Annons:
Etiketthunden-och-lagen
Läst 4085 ggr
AnneN
2011-06-22 01:58

Ägare tvingas banta feta hundar

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
AnneN
2011-06-22 01:59
#1

Tyvärr så är det fortfarande allt för vanligt att jakthundarna inte motioneras alla eller väldigt lite mellan jaktperioderna Rynkar på näsan

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
2011-06-22 10:08
#2

Helt rätt att feta hundar bör bantas o som du säger Anne en del hundar lever tyvärr bara hundgårdsliv o hur bra jagar dessa stackare när det väl är jakt Rynkar på näsan… hoppas fler vågar anmäla dessa ägare till hundgårds-hundar.

Fridaaaa
2011-06-22 10:54
#3

Jag kommer aldrig utsätta mina djur för fetma, djurplågeri tycker jag. Min hankatt är lite tjock men det är för att han är kastrerad och det hjälper inte med lightmat men han är inte sjukligt fet.
Nej inga bra människor som gör sina djur feta :/

Ang hundgårdar tycker jag bara hundar ska vara där om man t.ex åker iväg en längre stund osv, det gör vi med Lillan, annars, när man är hemma, tycker inte jag att man ska ha hundar i hundgård OM man inte promenerar några gånger om dagen med dem vill säga…

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[nataschaj]
2011-06-22 18:57
#4

Helt rätt! Önska att många många kunde banta sina hundar….alltför vanligt att man ser överviktiga hundar…. stackars dem.

[Forest]
2011-06-22 20:41
#5

3 katter anser jag är lite små mysigt när dom ahr lite extra hull fet ne men lite extra myshull tycker jag är mer okej på katt iaf men som du säger man ska se efter alla sina djur :)

Kom på en sak en tant har en jätte fet hund jag har sagt att jag kan gå ut med henne men hon ville inte ha nån hjälp (hunden får bara gå utan för dörren/runt hyreshuset då tanten går mycket illa) nu hörde jag idag att hunden vägde 12kg och är minst 5 kg Övervikt ska avlivas snart pga dåliga knän…. undra hur hunden kunde få det Obestämd Grymt som tusan söt glad liten äldre hund som verkar vara aktiv trots övervikten…

Fridaaaa
2011-06-23 11:22
#6

#5 Fast det är inte bra för katter heller ;) Risken är att dem blir lata när dem blir lite överviktiga, sedan blir dem bara tjockare och tjockare:)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Driva]
2011-06-23 18:57
#7

Tycker man ser alldeles för många feta hundar :(

När jag var på Agility tävling för ett tag sedan så tyckte jag ALLA tollare jag såg var lite väl i överkant på fettlagret…

Träffade en kvinna med en tollare häromdagen som fick hälsa på min hund. Hunden var ganska seg och ganska fet och så sa kvinna "Ja hon är ju inte så snabb, tanten" eller nåt sånt och så frågade jag hur gammal hunden var, då var hon 4 år!!
Lika gammal som min, som hoppar runt som en liten gutta perka boll…

Fridaaaa
2011-06-23 19:54
#8

#7Men gud, 4 år är ju ingenting för en tollare :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
2011-06-23 20:34
#9

7 o herre gösses 4år o tollare en aktiv ras Tyst snacka om inte alls montionerar dom rätt lr får de för mycket mat iaf låter som lata ägare…

[Driva]
2011-06-24 00:04
#10

8&9 precis vad jag tänkte!
Trodde hunden avr typ 13 eller nåt, speciellt när hon kallade henne för "tanten" så säger hon 4! Som sagt min knäppjycke är 4 år, fast alla tror iof att hon är valp… men en tollare vid fyra tcyker jag borde vara jättesprallig och glad. Det är så sorgligt att se…

Fridaaaa
2011-06-24 10:11
#11

#10 Jag menar jag har en sankt bernhard som är 3 ½ år, alla säger "hur kan hon vara så pigg, det är väl inte den rasen?", men skenet kan bedra, min är väldigt pigg och alla blir chockade och då säger " den rasen SKA inte vara det", men det har inte med rasen anser jag :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[nataschaj]
2011-06-24 15:57
#12

#11 sett många s:b hundar som vart pigga å glada, främst på en kennel jag praketserade på, alla hennes snyggisar va aktiva där. =) men de gäller ju att ge dem motion, å ge mängd rätt foder till dem med.

feta hundar orkar ju inte göra nåt, sen lär dem ha ont med på lederna.

Fridaaaa
2011-06-24 18:49
#13

#12 Ja det gäller bara att hitta rätt uppfödare :) Pappan var aktiv till Lillan och mamman till henne var med ganska aktiv, så det handlar mycket om avel :D
Roligt med aktiva sankt bernhards!:D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: