Annons:
Etikettallmänt
Läst 1803 ggr
apache
2011-06-17 15:11

Roliga saker hunden gjort

Vet inte om det finns en liknande tråd, men tänkte att det kunde vara roligt att få läsa roliga saker era hundar gjortSkrattande

Man kan berätta korta eller långa historier där hunden skämt ut husse/matte eller hittat på andra hyss!

Min hund har gjort en massor av saker genom åren som man kanske inte varit så stolt över men som man kunnat skratta åt. Tänkte låta någon annan börja skriva Glad

Annons:
LinaK
2011-06-17 15:13
#1

Min jack russell skämde ut mig förra helgen. Vi var i Varberg och skulle fika på ett ställe där man kan sitta ute med hundarna. Tror ni inte hundrackarn sätter sig på gräsmattan och bajsar? Där det sitter folk och fikar. Han hade tusen tillfällen att göra det innan vi gick in där men nejdå, endast den platsen dög Tungan ute

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[iurochskur]
2011-06-17 15:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Shanti busade rejält i julas…hon pinkade på inslagspappret när vi slog in julklappar på golvet och så snodde hon sin julklapp- Sen har hon försökt stjäla rosetten på mina svärföräldrars julgris.

LinaK
2011-06-17 15:16
#3

#2 Busiga tjejen!! Skrattande

Kom på en annan sak Sigge-busen har gjort, hos veterinären. När jag ska betala så pinkar hundodågan i väntrummet, en stoooor pöl Tungan ute Så det var bara för mig att börja torka och be om ursäkt.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Kalli
2011-06-17 15:32
#4

Trams tycker att det är skönt att kasta sig ner på marken och rulla, helst på asfalt, helst i korsningar. En del bilister har fått sig ett gott skratt när han störtdyker ner framför deras bil och börjar kråma sig tills jag upplyser honom att just nu, just här inte är den rätta platsen.

Sen har han kissat en bekant rakt i knäet när hon satt ner. Lyckligtvis såg hon det humoritstiskt och sa att det nog berodde på att hon gett mig rådet att skaffa ett mindre stryphalsband till honom alldeles innan för att kunna bestraffa mer effektivt (vilket jag inte gjorde så det inte blir några missförstånd).

AnneN
2011-06-17 15:42
#5

Min förra hund, en labbehane, hittade på att varje gång vi mötte en av mina bekanta (en specifik person endast) så hälsade han som han gjorde med alla men sedan då han hälsat klart ställde han sig vid första bästa obevakade tillfälle och pinkade på min bekantas ben Tungan ute

Då Velvet var valp så hade jag lämnat henne utanför ica med en kompis som höll i kopplet. Efter ett tag så börjar folk i butiken titta konstigt mot mig och skratta… Vänder mig om för att se om det är nått roligt som händer bakom mig… Hahahaha, där bakom mina hälar traskar Velvet så snällt och blir överlycklig då hon fått min uppmärksamhet!

Tog med henne ut ur affären direkt och kompisen stod där och höll i kopplet och pratade i mobilen, jag frågade henne om Velvet varit snäll? Jodå hon hade inte ens märkts av FörvånadOskyldig

Har hänt ett par gånger då jag platsat henne utanför kiosken där jag bodde förut att hon själv knytit upp kopplet och kommit in efter mig Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
2011-06-17 16:39
#6

Hmm detta bör jag fundera på lite, tror inte Chanel hitta på hyss eller Enja heller mer än tokryck o busTungan ute

men vilka busiga hundar ni har rätt roligt o läsa om deras upptåg Skrattande

Annons:
fidojunior
2011-06-17 20:03
#7

För länge sedan när jag var mindre så hade jag gjort en macka med pålägg till frukost, hade den på en tallrik på ett litet bord och skulle hämta dricka. När jag kommer tillbaka är mackan borta, den ligger under bordet upp & ner och med skinkpålägget borta haha. Den hade Fido tagit.

Min andra hund Junior brukade göra en rolig sak förut. Om de är smutsiga på tassarna/magen när vi har varit ute så tvättar vi av dem en och en. Den ena brukar sitta och vänta i hallen på sin tur men Junior hade svårt med det då. Jag sa åt honom att sitta och stanna, vilket han också gjorde medan jag tvättade av den andra. När jag sen kollar bak några sekunder senare så har han flyttat fram några steg men sitter fortfarande fint och väntar, tittar bak igen efter bara några sekunder och han har flyttat fram igen men sitter fortfarande fint.. Jag tittar bak igen och då sitter han precis utanför badrummet haha. :P

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

AnneN
2011-06-17 20:21
#8

Kommer ihåg en labbehane, Pluto, som vi hade i familjen då jag var i grundskoleåldern.

Pluto hade en del roliga saker för sig, var en helt underbar hund i mitt tycke precis så vild och busig som jag vill ha dem Skrattande

En fixidé han hade var att folk inte fick ha ytterkläder på sig inne, så kom folk in i köket där hundarna bodde (var stort kök) så kunde han hoppa upp och plocka av dem mössa/keps, knyta upp och dra av skorna, stjäla vantar/handskar om de inte tagit av sig det.

Han hade även för vana att plocka bestick från diskhon/diskmaskinen om man inte hade diskat innan köket lämnades. Han plockade gärna matrester ur sopskåpet också och ni ska inte tro att några som helst barnspärrar kunde stoppa honom, inte ens de som var nog svåra för vuxna att öppna.

Jag hade en period då jag tränade lite Agility med hundarna hemma på gården och mammas dåvarande sambo hade varit snäll och satt upp en ställning med ett däck i som hopphinder inne på gården (i inhägnaden), då hundarna släpptes ut för att rasta sig så hade Pluto inte alls tid med att rasta sig, han hade ju fullt upp med att hoppa fram och tillbaka genom däcket hela tiden. Han älskade verkligen agilityträningen (och allt annat), så det däcket fick vi flytta ut så det var utanför inhägnaden istället. Han kunde hålla på i timmar.

Denna hund var även till fin hjälp då våra höns hade smitit för han apporterade dem och lämnade fint i handen utan att hönorna fick en enda skråma, tuppen hade han dock lite problem med då den inte var lika medgörlig, men han lyckades iallafall.
Och varje dag då jag hämtade färska ägg i hönshuset så följde Pluto med mig och fick till sin stora lycka bära ett ägg från hönshuset in till köket, där han lämnade av ett oskadat ägg fint i handen på kommando Skrattande

Hahaha, ja denna galna vovve gav mig många skratt, han var verkligen en riktig pajjas Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
2011-06-17 20:24
#9

Min gamla labbetik Penny, hade en lite kul sak för sig också… Mycket lydig hund, jag kunde lägga en köötbit på golvet och säga "Inte röra" och sedan åka hemifrån och köttbiten var orörd då jag kom hem. MEN det gick inte att vända ryggen till en enda sekund om man hade plättar på matbordet för dem stal hon varje tillfälle hon fick, men bara en plätta i taget Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Chilli10
2011-06-17 20:33
#10

#8 Hahah, vilken rolig hund :D Häftigt att han lyckades apportera hönorna :D

AnneN
2011-06-17 20:46
#11

#10 Ja det var verkligen imponerande då han gjorde det för han gjorde det på eget bevåg (inga kommandon), men första hönan han apporterade hade jag hjärtat i halsgropen för på jaktträningen så tog han gärna och tuggade sönder viltet.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
2011-06-17 21:26
#12

8 låter som en väldigt klok hund o väldigt rolig.

Jag kan berätta om en rolig new founlandstik som hette Kiwa. Hon var otroligt typist luffar hund på så sätt att hon lufsa o tog det soft. Men ett o annat kunde damen allt göra kanske inte hyss men man skratta o vart ofta förvånad över henne. En sommar var jag på Esterön det ligger utanför Kålmården/Norrköping. Där hade jag hand om gårdens djur o såg till att de hade det bra o allt. Kiwa har alltid älskat alla mindre djur och en dag kom hon lufsande o putta till mig bestämnt, jag klappa henne o krama om henne då jag trode hon ville ha lite uppmärksamhet. Men hon drog mig i tröjan o verkligen slet i mig, då fatta jag det är något galet. Hon gick igenom häst/fårhagen o lede mig på en stig. Hon stanna till o skällde o titta på buskage. Bakom buskarna var en låda i lådan var det 3 kaniner, 2 långhåriga o en korthårig. Hade himmla tur att det fanns en stor utebur för kaniner o där både dessa kaniner hela sommaren o följde med oss hem :)

En annan sak hon gjorde var att hon sprang ut på en lång brygga så dök hon, hon kunde simma länge under vattnet. Detta är den ända hunden jag sett dycka o simma under vattnet. Hon var en rackare på smita från gården så kom hon hem blöt o tagit sig ett skönt bad.

Hon kunde oxå le tänk er dessa läppar hur det skakade hahah hon såg helt konstig ut , visa alla tänder i fint smile Glad  hon ansåg att när jag kom skulle hon hoppa upp på min rygg o jag skulle bära henne. Jag är idag 156 då var jag någ max 150 övervuxen new founldand som var längre än mig själv men visst bar jag henne. 100 pussar på örat fick man oxå så man var lagom våt när man kom in Glad Åh vad jag saknar denna härliga hund hon var så otroligt söt. Det är ca 23 årsen o än idag tänker jag på hur fin hon var. Inte min hund men ack så roligt vi hade.

Chilli10
2011-06-17 21:47
#13

#12 Åh, där har jag varit när jag var liten :D
Snäll "liten" vovve som ville hjälpa kaninerna :)

Annons:
[Forest]
2011-06-17 21:53
#14

13 jaså vad roligt. Helt underbar Ö synd att de la ner all verksamhet där. Jag vill gärna åka dit igen o bara gå omkring o minnas allt. Där såg jag föresten första vavvan i mitt liv (måste vart ovanligt då med vavva) iaf jag trode det var en liten råtta eller något. Oskyldig

Chilli10
2011-06-17 23:00
#15

#14 ja :) jo det är faktiskt synd. Jag var där med mormor och morfar på någon dagsutflykt när jag var mindre. Två eller tre sommrar i rad :)

apache
2011-06-18 19:18
#16

Hundar är duktiga att hitta på upptåg!

Min mamma hade en dag min hund Suffy i sthlm förra sommaren. Hon och hennes vännina hade hjälpt en vän att flytta och de bestämde sig för att ta en lunchpaus på en uteresturang i centrala sthlm.

De hittar en bra resturang där de hade stol och bordar utomhus och de bestämmer sig för att äta där.
Mamma är duktig och binder fast Suffy i en av borden som är gjorda av metall och är därmed rätt tunga. Mamma och hennes vän tänker gå in och beställa men hinner inte mer än vända ryggen till innan de hör ett högt ljud!

Suffy har fått syn på en annan hanhund på andra sidan parkeringen och han sätter iväg med ett stort skramlande bord efter sig!
Hanhunden och dennes ägare försvinner förskräckt iväg illa kvickt, men Suffy fortsätter att springa i panik eftersom bordet låter så mkt och detta gör honom livrädd!
Han springer in mellan två bilar så bordsskivan flyger av men det skramlande bordsbenet sitter kvar! Mamma får tag i honom innan han hinner fara ut på den stora bilvägen och han lugnar ner sig efter en stund.

Mamma sätter fast honom i staketet istället och ber vänninan vakta honom när hon går in och beställer maten :P
5 minuter senare kommer en tant fram och berömmer vår "duktiga" hund. Mamma tyänkte att hon skulle bara veta…

Upp till toppen
Annons: