Annons:
Etiketthundmat
Läst 1037 ggr
bluebaby
2011-03-24 12:44

mat

sitter o tänker vad för mat man ska ge åt Gona ?? uppfödaren använder doggy junior men har hört att det int sku va de bästa valet .. de finns ju såååååå många sorter  o så skiljer dem ju så mycket i pris… vad ska man välja ?? svårt det där  har nån några tips som  int sku va så dyra … vill ju ge min hund det bästa så klart  ..

Annons:
AnneN
2011-03-24 12:55
#1

Mitt tips är att första tiden fortsätta på samma som uppfödaren har då det för en del hundar kan bli för många omställningar med både nytt hem och ny mat direkt.

Sedan beror det på vad du vill ge för typ av mat:

Torrfoder - leta efter ett med mycket kött och så lite spannmål som möjligt. Jag brukar alltid rekomendera Orijen, det är dyrare per kilo men så pass drygt att det lönar sig i längden.

Fäskfoder - Tror de flesta märkena är ganska lika, finns en eller ett par som är helt spannmålsfria.

BARF = Biologiskt anpassad rå föda - Där rekomenderar jag dig att kika in på Barf iFokus för att läsa mer.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

bluebaby
2011-03-24 13:02
#2

tack annen har hört att de skall va så lite spannmål som möijligt på djuemagasinet erbjöd dom mej ekubanua eller va de nu heter :) o den va inte så dyr heller har tänkt  att först köra samma som uppfödaren o så småningom blanda i det nya så hon int blir dålig i magen … :)

Upp till toppen
Annons: