Annons:
Etikettallmänt
Läst 4848 ggr
[Forest]
2011-04-13 20:25

stuvbit i päls vart köper man det?

Jag vill så gärna ha sele på Enja men pga "pälsslitage" och byter päls så är det minkpäls+nån mer päls som ska funka. Nu undrar jag vart köper man då päls? Ska pälsa in hela selen Glad Ser gärna att djuret som bärt pälsen haft ett bra liv inte suttit instängt i en bur som är minimal. Allså gärna en som fått lite mer normal-liv ekologisk päls. Vart finns det? Tacksam för seriösa svar Glad

Annons:
Brynhilde
2011-04-15 01:56
#1

Kan lammpäls funka? Det finns uppfödning av ekologiska/kravmärkta lamm. Där blir det ju lammpäls som biprodukt. En del har egna gårdsbutiker och säljer i. Tex. http://www.skinnarve.se/ http://www.grasljunga.com/

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

[Forest]
2011-04-15 19:37
#2

1 hmm jag ska ringa o kolla med uppfödaren hon sa minkpäls det är det vi har till henne nu som halsband. Men jag ska se tackar så mycket för dina länkar ska kontakta dom kanske dom kan säga vart jag hittar minkpäls annars :)

Brynhilde
2011-04-15 20:14
#3

Körsnärer arbetar med päls, men jag har ingen aning om det finns ekologisk minkpäls. Jag googlade körsnärer och det kom upp en hel del adresser men jag hittade ingen med websida.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

AnneN
2011-04-15 20:20
#4

Mink hittar jag inte, men har för mig att jag hört/läst att även kaninpäls ska fungera till pudel och det kan du köpa här

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Zabbio
2011-04-15 21:47
#5

Minkar har aldrig haft ett vettigt lv tyvärr. Kaniner har väl haft det något bättre.

Till häst brukar man ha fårskinn mot skav, men kanin borde fungera precis lika bra som mink, det är ju liknande pälsyp.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Agilis
2011-04-15 21:57
#6

Jag tror inte det finns ekologisk minkpäls att få tag i om jag skall vara ärlig. Det snällaste jag kommer på i så fall är om du får tag i någon mink som fångats i fälla och där sedan skinnet tagits till vara, men det är ju knappast något som görs kommersiellt vad jag vet.

Hör med tjäderläder, dom brukar ha stenkoll och vara väldigt hjälpsamma.

Annons:
[Forest]
2011-04-15 22:19
#7

Låter trist att minkar måste leva som som jag tänker jag har inte mycket för att gynna grymhet men jag ska se (uppfödaren upptagen idag)  vad det är mer för päls, googlade lite på ekologisk minkpäls men fick inte fram så mycket på det :-/ men visst bör det funka med annan päls. Fårpäls vart för styv tydligen. lammpäls hmm ja det är någ samma visa där beror väl på hur mycket av skinnet de skarvar bort o hur de behandlar det. Slaktar annars en gammal kappa Flört

AnneN
2011-04-15 22:36
#8

Inga selar, men dock halsband och en massa andra pudeltillbehör snubblade jag över på denna sida http://www.pudelproffsen.com/

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
2011-04-15 22:52
#9

8 jag har ju halsband i mink redan. :)  Ville gärna ha sele men inte en kotte gör ju pälssele :-(  tackar för länken ska in där o titta annars åker jag till vadstena till denna butik o hör med henne ang vart hon köper sina pälsar www.morrnet.se Hon gör egna halsband,koppel,leksaker och har även i päls

Upp till toppen
Annons: