Annons:
Etikettallmänt
Läst 824 ggr
Workingdog
3/23/11, 9:39 PM

3 dagar på hunddagis avklarat

Har 2 veckors prao just nu och jag och min kompis praoar på Tyresö Hunddagis. 3 dagar har gått och det har gått bra. Dock inget jag vill jobba med sen! Det har varit jobbigt också, spec i måndags och idag då jag fick ta 5 små hundar, i måndags var alla hanar, idag var 4 st hanar. Och alla ska gå och kissa på varenda liten fläck och dom trasslar in sig konstant och drar så det finns inte. Idag gick det även en löptik framför så det gick väl sådär lite mindre bra. En Border Terrier hane var helt okontaktbar, han var helt låst på att dra frammåt. Om man stannade för att någon kissade eller något så började han skrika..
Igår var det betydligt lättare, då hade jag en Flat och 2 Welsh springer spaniels och det var mycket lättare och de gick fint i kopplet :)

Heh var bara tvungen att skriva lite.

Nu är det 1 ½ vecka till att stå ut, det blir långtråkigt mellan de 2 promenaderna då hundarna sover och man bara sitter där..

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

Annons:
LinaK
3/23/11, 10:30 PM
#1

Spännande praktikplats. Hoppas det blir lite roligare längre fram Glad

Hur aktiveras hundarna mer än promenaderna?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Workingdog
3/24/11, 8:42 AM
#2

#1 de aktiveras inte mer än promenader :/ tycker det är dåligt, mellan de 2 promenaderna så är det lunch för dom som ska äta och sen får dom sova. efter så leker dom typ bara med varandra osv.. Så ingen övrig aktivering och det finns inte heller någon rastgård :/

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

[rightPAW]
3/24/11, 1:55 PM
#3

Jag skulle också vilja ha praktik på ett hunddagis!
Jobbigt att dem är utan rastgård, hade dem haft det hade det varit ett gäng nöjda hundar som kommit hem till ägarna på kvällen. Frisk luft och lek med andra hundar är ju kanon! Och med rastgård hade dem kunnat göra utomhus aktiviteter.

[Forest]
3/24/11, 4:29 PM
#4

vad man kan höra med hunddagiset är ju lite hur dom ser detta med pissa på varje fläck. När jag tar med Calie på promenad så får han inte stanna o pissa överallt jag har en viss tid/sträcka där får man kissa mm sen går vi. Går ofta en långpromenad med honom powerwoke därmed fick han lära sig detta :) bara ett tips för det är någ inte så roligt o stanna så ofta :P

Workingdog
3/24/11, 4:39 PM
#5

#4 haha nä vi går bara när dom har kissat kanske 2 gånger, men om man har 5 hanhundar som vill till samma fläck och är intrasslade så är det liite svårt att få bort dom, spec när vi går mycket i skog eller på ängar där det är lite is :P

#3 Ja det är lite jobbigt. Men dom leker osv i rummen iförsig menmen. Vi går 1 promenad på ca 1 ½ timme på förmiddagen och sen en promenad på kanske en halvtimme sen. Men dom får ju inte springa lösa så dom får ju inte röra på sig på det sättet heller :/

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

Upp till toppen
Annons: