Annons:
Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 1735 ggr
AnneN
2011-05-01 05:30

Go'morron 1:a maj

Säger nu god morgon till er alla och önskar er en underbar dag innan jag själv kryper ner under täcket efter en fullspäckad och härlig valborg.Skrattande

Hur firade ni valborg? Fick era hundar vara med?

Berättar mer om min dag då jag vaknat för nu är jag alldeles för trött för att kunna tänka klart.

Ni glömmer väl inte rösta på april månads vinnare och delta i maj månads tävling?! Flört

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Fridaaaa
2011-05-01 08:02
#1

God morgon!

Firade inte valborg igår då jag kom hem ifrån Uppsala igår, glömde skriva att jag skulle vara borta härifrån några dagar, ber om ursäkt för det!

Ska ta det lugnt idag, trött efter så lång bilresa.

Ha en bra dag!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Alexandra-S
2011-05-01 09:47
#2

Jag var med en kompis och tittade på majbrasan och spelade kubb. Gizmo fick inte vara med då det är fyverkerier där vi bor Rynkar på näsan

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

[iurochskur]
2011-05-01 09:58
#3

Godmorgon!

Vi blev lite oväntat helt barnlediga. Eftersom det nu var smällare vid brasan så stannade vi hemma med våran Shanti. Det blev filmkväll istället. Shanti fick en tjurmuskel att tugga på. När smällarna satte igång så skällde hon.

[Forest]
2011-05-01 10:13
#4

Go morgon!

Vi tog en lugn kväll :) Vi gick och såg på alla mortorcycklar som kommer hit Enja fick vara med fast med fetvadd i öronen för dempa ljudet då vissa gasar gärna lite o visar upp sig. Jag funderade annars på att klistra ihop flera öronproppar så de passar i en hundsöron men vi hann inte med o köpa det :-/ ska iaf göra såna för det är bra att ha. Sen gick vi hem o myste, vi strunta i brasan då det är ganska mycket fylleslag iaf där + fyrverkerier. Vi såg på nya filmen Arthur o minimojerna 3 dessa filmer gillar jag o dottern Flört Fyrverkerier såg vi från fönstret jätte fina och många, Enja var med o såg lite oxå hon är inte ett dugg rädd. Vi har bokad tid för skotträning med grannen som skjuter då sker detta på skyttebanan vi startar en bra bit bort och kommer ta det lugnt och ge detta en tid. Vill inte skrämma Enja utan att hon anser att ett PANG är inget farligt.  Ha en skön dag alla Glad

Alexandra-S
2011-05-01 12:51
#5

#4 Vart bor ni? Där vi bor är det också massa motorcyklar. Hela våran gata samlas uppe vid vägen och tittar varje valborg Glad

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

MoaW
2011-05-01 13:35
#6

jag har varit bortrest från onsdag och kom hem igår och hade inte en tanke på att fira valborg, ville hem till mina vovvar Tungan ute men mysigt var det endå med grillning.

#5 alexandra din onding, du måste svara mig på mobilen x)

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Annons:
[Forest]
2011-05-01 14:58
#7

5 Östergötland nära Mjölby ligger din stad nära med så är det troligen samma håla vi bor på  Flört

AnneN
2011-05-01 15:02
#8

#1 Ingen fara, har varit lugnt på sajten ändå Glad

Nu är jag pigg och utvilad så jag kan berätta om min valborg Skrattande

Började med att kl 8 på morgonen kom en kompis och lämnade av 2 av sina hundar hos mig (1 pappillon & 1 chihuahua), jag fick låna dem då vi skulle ha uppvisning i stan med Hundhuset och hon skulle vara på kurs hela dagen och Velvet löper så ville inte ta med henne då de flesta andra har hanar.

Kl 11 - 14 hade vi uppvisningen där vi visade lite enkel Agility med våra hundar och lita annat som platsliggning, inkallning, trix. Och mellan varven så fick barnen prova låna några av hundarna och gå agilitybanan med, vilket var extremt populärt! Alla ville gå med Simba (pappillon) för han var så rolig att gå med då han inte behövde koppel och är väldigt väluppfostrad + att han älskar att jobba, så han var igång största delen av tiden. Var ganska många som kom med sina hundar och fick stå och berätta om sina hundar och folk fick komma fram och klappa de hundar som är sociala.

Senare på kvällen fick jag följa med vännen + hennes familj till hennes föräldrar som ordnat god middag för hela grannskapet (självklart var Velvet med). Vid 22 tiden tände de brasan som alla i kvarteret hjälpts åt att fixa. Efter vi ätit så tog vi med hundarna ner till brasan, alla hade kommit överens om att säga till innen de började med fyrverkerier så att de med rädda hundar kunde ta hem hunden innan.

Kastade lite frisbee till Velvet så hon fick springa av sig den värsta energin, sedan då de skjöt raketer så fick jag lov att koppla henne innan för hon blir totalt galen och risken är att hon tar raketerna innan de hunnit fara upp, hon älskar fyrverkerier och blir totalt överlycklig står på bakbenen, hoppar och skriker av lycka så jag får stå och hålla allt jag orkar i kopplet.

Var helt klart min bästa valborg någonsin med massor av trevliga människor & hundar, god mat, en del drack alkohol men inga stora mängder och det var väldigt lugnt och trevligt. Skrattande Kan ju meddela att Velvet var totalt utslagen då vi kom hem där vid halv 2 på natten.

Idag blir en ganska lugn dag då Velvet fortfarande är trött efter gårdagen och ikväll ska jag på Hundhusets socialträff, fast Velvet får stanna hemma då hon som sagt löper och jag vet hur jobbigt det kan vara för en del hanar med löptikar, speciellt då det är inne i en lokal där det blir ganska många hundar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
2011-05-01 17:03
#9

#8 Så braSkrattande

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Alexandra-S
2011-05-01 17:37
#10

#6 Oj, det glömde jag helt bort :( Jag skulle kolla med mamma vilken dag som passade bäst men sen försvann det liksom ut i cyberspace :D
Men jag kan i varje dag, men måndag, onsdag och torsdag slutar jag sent. Men lördag eller tidigt söndag? :) För på måndagen åker ju jag till Spanien så då ska jag fixa det sista på söndageftermiddagen :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

MoaW
2011-05-01 20:15
#11

#10 nu blir det lite OT haha (bra att spara på mobilkostnaden iofs Tungan ute) jag är bortrest fredag tillmåndag. Hur är det på tisdag? Annars kan vi ju skjuta på det en vecka Flört (om du vill kan du svara på pm)

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

[Forest]
2011-05-01 20:50
#12

8 Låter som du haft en trevlig dag Flört Kul att Velvet hade roligt oxå hon är ju lite ovanlig med bli så glad över rakerter Skrattande

AnneN
2011-05-01 20:57
#13

#12 Ja det var definitivt en supertrevlig dag Skrattande Min kompis har tidigare inte riktigt trott på att Velvet verkligen blir så lycklig av fyrverkerier, men nu fick hon se det med egna ögon.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Upp till toppen
Annons: