06-24 08:55
#3

Jag ska till min styvfar idag, naturligtvis följer hunden med! Inte kan han vara själv till på söndag…

Fridaaaa
2011-06-24 10:13
#4

SKa fira hos svärmor så Lillan kommer vara med på sätt och vis, fast i hundgården (hon gillar ju inte främmande och det kommer andra gäster med) :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[iurochskur]
2011-06-24 10:16
#5

Här hemma är det en självklarhet att hunden är med oss. Vi firar i lugn och ro hemma eftersom det cirkulerar kräksjuka i släkten. Så idag blir det midsommar mat och lite kaffe i trädgården. Shanti ska nog få en ägghalva (dock utan nåt på).

[rightPAW]
2011-06-24 12:13
#6

Vi firar här hemma, vi blir ca 7 pers och Smilla är självklart med.
Köpte lite tuggisar till henne igår som hon kan äta på mitt rum om hon tycker det blir lite stökigt.

Annons:
jesse741
2011-06-24 15:11
#7

Firar tillsammans med 2 av mina bröder och den enes sambo och deras lilla son. Vi våldgästar våra föräldrars uterum då dom inte é hemma, he he he.  För så kan hundarna, mina 2 och brosans vilda springer spaniel, springa ut och in som dom vill mellan trädgården och huset medans vi sitter och snackar skit, äter och myser.

GLAD MIDSOMMAR!!!!!

Upp till toppen
Annons: