Annons:
Etiketthundar-i-media
Läst 3612 ggr
AnneN
2011-05-06 20:04

Superhunden som används av USA´s militär

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
AnneN
2011-05-06 20:06
#1

"När arbetsinsatsen är avklarad får hunden kasta superhjältedräkten, adopteras av en familj och bli en vanlig vovve igen."

Undrar just hur en sådan specialtränad hund någonsin kan bli som en vanlig familjehund efter det? Obestämd

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
2011-05-06 20:33
#2

På ett sätt tycker jag att det är roligt att man kan träna hundar så extremt mycket men samtidigt blir man ju så ledsen för jag tror inte att denna hund kommer funka som vanlig familjehund/sällskapshund och den lär väl vara gammal ganska så ung ålder med, med tanke på allt den gör Rynkar på näsan Men detta var väl sjukt : "Deras vanliga tänder byts ut och ersätts av sylvassa varianter i titan. Priset för gaddarna är 14 000 kronor – per tand." vad gör man åt dom "nya" tänderna drar man ut dom o sen har en tandlös hund?

Rumblebee
2011-05-06 22:27
#3

Lite fräckt att använda öronsnäcka och kamera på en hund, men blev illamående av att hundens tänder ersattes av titan :s men låter rätt typiskt amerika att komma på något sådant =/

Chilli10
2011-05-06 23:12
#4

Kändes lite väl.. överdrivet? Byta ut hundens tänder?
Aftonbladet är ju alltid aftonblandet, men sen är ju usa alltid usa, så man vet ju aldrig :P

Sen håller jag med dig AnneN, undrar om den kan bli en "vanlig" hund igen?

[rightPAW]
2011-05-07 00:38
#5

Gillar inget utav det. Stackars hund.

Workingdog
2011-05-07 17:15
#6

Jag tror verkligen inte att den kan bli en familjehund sen. Det är ju FARLIGT att omplacera den eftersom tänderna så så oerhört vassa. Tänk om den råkar bita ett barn, nej usch !

#2 det står att den får ha kvar titantänderna.

När arbetsinsatsen är avklarad får hunden kasta superhjältedräkten, adopteras av en familj och bli en vanlig vovve igen. Med titantänder.

Nej usch, då kan väl hunden få fortsätta arbeta med det? Eller något. Tänk om den hamnar i en barnfamilj.. Nää kan inte tänka mig det!

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

Annons:
[Forest]
2011-05-07 18:36
#7

6 jaså det missa jag helt fy gäller att man itne får ett bett av den sån hund :O bet igenom skottsäker väst med.

Workingdog
2011-05-07 18:38
#8

#7 ja verkligen. Helt sjukt att omplacera den till en familj sen med dom tänderna ;o

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

AnneN
2011-05-09 00:45
#9

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[rightPAW]
2011-05-09 01:25
#10

Hundtränaren verkade vettig, han såg inte hunden som ett verktyg men hela grejen med fallskärmshoppning och titantänder är bara så fel.

Fridaaaa
2011-05-09 10:45
#11

Stackars stackars hund Gråter

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Ronon-m]
2011-05-09 19:17
#12

Usch, riktigt hemskt att dom ska tvinga ut hunden med fallskärm. Det är verkligen att ta i. Hunden kommer ju att vara livrädd!! Gråter

Upp till toppen
Annons: