Annons:
Etikettbeteende
Läst 1156 ggr
gickan87
2011-04-30 21:20

Biter på stolar/hoppar

Vad kan man göra för att hindra valpen att tugga sönder stolsben och mattor när den lämnas ensam i ett rum? Våran tjej är även väldigt hungrig av sig fast hon får mat 3 ggr/dag. Detta gör att hon hoppar upp med framtassarna på bord och bänkar, hur får man henne att slute?

MVH Erika :)

Annons:
[YlvaP]
2011-04-30 21:26
#1

Ge henne ett ben att tugga på eller en sån där aktiveringsboll så har hon annat att tänka på.

Sen är det bara att vara ihärdig och fösa ner hunder från bordet när ni äter. Trägen vinner.

Tina-A
2011-04-30 21:46
#2

Att tugga på stolsben och mattor skulle jag gissa är för att hon försöker lugna sig själv, eftersom att tugga är lugnande för hundar. Det är väldigt stressat att bli lämnad ensam och hon tuggar nog för att hon har ångest över att vara själv, det är rätt vanligt. Det du kan göra för att rädda möblerna är att ensamträna valpen. Lämna henne för ensam i bara 1 sekund, sen 2 sekunder, sen 3 sekunder och utöka sakta. Lämna henne aldrig så länge ensam att hon får ångest och börjar tugga på saker för att lugna sig själv utan gå sakta fram så blir det säkert bättre!

Hon är nog inte hungrig, men sugen kan man ju alltid vara :) Jag säger som Ylva, när hon ställer sig upp när ni försiktigt ta ner henne och ge henne aldrig mat från bordet. Till slut kommer hon inse att det inte hjälper och att hon inte får någon mat vid bordet. Eftersom det inte lönar sig så kommer hon sluta (förhoppningsvis, hihi).

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Forest]
2011-04-30 22:39
#3

ensamtränar du redan?

Sophie&Segra
2011-05-01 17:09
#4

Hur gammal är hunden?

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

[Forest]
2011-05-01 21:16
#5

TS är det inte valpen du menar eller har ni fler hundar?

Upp till toppen
Annons: