Annons:
Etikettjakt-spår-sök
Läst 2565 ggr
lunaliahund
6/18/11, 2:18 PM

Ni KAN avge spår-prov med icke SKK-reg. hund!

Hej!

Det är så ofta att jag stöter på att folk tror att en inte kan avge spårprov med icke SKK-reg hund (förmoldigen för att du ej kan göra det inom SBK).

Därför vill jag lyfta fram att en faktiskt KAN det.

SHK (Svenska Hundklubben) anordnar spårprov som numera desstom är frikopplade från lydnadsdelen. Där behöver hunden inte vara registrerad i SKK.

Bara så ni vet!

Annons:
AnneN
6/18/11, 5:48 PM
#1

Men visst är det så att man ändå behöver ha tävlingslicensen?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
6/18/11, 8:36 PM
#2

1 Anne du som vet lite Flört Jag vart rätt paff när jag satt o titta live-tv på SM agillity idag, satt o spana på de som var med o tävlade hundar o raser. Blandras fanns med flera st men i lag. Det trode jag inte o vad glad jag vart :) satt o titta för Emöke var med i i hennes lag är en blandistik på 12 år med :)

Men är det så att man får tävla SM med blandras i lag men inte enskilt? lite löjligt om det är så o hoppas att det blir ändrat så blandraser för tävla i allt och på samma vilkor med. Glad

AnneN
6/18/11, 9:17 PM
#3

#2 Jag är inte helt 100% säker då jag inte är så insatt i agilityreglerna, men av vad jag läst så ska det vara tillåtet för blandisar att tävla individuellt i SM. Kan ju vara så att det kanske inte var någon som hade kvalat till det, eller något sådant.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

lunaliahund
6/19/11, 5:13 PM
#4

SHK kräver ingen Tävlingslicens, inte heller medlemsskap, för att en ska kunna tävla.

[Forest]
6/19/11, 6:27 PM
#5

4 låter kalas o tackar för jätte bra info :)

Upp till toppen
Annons: