Annons:
Etikettallmänt
Läst 1140 ggr
Charlotta-B
4/21/11, 9:40 PM

Fästingskydd.. Vad tror ni??

Annons:
AnneN
4/21/11, 9:44 PM
#1

Har aldrig testat den själv, men mest bara hört positivt om den från andra, så den kan säkert vara värd att testa istället för en massa giftiga alternativ om man bor i områden där det är mycket fästingar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Charlotta-B
4/21/11, 9:47 PM
#2

Tack Anne! 

Ja funderar stark på dessa.
Har aldrig hört talas om det innan.

Vet du om dom kan bada med dom?

Charlotta-B

AnneN
4/21/11, 9:50 PM
#3

#2 Bada är jag osäker på om de bör göra med den på sig, vet inte om den är vattentålig, men bör gå att kolla upp hos återförsäljare eller tillverkarens hemsida.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Charlotta-B
4/21/11, 9:59 PM
#4

Japp, har mailat dom hoppas på svar =)

Charlotta-B

[Forest]
4/21/11, 10:06 PM
#5

3, En sån där hade väl Silversmatte köpt till silver jag o namn Skäms iaf hon tyckte den var bra o jag har förmig att hon bor i skåne allså där fästingar finns ganka bra :P

AnneN
4/21/11, 10:11 PM
#6

#5 Silvers matte heter AnnL Flört

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Kickan90
4/22/11, 12:10 AM
#7

Jag har använt de på min vovve och ska nog använda de iår igen :)
min hund fick inga fästingar när vi satte den på henne, men såklart måste de sitta på varje gång man går ut med hunden för att de ska hjälpa.

jag själv bor i skåne och innan jag flyttade så bodde vi där de fanns mycket fästingar och jag tycker att den var bra och smidig, dock så tåler den inte vatten så man får se upp med att den inte hänger för långt ner på halsbanet så de inte åker ner i vattenskålen xD

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Charlotta-B
4/22/11, 6:42 AM
#8

Tack så mycket, Ja funderar på den. 

Men har du den i halsbandet bara?
Sen av när man är inne och på när man är ute?

Charlotta-B

Kickan90
4/22/11, 7:03 AM
#9

Ja jag hade den hängandes i halsbandet :)
jag hade den på hela tiden, men de fungerar att ta av när man är inomhus och på när man går ut.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Charlotta-B
4/22/11, 7:46 AM
#10

Okej, Ja, för jag gillar inte att ha halsband på hela tiden. Ja ne får fundera lite! Men tack för dina svar :D

Charlotta-B

[Forest]
4/22/11, 6:27 PM
#11

10 du har halsbandet på hela tiden ute men inne tar man av den denna ska funka som så att den utger visst ljud inne har man förhoppningsvis fästingfritt om inte hunden tar med sig fästingar in.

5 tack visste det var något med Ann iaf Flört tänka sig hundar sitter bra i skallen men mattar o hussar glömer jag lätt bort :D

AnneN
4/22/11, 6:34 PM
#12

#11 Haha, ja jag är likadan. Är ju aktiv på Hundhuset och på socialträffarna kan jag ofta namnen på hundarna, vad de är för raser och ungefärlig ålder, mm. Men det ska mycket till om jag ska komma ihåg namn på husse/matte eller ens ha en aning om hur de ser ut och känna igen dem då de hälsar på affären eller liknande där de är utan hund. Skäms

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: