Annons:
Etikettallmänt
Läst 809 ggr
gickan87
4/23/11, 9:18 PM

Sätta ihop främmande hundar?

Imrogon ska jag hämta hem min valp, en tik på 14 veckor.

Saken är den att min mors hund är ganska vakig vad gäller tuggben och leksaker. Att alla sådana saker ska plockas upp och utom synhåll förstår jag, men hur presenterar vi dem för varandra på bästa sätt?

Hanen är 3 ½ år och är okastrerad änsålänge.

Räcker det med att låta dem träffas i koppel bakom huset ute på vägen eller ska vi heller släppa dem lösa på tomten?

MVH Erika :)

Annons:
AnneN
4/23/11, 9:23 PM
#1

Det bästa är om de först får hälsa på helt neutral mark = en plats där ingen av hundarna anser att det är deras "revir", sedan om det går bra så kan de få vara ute på gården en stund för att slutligen få komma in båda två. Och både ute & inne bör man ta bort allt som hunden kan vakta = godis, ben, leksaker, bäddar, mm iallafall i början så det inte första dagen börjar med att de bråkar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

gickan87
4/23/11, 9:29 PM
#2

#1 Okej, precis så som jag tänkte då. Tack för svaret!

MVH Erika :)

[Ronon-m]
4/23/11, 9:29 PM
#3

du kan även börja en liten promenad med dom tillsammans utan att dom får hälsa på varandra utan bara acceptera varandra, sen låta dom hälsa på varandra i trädgården. Så hade nog jag gjort Glad

Och som AnneN säger, en neutral mark är väldigt bra och även ta bort allt hunden kan vakta :)

AnneN
4/23/11, 9:31 PM
#4

#3 Ja promenad innan hälsning glömde jag att skriva, visste att jag glömt något Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Ronon-m]
4/23/11, 9:32 PM
#5

Hehe, de är lätt hänt! Skrattande

[Forest]
4/23/11, 10:21 PM
#6

TS stort grattis måste jag säga glöm inte visa oss en bild ganska nyfiken på se det lilla undret :) ps gärna kort även på de andra 2 hundarna med :)

Annons:
gickan87
4/23/11, 11:43 PM
#7

Ja bilder kommer så småningom. Kommer ju bli en hel del jobb nu i början innan hon och vi vänjer oss vid varandra.

MVH Erika :)

Upp till toppen
Annons: