Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1557 ggr
[Trojasmatte]
2011-03-29 16:32

Röntgat hunden

Idag röntgade jag Troja. Röntgade armbågarna och skulle ha röntgat höfterna men hon var så stressad och somnade inte. När de skulle lägga henne på rygg sprattlade hon och vi ska göra ett nytt försök nästa vecka. Vi försökte i en timma men det gick inte helt enkelt.

Någon som har en bra idé vad jag kan göra så att Troja inte blir lika rädd och stressad? Nästa gång behöver jag inte vänta i väntrummet utan vi tar in henne direkt och söver. Men jag tror hon kommer få lika mycket ångest för det, om inte mer efter idag. Ska försöka trötta ut henne rejält innan röntge iaf.

Visste inte vart jag skulle sätta inlägget, är det fel så ändra :)

Annons:
AnneN
2011-03-29 18:16
#1

Jobbigt med en hund som blir så stressad hos veterinären att inte det lugnande medlet har bra verkan Rynkar på näsan

Var med om några sådana fall då jag jobbade hos en veterinär för massa år sedan och då vi visste om att hunden hade detta problem så fick den sin lugnande spruta och fick somna i bilen där den kände sig tryggare och sedan hjälptes vi åt att bära in hunden till röntgen. (en av hundarna var en överviktig newfoundland på ca 80kg, då fick vi vara 4st som hjälptes åt att bära + 1 som öppnade dörrarna.)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Trojasmatte]
2011-03-29 21:34
#2

Ja usch, det var hemskt att se henne så stressad Rynkar på näsan

Jag ska föreslå det för veterinärerna, tror det faktist hade kunnat fungera för hon känner sig trygg i bilen. Om jag åker bil förstås, har funderat på att promenera dit så hon får göra sig av med lite energi men jag tror det hade varit ett bättre alternativ :) Tack för tipset!

AnneN
2011-03-29 21:42
#3

#2 Ja du kanske kan ta en promenad och aktivera henne innan det är dags att åka.

Kan ju dessutom vara lite jobbigt för henne att sedan behöva gå hela vägen hem igen då hon är groggy efter sövningen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Trojasmatte]
2011-03-30 16:49
#4

#3 Ja jag får se hur jag löser detta, fast hem får hon åka bil isf :)

[Forest]
2011-03-30 17:05
#5

kan hon inte få sitta i bilen o koppla av menar om hon nu somnar där kanske man kan bära in henne? kanske bli kaos för henne då med menar om hon har lite hum vart hon är o vad som väntas. Tycker oxå det är jobbigt med djur som bli stressade hos vetrinären hoppas det löser sig för henne så hon blir klar med rönken.

Upp till toppen
Annons: