Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
ALLMÄNT

Fästingskydd.. Vad tror ni??

2011-04-21 21:40 #0 av: Charlotta-B

Vad tror ni om detta??

http://www.fastinghalsband.se/fastingavvisare-ultraljud.html

Charlotta-B

Anmäl
2011-04-21 21:44 #1 av: AnneN

Har aldrig testat den själv, men mest bara hört positivt om den från andra, så den kan säkert vara värd att testa istället för en massa giftiga alternativ om man bor i områden där det är mycket fästingar.

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2011-04-21 21:47 #2 av: Charlotta-B

Tack Anne! 

Ja funderar stark på dessa.
Har aldrig hört talas om det innan.

Vet du om dom kan bada med dom?

Charlotta-B

Anmäl
2011-04-21 21:50 #3 av: AnneN

#2 Bada är jag osäker på om de bör göra med den på sig, vet inte om den är vattentålig, men bör gå att kolla upp hos återförsäljare eller tillverkarens hemsida.

/Mvh Anne

Anmäl
2011-04-21 21:59 #4 av: Charlotta-B

Japp, har mailat dom hoppas på svar =)

Charlotta-B

Anmäl
2011-04-21 22:06 #5 av: Forest

3, En sån där hade väl Silversmatte köpt till silver jag o namn Skäms iaf hon tyckte den var bra o jag har förmig att hon bor i skåne allså där fästingar finns ganka bra :P

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2011-04-21 22:11 #6 av: AnneN

#5 Silvers matte heter AnnL Flört

/Mvh Anne

Anmäl
2011-04-22 00:10 #7 av: Kickan90

Jag har använt de på min vovve och ska nog använda de iår igen :)
min hund fick inga fästingar när vi satte den på henne, men såklart måste de sitta på varje gång man går ut med hunden för att de ska hjälpa.

jag själv bor i skåne och innan jag flyttade så bodde vi där de fanns mycket fästingar och jag tycker att den var bra och smidig, dock så tåler den inte vatten så man får se upp med att den inte hänger för långt ner på halsbanet så de inte åker ner i vattenskålen xD

Anmäl
2011-04-22 06:42 #8 av: Charlotta-B

Tack så mycket, Ja funderar på den. 

Men har du den i halsbandet bara?
Sen av när man är inne och på när man är ute?

Charlotta-B

Anmäl
2011-04-22 07:03 #9 av: Kickan90

Ja jag hade den hängandes i halsbandet :)
jag hade den på hela tiden, men de fungerar att ta av när man är inomhus och på när man går ut.

Anmäl
2011-04-22 07:46 #10 av: Charlotta-B

Okej, Ja, för jag gillar inte att ha halsband på hela tiden. Ja ne får fundera lite! Men tack för dina svar :D

Charlotta-B

Anmäl
2011-04-22 18:27 #11 av: Forest

10 du har halsbandet på hela tiden ute men inne tar man av den denna ska funka som så att den utger visst ljud inne har man förhoppningsvis fästingfritt om inte hunden tar med sig fästingar in.

5 tack visste det var något med Ann iaf Flört tänka sig hundar sitter bra i skallen men mattar o hussar glömer jag lätt bort :D

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.