Annons:
Etikettaktiviteter-allmänt
Läst 1372 ggr
Michaela-N
2011-05-04 20:41

[ENKÄT] Hur aktiv är du?

Hej!
Här kommer en frågesport, hoppas så många som möjligt vill svara nu då ^^

Det handlar om hur aktiv du är med din/a hund/ar varje dag.

Annons:
Tom-B
2011-05-04 20:48
#1

Jag tränar hunden varje dag i lydnadsdressyr.

Går med honom lös i stadsmiljö, vilket innebär ständig kommunikation husse/hund innan vi korsar en gata/väg.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

[Forest]
2011-05-04 21:23
#2

Jag har ju unghund snart 1 år därmed vart det att jag bara kör en gång i veckan eftersom vi går kurs i agillity men sen hoppas jag vi fattar mer o därmed går till klubben o kör kanske 2 gg per vecka :) Dok kör vi annat vardagslydnad och kontaktträning sök mm något gör vi varje dag förutom det leker vi mycket Flört o traskar ganska så mycket

[Ronon-m]
2011-05-05 21:34
#3

Jag tränar weight pulling med Ozzi 3 dagar i veckan. Dagarna emellan det går jag promenader med inslag av lydnad och lite Agility över fallna träd och egna hinder. Jag socialtränar mycket och just nu tränar jag på utställning ofta eftersom han ska ställas ut den 28:e maj :)

[iurochskur]
2011-05-06 10:48
#4

Jag tränar Shanti i target med klicker varannan dag (ibland varje dag). Sen tränad vi Freestyle lika ofta. Agillity har vi börjat med lite smått så hon kan ordet hopp nu. Eftersom Shanti bara är 9 månader så kan vi inte träna henne så hårt.

[Driva]
2011-05-06 17:24
#5

Min hund kräver inte mycket, hon är glad bara av att ha sällskap.
Men jag övar lite spår, sök, klicker lite då och då. Ibland varje dag, ibland mer sällan.

Nu så går vi Agility kurs och nästa vecka tänkte jag börja åka upp och träna lite mer regelbundet på klubben :)

Workingdog
2011-05-06 22:01
#6

Jag tränar varenda dag, på varenda promenad. Det blir oftast ett kort kort lydnadspass med båda hundarna. Jag stannar vid en fotbollsplan eller parkering etc. Då kör vi lite fritt följ, läggande och sen lite Freestyle som avslutning. Jag tycker det är jättetråkigt att gå ut utan att göra något med hundarna. Så det blir ganska ofta men dom lider inte av det ;) Och JA dom kan ta det lugnt några dagar. Utan att jag aktiverar dom. Dock om det går för lång tid så blir dom rastlösa. Men inte så att dom klättrar på väggar. Men jag har ju en BC så inte så konstigt om hon blir rastlös efter några dagar ;)

Jag kör även letaövningar ett par gånger per promenad. Och riktigt träningspass blir ca 2-3 gånger i veckan. Då jag går ner till klubben och tränar antingen Agility eller ett riktigt lydnadspass :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

Annons:
AnneN
2011-05-06 22:15
#7

Aktivering får hunden i olika grad varje dag, vissa dagar kan vi träna lite allt möjligt i flera timmar (hon är svår att få trött ibland), medan andra dagar har vi slappar dag och då blir det mest bara lite vardags träning på promenaderna, lite trix hemma, osv.

Det vi tränar är lydnad (hobbynivå), rallylydnad, Agility både bana, stads & skogs, trix av alla de slag, frisbee, sök, mm. Allt med varierande störningar.

Imorrn & på måndag ska vi testa spår både vilt och person, så får se om hon har något intresse av det, annars är favoriten att spåra igelkottar Tungan ute

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: