Annons:
Etikettutställning
Läst 1487 ggr
[Ronon-m]
2011-04-02 20:17

Utställning, lite hjälp!!

Hallå alla!

Jag skall ställa ut Ozzi i maj på orust hundägarförening. Det är såhär att Ozzi inte är medlem i någon klubb, måste han vara det för att få tävla?

Ha en bra kväll! :)

Annons:
[Ronon-m]
2011-04-03 10:17
#1

Någon som vet??

AnneN
2011-04-03 10:51
#2

Jag har ingen aning, vem är det som anordnar utställningen?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Ronon-m]
2011-04-03 14:54
#3

Orust hundägarförening

[Forest]
2011-04-03 15:32
#4

kolla med dom tycker det låter konstigt om man måste tillhöra en "klubb".

[Ronon-m]
2011-04-03 16:11
#5

Okej, för jag var tvungen att regestrera min katt i en kattklubb för att kunna ställa ut honom men det kanske är anorlunda med hundar? För han är inte registrerad någonstans :)

[Forest]
2011-04-03 18:11
#6

5 hmm, är det en inoff utställning? Jag har tänkt ställa ut för träning o vi är inte med i nån klubb uppfödaren är det (är fodervärd) men fick det svaret av henne iaf eftersom det är en inoff utställning är kravet reg hund och vacc med alla papper ska vara okej o finnas med. Men inget om någon klubb Obestämd Hoppas du får rätt svar för jag vet inte hur det är Tyst

Annons:
[Ebfotograf]
2011-04-03 18:46
#7

Jag åker på den utställningen varje år och man behöver inte vara med i någon klubb ;)

[Ronon-m]
2011-04-03 20:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag fick tag i dom som har hand om utställningen och dom sa att det inte behövdes något klubbmedlemskap.

Och nu är han äntligen anmäld så nu är det såå spännande och se om det kommer gå bra! Får bli en massa socialträning nu så att han inte gör utfall mot domaren, för då blir han nog inte så omtyckt ;)

Vad tror ni? Kan han komma någon vart i tävlingen? Vad tittar dom på på honom?

Tack för svaren! :)

[Forest]
2011-04-03 20:43
#9

Tycker han är söt som socker :) hoppas det går bra träna även på gå är mitt tips så han håller upp huvet fint. Jag träna på ställa upp på ett mindre bord ute så lät jag grannen leka domare på Enja :D

[Ronon-m]
2011-04-03 20:46
#10

Jaa träna på att gå har jag redan börjat med! Är det nått speciellt jag ska tänka på när jag tränar det mer än att få upp hans huvud och få honom att ta luftiga fina steg? Hur skall jag träna uppställningen? :)

Helt ny inom detta :)

AnneN
2011-04-03 20:59
#11

#5 Men du har han väl registrerad ialalfall i jordbruksverkets register?

#8 Ja jag tror han kan ha en chans, är ju superhäftig med sin päls och ansiktet Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Ronon-m]
2011-04-03 21:07
#12

#11 Ja där är han registrerad, glömde det;)

Haha jaa, tyvärr ska vi klippa ner hans päls nu den 12. Men hans ansikte, ben och svans kommer fortsätta vara långt, fast det kommer toppas och göras fint det också :) Kan lägga in en bild när han är nyklippt sen också :)

[Forest]
2011-04-03 21:09
#13

ska utställningen vara utomhus? för utställningen vi var på var i ett ridhus jag träna därför på att åka dit o sen gick där lite men kunde inte gå in o träna pga de andvänder ridhuset Flört Men träna även att gå i 4-kant o låt andra hundar vara/gå i närheten.  Det är ganska så livat i utställning så jag tycker vissa tar det lätt menar de har inte tid o tänka mendans andra bla en enja skulle mött i ringen vart helt tokig. Finns även ofta kurser för träna "utställning" o lära sig av ett proffs.  Kan visa en film på Enja nu är det hennes uppfödare som ställer ut då jag bara är fodervärd o har itne dom nerverna för ställa ut Cool http://www.youtube.com/watch?v=ZznxX1KlZwg

Annons:
[Ronon-m]
2011-04-03 21:26
#14

Den är innomhus i en klubbstuga vad jag försod, så jag kanske ska öva på att vara innomhus med en massa okända. Jag ska åka till en djuraffär i närheten av mig vecka 16 när jag har lov och vara där inne med honom och träna. Känner dom som äger affären väldigt bra så jag ska be dom om lite hjälp. Dom är alltid ute på utställningar så dom kan nog hjälpa mig så mycket det går! :)

Det va bra att kolla på den filmen! Väldigt mycket människor ;)

[Ebfotograf]
2011-04-04 15:55
#15

Varje år när jag varit där så är utställningen utomhus.

[Ronon-m]
2011-04-04 20:19
#16

Jaha, ja så kanske det är :)

Upp till toppen
Annons: