Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1521 ggr
[iurochskur]
6/3/11, 5:31 PM

Missnöjd med brickan

Vi köpte för ca 5 dagar sen en fästingbricka som vi trodde starkt på…men igår fick Shanti en fästing. Hon hade inte fästingen i förrigår då vi kollade igenom henne så helt klart fungerade inte brickan som den skulle. Så vi fick pengarna tillbaka. Det blir nu ett vanligare färstingmedel till våran lilla tös.

Annons:
Fridaaaa
6/3/11, 5:33 PM
#1

Använd inte sånt fästinghalsband ifrån apoteket bara, många hundar som fått eksem osv av det. :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[iurochskur]
6/3/11, 5:36 PM
#2

Vad rekomenderar ni? Jag vill att det ska vara säkert för mina barn att kunna klappa hunden med…

Fridaaaa
6/3/11, 5:41 PM
#3

Shanti är klippt nu va? Kanske BÄRNSTENSHALSBAND?
Lillan får se lite fästingar på sommaren vi använder inte fästingmedel eller liknande då vi inte har hittat något som hon kan ha än (bärnsten fungerar inte så bra på ghåriga hundar sägs det).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[iurochskur]
6/3/11, 6:01 PM
#4

#3 Hur fungerar ett sånt? Japp, Shanti ska hållas kortklippt hela sommaren.

[Forest]
6/3/11, 9:37 PM
#5

hur ser brickan? varför jag undrar är för att jag prata med en som andvänder nån slags bricka format som ett hjärta o ska ge ut något ljud som fästingar mm ogillar. Han är mycket i skogen och är liten 1 fästing har han haft. Vi har haft dropp i nacken på Enja (var uppfödaren som gav det på henne när hon var där) då gavs halva dosen som är utsagt till hennes vikt kan säga det har inte hjälpt ett dugg kanske lite men iaf 5 fästingar varpå jag plockat bort flera st som krypt på henne Skrikandes Äckliga kryp ursh. Jag kan inte ha bricka pga trassel i pälsen hon byter päls men jag vill ha något annat giftfritt när hon blir nerklippt o ställts ut färdigt. Kan var kul o veta vilka är bra o vilka är mindre bra halsband/brickor obs giftfritt är det jag letar efter. Glad

Fridaaaa
6/3/11, 10:05 PM
#6

#4 Det ser ut som ett vanligt halsband som är gjort med bärnstenar som ska hålla fästingar borta:)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: