Annons:
Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 1537 ggr
Fridaaaa
2011-06-13 08:54

God morgon 13 juni

God morgon!

Mycket som ska fixas idag. Tur att vädret är bra! Sol och redan ganska varmt, skönt! Sommaren är här (förhoppningsvis) Skrattande

Ha en trevlig måndag

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Pilon
2011-06-13 08:56
#1

Godmorgon kära Frida! Hoppas du får en bra dag idag!

Fridaaaa
2011-06-13 09:08
#2

#1 Detsamma! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[iurochskur]
2011-06-13 09:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Godmorgon!

Idag har Shanti och jag gått med lilla tösen till dagis för att hämta hennes kläder och annat, för nu efter sommaren så börjar hon på skolans förskoleklass. Tänk att barnen växer så fort…

Annars blir det att ta det lugnt eftersom jag inte hämtat mig riktigt från kramperna igår natt.

Önskar alla en fin Måndag!

P.s Bjuder på en gammal bild där min yngsta tös kollar på tv när Shanti uppmanar till lek.

Pilon
2011-06-13 09:59
#4

tummen upp #3

LinaK
2011-06-13 10:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

God morgon på er!

Har nyss ätit lite frukost och om en liten stund ska hundarna och jag ta en längre promenad. Om jag känner att jag orkar, har varit sjuk i en vecka nu så det har blivit lite sparsamt med långisar för min del. (husse har fått sköta det) Ska göra ett försök idag Glad
Sen måste jag städa då det också har blivit uppskjutet pga sjukdom. Tråkigt! Sen ska vi bara slappa hela dagen i det härliga vädret.

Hoppas ni alla får en underbar dag!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[iurochskur]
2011-06-13 10:46
#6

#5 Vilka godingar du har! Riktigt fina vovvar.

Annons:
LinaK
2011-06-13 10:51
#7

#6 Tack så jätte mycket, kan ju inte annat än att hålla med Flört Och säga detsamma till dig. Shanti är ju hur fin som helst.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Sophia.]
2011-06-13 11:17
#8

Idag blir det en stressig dag för mig, hämta pass och internationellt ID samt ringa och boka två veterinär besök och boka flygbiljetter, börja packa och stor städa samt ringa och prata med de som ska ta hand om Lexie medans vi är borta.

Sakna henne redan nu och pussa livet ur henne för att jag redan saknar henne samt en hel del annat som jag inte ens orkar tänka på… Skrattande

AnneN
2011-06-13 16:02
#9

Hoppas alla har en bra dag med fint väder.

Här började dagen uselt så mitt humör åkte i botten och ångesten är på topp, anledningen är att kronofogden tagit mina skattepengar som jag hade räknat med att kunna köpa mat för, så nu står vi här utan pengar och utan mat (självklart har vi mat till djuren).Rynkar på näsan

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
2011-06-13 16:03
#10

#9 Tusan vad trist :/ Måste dem inte meddela sånt först?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaK
2011-06-13 16:03
#11

#9 Men fy så tråkigt! Hur ska du klara dig månaden ut? Obestämd För mat måste ni ju ha.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

AnneN
2011-06-13 16:09
#12

#10 Nej tydligen måste de inte meddela sånt innan, fick veta det via ett brev de skickat som kom idag.

#11 Jadu hur vi ska klara oss det har jag för stunden ingen aning om alls. Hade jag inte varit glutenintollerant hade jag väl kunnat skrapa ihop några kronor och leva på nudlar, men det är inte ens ett alternativ då jag blir jätte dålig av minsta lilla gluten.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
2011-06-13 16:11
#13

#12 Riktigt dåligt. Vet dock hur det är att inte ha pengar, riktigt trist & jobbigt :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Pilon
2011-06-13 16:16
#14

#12 hur bär du dig åt för att få till lite pengar då? Lånar du av någon eller?

[Sophia.]
2011-06-13 16:40
#15

#9 Men fy vad hemskt! Jag fick reda på samma sak idag att de bara tog en hel del sparade pengar från mitt konto så nu ligger vi risigt till Rynkar på näsan

Pilon
2011-06-13 16:41
#16

omg

Fridaaaa
2011-06-13 16:48
#17

Vet hur både AnneN och Sophia har det, ligger med back vissa månader, bilen är sönder och har inte råd att laga den just nu :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnneN
2011-06-13 17:07
#18

#14 Jag vet inte, ska försöka få tag i farsan och höra om jag kan få låna nån slant av han, annars vet jag inte alls hur det ska lösa sig.

#15 Jag lider med dig, vet som sagt hur det känns.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Pilon
2011-06-13 18:08
#19

#18 jag har iaf en buffert så jag kan inte riktigt säga att jag vet hur du har det men det kan inte vara så kul

[Sophia.]
2011-06-13 18:33
#20

#19 Bara för att man har en buffert betyder inte det att saker inte kan hända. Jag hade 30 000 kronor på mitt ena konto och nu när jag tittade hade jag 2 000 kvar och jag har inte ens rört det kontot.

Saker kan hända och olyckor sker trots att man har en buffert. Obestämd

Annons:
Chilli10
2011-06-13 19:20
#21

#20 Men för att kronofogden ska få rätt att ta ens pengar sådär måste det ju ändå vara något som har hänt innan. Och som jag ser det så borde det inte komma som en överaskning, om man nu har fått från inkasso o sedan från kronofogden o har skulder hos dem..
Dock så har jag såklart full förståelse för att det är väldigt jobbigt att vara utan pengar.

Om man har en buffert och inga skulder, betalar räkningar mm som man ska så är det inga problem. Visst kan oförutsedda utgifter komma, men då klarar man sig oftast ändå :)

[Sophia.]
2011-06-13 19:47
#22

#21 I mitt fall är det ingenting med kronofogden men hur som helst är det ju självklart ingen direkt suprise att kronofogden tar ens pengar men det jag menar är att ibland kommer oförutsagda utgifter, olyckor med mera och andra svåra situationer och det är inte alltid ens buffert räcker till allt. Glad

(Jag kanske är lite otydlig med mera vid tillfället då jag ska ringa banken imorgon vilket är otroligt jobbigt för mig)

Chilli10
2011-06-13 19:55
#23

#22 Haha nae precis vad jag tänkte :P Ja okej då förstår jag!
Vad är det då som har tagit dina pengar? (om du vill dela med dig såklart, annars ignorera min fråga :))

Pilon
2011-06-13 21:50
#24

#20 :O försvann 28 tusen kronor från ditt konto utan kontohistorik? :o

Fridaaaa
2011-06-14 09:27
#25

#24 Nu behöver vi inte diskutera det med, det är deras ensak

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sophia.]
2011-06-14 09:29
#26

#23 Ja… Pilon nedanför svarade på den frågan Obestämd

#24 Ja, det är precis därför jag ska ringa till banken idag och undra vad som har hänt liksom det står på konto utdrag med mera alla överföringar alla "minus" på kontot men dessa pengar står det ingenting om och hur vi än räknar och tänker och tittar på kvitton och historik går det inte ihop då jag knappt använt kontot.

Jösses min hjärna just nu..helt zombifierad efter en stressig sömn Tungan ute

Pilon
2011-06-14 11:42
#27

#26 Ahaaa, förlåt om jag låter kritisk, lycka till med banken.

Annons:
Chilli10
2011-06-14 14:05
#28

#26 Ajdå, hoppas du får något bra svar av banken o att det löser sig! :)

[Sophia.]
2011-06-14 14:06
#29

Banken sa också att det verkar som att pengarna liksom försvunnit då summorna som spenderats från kontot inte är i närheten av det som är borta och det finns inget uttag eller överföringar så de har ingen aning men de ska titta in på det lite mer senare.

Ja… man har ju inte direkt tur men som tur är ska sambons föräldrar betala tillbaka lite av pengar de lånat av oss förr och jag ska prata med min pappa om jag kan få eller låna någonting från honom eller ev arbeta extra ihop någonting åt honom…

Goda nyheter:
Jag har pratat med Horizon college i Alkmaar och där ska jag börja plugga i september om allt går som det ska, tills dess får jag väl hitta någonting att sysselsätta mig med.

Upp till toppen
Annons: