Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 2259 ggr
JLC
2011-06-03 14:55

Dräktig tjej?

Detta låter himla elakt mot min lilla älskling, men jag kan inte låta bli att bli överlycklig när hon både spydde och matvägrade igår! Det är bra tecken på dräktigheten! Hon är inne i sin 4:e vecka nu.

Hade tänkt ta henne till vet. för att kolla magen med ultraljud, men det kändes lite onödigt eftersom man ändå snart kommer märka.

Självklart hade jag velat veta nu, men jag lägger nog undan tusenlappen till nödvändigare stunder, ifall någon kejsarsnitt eller liknande skulle behövas. Tacka vetja försäkringar! ;)

För er som väntar Valpar och inte är 100% på vad man ska ta sig till om det blir komplikationer under förlossningen så läs på här; http://www.piaskennel.com/mer/valpning1.htm

Hittade en superbra sida med massvis om information om fellägen på valparna m.m. Jag känner mig mycket säkrare efter att ha läst detta, förhoppningsvis går allt som det ska ändå :)

Annons:
Michaela-N
2011-06-03 16:33
#1

Vad roligt! Vad är det för raser i kullen?

JLC
2011-06-03 17:03
#2

Min tik är blandis mellan amstaff/amerikansk bulldog (båda föräldrarna renrasiga av deras raser, dock utan tavla) och hanen som min tik parades med är även renrasig och utan stamtavla. Så mest amstaff blir det :)

Håller på pillar på en därktighetsblogg som jag ska lägga ut när jag har fått lite ordning på den

alva-m-t
2011-06-04 10:19
#3

Vad skojigt:)

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

[Forest]
2011-06-04 10:29
#4

Får vi hoppas att allt går bra :)

JLC
2011-06-25 09:16
#5

Tänkte berätta att jag använde min doppler för att kolla om det gick att hitta några hjärtljud i hennes mage, och jag hittade 2 tydliga ljud!! GUD vad roligt det känns! Ligger och tar henne på magen och får för mig att jag känner små rörelser, idag är hon trots allt inne i första dagen på vecka 7, kan ju även vara jag som vill känna redan nu att det ska röra sig där inne, men stor är hon, och större verkar hon bli för varje dag som går! Så snart är det dags!! TystSkrattande

[iurochskur]
2011-06-25 09:17
#6

JLC: Grattis till det!

Annons:
AnneN
2011-06-25 11:08
#7

#5 Vad spännande! Skrattande Om jag hänger med i hur du räknar så är hon då på dag 50 i dräktigheten och då ska man nog kunna känna lite rörelser om man har tur, är ju trots allt bara ca 2 veckor kvar till valpningen då.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
2011-06-25 19:38
#8

Grattis låter spännande :) är hon dräcktig som det låter ja då tror jag på fler Valpar iaf :)

JLC
2011-07-17 08:08
#9

Tänkte berätta att det kom hela 12 stycken friska krya Valpar. Första valpen kom mitt i natten och sista klockan 8 på morgonen :)

AnneN
2011-07-17 09:11
#10

#9 Grattis, det var inte någon liten kull direkt Glad Hoppas vi får se massor bilder på dem under deras uppväxt Flört

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
2011-07-17 12:30
#11

Grattis hoppas på bilder och att alla får bra hem.

Royalz
2011-07-17 12:45
#12

Grattis! Hoppas du finner BRA hem till dessa Valpar sen :) Marknaden för just amstaff blandisar verkar vara ganska mättad just nu.


idaah
2011-07-17 12:55
#13

Grattis till dom små valparna, hoppas att vi få se bild på dem. :D

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Annons:
[4paws]
2011-07-17 16:04
#14

vet hur det är :P

vecka 4… hmm… du bör kunna se att hennes bröst vuxit lite med, och att magen börjat bli rund :P

du kan gå in på www.123minsida.se/FixMix och sen Cola kullen och där hur de blev till eller något liknande

vet inte om något kan hjälpa dej, men jag dokumenterade från ett par månader innan paringen tills valpningen och sen valpblogg efter det :)

[Forest]
2011-07-17 21:31
#15

14 du missa någ att hon ahr fått 12 Valpar Flört

JLC
2011-07-18 07:44
#16

Tack allihopa!

#12 ja absolut. Det kan nog bli lite kämpigt  eftersom dom blev så himla många! Men det ska nog gå bra. Är kräsen och vågar säga ifrån om det känns fel. Det sista man vill är att se sin valp ute på blocket igen efter någon vecka/månad när köparen upptäcker hur jobbigt det är med valp, eller att dom upptäcker att dom från ingenstans blev allergiska…

Självklart kommer bilder upp så kort kameran är laddad :) (lätt att ta slut på batterier när man har 12 supersöta Valpar att fota)

[Forest]
2011-07-18 11:27
#17

16 det är lite man får räkna med att kanske man inte får alla sålda do har man lite mer hundar att aktervera. Vi får hålla tummarna att du hittar bra aktiva hem och ställ gärna krav på köparna, sånt ser jag mer seriöst än de som slussar iväg Valpar utan att veta hur de igentligen kommer få det.

Kalli
2011-07-18 17:05
#18

#17: Precis, marknaden är tyvärr rätt mättad när det gäller Amstaffblandningar och de flesta seriösa ägarna väljer omplaceringar eller renrasigt. Chansen ökar dock att hitta bra hem om man ex. gjort MH på föräldrarja, samt testat HD/AD och Ataxi vilket jag hoppas TS har gjort. Helst Ataxi är en så fruktansvärt sjukdom, kom själv ihåg min oro över att min hanhund skulle kunnat ärva sjukdomen.

http://www.dailymotion.com/video/x5wsb7_priska_animals#from=embed&start=40

Kalli
2011-07-18 17:08
#19

Dubbel

Upp till toppen
Annons: