Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1367 ggr
[4paws]
2011-05-21 21:25

Attackerad idag :´(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

idag blev min älskade Cola attakerad igen. Dock blev det allvarligare än någonsin :( hon fick ett rivsår på … höger framben. Sitter ungefär mitt på benet.

Det känns jättejobbigt. Hon har varit och blivit sydd och är sjukskriven i 30 dagar där hon inte får tävla, så utställningen kan jag glömma för hennes del…

Däremot är jag överlycklig över att det inte blev allvarligare än en skråma om man säger så. Tänk om den andra tiken varot ute efter att skada cola… hade senan blivit skadad hade jag aldrig kunnat dra med henne mera, eller dragtävlat som jag så länge efter!

men det värsta av allt är nog skriket hon gav ifrån sig… det var som om någon körde in en kniv i mitt hjärta. det var då jag insåg att något var allvarlgit fel… sen ser jag henne hoppa på tre ben och fortstätter att gny högt.. sen kom blodet…

Ett par sekunder senare kom min panikattak. sänder en miljon kramar till angela som hjälpte mej där!! när jag lugnat ner mej lite bytte jag hund och satte mej med evoca för att lugna ner mej ännu mera.efter det kunde jag kontrollera cola med förstånd

efter ett tag gick de två som varit där innan för att släppa in en annan hund (husky!!) och det tog inte lång tid innan de konstaerade att det behövde sys..

ringde min privatveterinär (kontaktar henne vid lättare frågor) så jag åkte ut till henne så hon kunde göra en proffsionell bedömning om det behövde sys eller ej. hon ansåg att det var bäst och jag litar på henne.

Efter ett par samtal ringde jag hässlrholm som kunde ta mej direkt. Så vi åkte dit och lämnade henne.

nu ligger hon på en specialplats. på ett täcke i ett hörn och vilar upp sig. imorrgon ska jag å hämta medicin och ska ordna så hon har canvas buren istället.

jag skyller inte felet på någon… men det känns ändå så jobbit!!

den här soliga dagen som skulle bjuda på en massa sol, solbränna, fika, nya bekantskaper och skratt slutade tvärtom….

bilden är på såret. Det är lite större ä vad det ser ut och veterinären kunde tom lyfta på skinnet så det var skiitläbbigt!!

Annons:
AnneN
2011-05-22 00:33
#1

Ajdå Rynkar på näsan Hoppas att såret läker fint iallafall, var ju inte länge sedan jag fick åka akut och sy Velvets framben då hon hade skurit sig, fast jag har ju då en hund som inte visar alls att hon har ont varken med att tjuta eller halta.

Var det att hundarna busade och det gick snett eller attackerade den bara helt opovocerat? *nyfiken*

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
2011-05-22 11:39
#2

Förstår paniken och vad trist att det inträffa henne igen :-( Hoppas att hon inte får men av attacken. Hoppas att hon läker fint såret ser fint ut. Ge massor med kramar till tjejen från mig.

[Chrisu]
2011-05-22 13:31
#3

Hoppas hon blir bättre.

[4paws]
2011-05-22 18:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

1# vi vet inte vad som utlöste det, men den andra attakerade cola och cola la sig direkt som tur var!

tror cola hade ont imorse, men nu har jag hämtat medicin till henne och efter det har hon inte gnällt. annars ser såret fin fint ut :)

2# tack så mycket! pappa trodde inte att hon kommer få några men, men att hon aldrig kommer glömma tiken som hoppade på henne. hon har ju blivit påhoppas ett par gånger tidigare, men då har det inte blivit något så här allvarligt.

ger henne en bamsekram när hon vaknat ;)

3# japp det gör jag med. lite trist att det skulle hända bara :(

Upp till toppen
Annons: