Annons:
Etikettallmänt
Läst 1990 ggr
[Forest]
3/16/11, 4:46 PM

Löptikvästen på =)

När jag vaknade såg jag 3 små bloddroppar på golvet. Titta på hundarna för att se snabbt om de såg pigga ut, genomgång o köket på tassar,mun kropen. Nee, ingen pep eller såg lidande ut utan svansarna gick o delades ut pussar på löpande band Obestämd Då testa jag pappertestet på Enja eftersom hon har vart lite gladihågen på stora hanar gärna de svarta Flört Bingo! Där var det blod så idag tog jag på mig en väst jag skrivit LÖPTIK på Glad Det är ganska bra att ha för jag är lite små vimmsig o kan glömma säga att nån löper. Sen ser folk att man har löptik o då kan välja att inte låta sin hund träffa oss för nära, finns även vissa tikar som ogillar andra löptikar. Så lilltjejen löper nu, hennes första löp Glad Hon har haft torrlöp men då var hon 5 1/2 månad gammal o fick 2 ungtuppar att tro att de skulle få chansen men icke sa nicke matte sa starkt ifrån Enja fatta itne vad 17 vill dom Flört Men men nu kanske hon fattar lite iaf hon är "normal" men kommer att få vara löps i löplinan för vara 100% säker iaf .

Annons:
AnneN
3/16/11, 5:11 PM
#1

Vad smart att skriva så på en väst Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
3/16/11, 6:27 PM
#2

1 Jo, jag kom ju på det eftersom jag är lite virrpanna och träffar en del hundar dagligen o glömde ju bort o säga till sist Chanel löpte den hanen är ju fostrad fint mm men visst vart både han o chanel lite små glada i varandra…. Så på det sättet skrev jag löptik på västen o köpte en ny billig på ÖB för hela 20kr :) Så nu går man med en löptikväst efter det kanon för en del vill ju gärna gå som sagt var lite omvägar, idag gick bla en tik omväg o hon tacka för varningen då hennes tik är helt imot andra löptikar.

Puma77
3/16/11, 6:28 PM
#3

Gud vad smart, det måste jag komma ihåg. Ska införskaffa en väst till min lilla först.

 

//Pia

[iurochskur]
3/16/11, 6:39 PM
#4

Nämen, liten börjar bli stor! Vad smart med västen. Hur gammal är hon nu?

[Forest]
3/16/11, 6:55 PM
#5

4 hon är snart 1 år :) Jätte duktig på städa o tvätta sig hoppas det håller i sig så jag slipper gå med mopp efter henne oxå.

Jag har nu en Träning-väst,löptik-väst o en vanlig oskriven väst Flört Bra med billiga västar Flört 

3 Puma spara du en valp efter din tik? Eller vad är det för liten du har :)

[Yezz-an]
3/16/11, 7:36 PM
#6

Smart! Glad

Annons:
Puma77
3/16/11, 8:23 PM
#7

#5 det är en blandrastik på snart 2.5 år som jag först ställde upp som jourhem till men som jag sedan bestämde att hon skulle få stanna. Hon kom till mig i slutet av nov och jag väntar på hennes löp då jag inte har någon aning om när det kommer ske.

Hon är en blandis mellan ganska mycket Tibetansk spaniel och sen lite Japanese chin och chihuahua.

 

//Pia

[Forest]
3/16/11, 9:03 PM
#8

7 åh vad kul att du fastna för en liten jourhund med :)

Puma77
3/16/11, 9:10 PM
#9

#8 ja jag har ju varit sugen länge på egen hund men kanske inte tänkt mig förrän om 1-2 år. Så dök då denna upp genom några bekanta så tänkte jag efter och ställde upp som jourhem och allt funkade mellan mina katter, hunden och mig så valet var då inte så svårt. Sen att Cindy bara efter någon minut tydde sig till mig och inte ville lämna min sida var ju ett tecken med.

Så nu återstår när löpningen sätter igång så jag vet hur hon hanterar den med. Har ju lite olika erfarenhet av det med dem hundar familjen haft genom åren.

 

//Pia

[Vargnatt]
3/17/11, 11:53 AM
#10

Vilken smart idé att skriva det på en  väst! Det ska jag komma ihåg om jag skaffar tik i framtiden Glad

[Forest]
3/23/11, 5:43 PM
#11

Jag skulle föra en löpdagbok på löpet, men det är svårt eftersom hon tvättar ju rent ser inte något. Har ni tips på hur jag kan göra? Känna på musen har jag gjort än är den hård visst blir den mjukare vid höglöp?

Sen lite mer om detta, enja är idag lite halvlog i humöret inte så allert o sprallig. Äter inte så bra gav eko-kyckling rå flera småbitar chanel smaska i sig på en halv sek mendans Enja bara slicka på en liten men åt den inte. Nu ska dom rida på varandra räcker med att jag säger neeee så slutar dom, Chanel är smart tycker hon som lockar med Enja dit inte matte se (tror hon) för att utöva detta med hur man rider på varandra ännu mer. PHU sicka flickor. Vikt undans svansen den kan vi dra ett sträck över eftersom hon har vikt den hela tiden även för andra hundar+ oss (har flera tikkompisar o en kastrat)

Honestyisdead
3/23/11, 5:47 PM
#12

Vilken bra ide med väst :)

[Forest]
3/23/11, 7:18 PM
#13

12 :) japp det är bara göra en om man har tik :)

Annons:
[iurochskur]
3/24/11, 6:30 PM
#14

På lördag ska jag skaffa en sån väst jag med. Bra och ha när man ser sen att hon löper. Tack för tipset.

AnneN
3/24/11, 8:34 PM
#15

Forest - kan du inte ta kort på västen så vi får se hur den ser ut? Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
3/24/11, 9:25 PM
#16

15 har ju svårt o lägga in bilder här efter fokus gjordes om man visst det kan jag göra Glad försöker imorgon så får ni se den.

Anne får jag fråga dig lite om löp? Enja har i 3 dagar vart lite låg i sitt humör, med mig är hon som vanligt men de övriga i familjen är hon hmm vill inte leka o sånt helt olikt henne. Hon har kräks ett par gg bara galla inte jätte mängder men iaf 3 dagar idag 2 gg. Kan detta bero på löpet? Äter dåligt jag fick idag gett henne maten på sked 3e del av sin mängd åt hon. Lite falukor fick jag i henne efter den vart hon piggare ingen feber.

Går in för löpet o kissar 5 gg på vanlig kisse promenad eftersom hon vart lite låg så tog jag inte nån jätte långis men var ute mer i trädgården efter 45min promenaden då lekte vi lite med tennisbollar. Kan jag ge något tillskott tänkte vi kvinnor behöver ofta järn vid mens behöver hundar mer av något vid löp? Dålig tajming förövrigt på löpet på lördag är det pudelpromenad och vi har sett fram mot den men ja höglöp är ingen ide. Hanar lär ju flockas runt henne o hundarna går lösa vissa sträckor typist att hon löpte nu :-/ Jag ska se om jag hänger på med en annan pudel men jag ville ju att Enja skulle få ha helkul en dag Rynkar på näsan

AnneN
3/24/11, 10:14 PM
#17

#16 Vet du ungefär vilket dygn i löpet hon är på nu?

Tikar kan precis som oss kvinnor bli lite griniga och även ha "mensvärk" och bli lite låga under löp.

Har löpblodet en normal färg?
Andra flytningar?
"Normal" lukt?

Då hon inte har feber så tror jag inte att det är någon fara, frågar bara för säkerhets skull.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
3/25/11, 8:09 AM
#18

17 hon börja löpa natten till den 16 antar jag. Sen städar hon fåtal små fläckar har kommit i sängen men det var ju flera dagarsen nu har vi inte sett något alls. Luktar inget som jag tycker är fel, musen börjar mjukna därmed tror jag det är höglöp. Idag är hon som vanligt glad sprallig hoppas det håller i sig hela dagen :) Då menar jag att hon var glad o busig växkte både husse o matte med vanliga morgonpussar Flört Normal temp idag igår var det 0.5 mer än hennes normala temp. Skriver när jag kommer hem igen hur dagen vart ska jobba nu ha det gott alla

AnneN
3/25/11, 2:17 PM
#19

#18 Aha då är det mitt i löpet ungefär nu, så hennes humör kan absolut bero på pms, så det är inget att oroa sig för. Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Puma77
3/25/11, 10:01 PM
#20

Nu har jag införskaffat en väst till Cindy. Glömde ta måtten på henne så jag fick gissa. Väl hemma så visade det sig att den satt perfekt. Helt ok pris ändå på den 69 kr på Grizzly i Norrköping. Andra jag sett har varit ännu dyrare.

 

//Pia

Annons:
[Forest]
3/26/11, 9:48 AM
#21

Aha jag har västen på mig :) jag kan inte ta kort o lägga in pga folk spelar dataspel onlie o det laggar som man säger då. Men iaf jag skrev både fram o bak på västen med spritpenna men ska köpa ny väst o göra om den då skriva med textilfärg för det är snyggare. Min syster tipsa om att man kan ta tygremsa annars och ha olika texter på då genom byta text efter vad som passar. Typ Löptik,träning mattegris osv :D vad som passar tycker det låter mindre hållbart dok men iaf kan ju funka :) 

19 höglöp nu därmed vart hon spralligare o gladare kissar överallt tycker jag små skvättar o gissus vad svarta hundar är aktrativa nu Flört Stora som små! Har skrivit så gott jag kan löpdagbok som lyder ungefär så här 16/3-11 första dagen på löpet. Den 22/3-24/3 lite hängig o kräks ett par gånger per dag äter väldigt lite.  25/3 glad o sprallig igen, dag 26/3 hallonröd mus höglöp o viker svansen o putar med musen. Mycket energi som vanligt men äter dåligt än, petar i henne lite mat o blodpudding.

Puma77
3/26/11, 9:54 AM
#22

På tal om sån väst. Du kan inte köpa kardborreband och sy fast på västen och lika med tygremsorna? Då är det ju lätt att byta. Bara en tanke.

Intressant tråd för övrig då jag väntar på min egna lilla tös och hur jon ska reagera.

 

//Pia

[Forest]
3/26/11, 12:35 PM
#23

22 mycket smart jag tänkte att man borde kunna sätta på något bakom (är kass på vad sy/tyg-tillbehör-namn) men jag vet att det är vitt o går att stryka på tyget blir stelare av det. Vet du vad det är jag pratar om Pia? Tänkte om man nu gör så bakom varje tygremsa + dina karborre så borde det bli både snyggt och andvänbart Cool Har även en fleceväst gör göra om den till detta och ha vanlig reflexväst kvällstid. Åh kan ju bli så att man går o är extra stolt med dessa texter Skrattande

Puma77
3/26/11, 1:15 PM
#24

Undrar om det kan vara någon slags stärkelse du menar. Kommer inte ihåg vad det heter dock men i en tygaffär borde de veta.

 

//Pia

Puma77
4/17/11, 9:24 AM
#25

Idag hittade jag första blodfläcken och kollade Cindy att det var från henne vilket det var så nu börjar det. Har räknat ut att om hon löper som hon ska 2 ggr om året hade hon precis löpt innan hon kom hit vilket gör att hon troligen inte lider av skendräktighetsproblemen som min pappas och deras hund har. Skönt att veta att man slipper det.

Så framöver blir det att bära väst;)

 

//Pia

[Forest]
4/17/11, 10:22 AM
#26

25 vad skönt o höra :) På med västen Flört

Puma77
4/17/11, 10:26 AM
#27

#25 ja och om jag inte räknat helt tokigt så har jag ju haft henne 5 månader den 20 april så det borde väl vara ganka nära inpå ändå om hon nu löper 2 ggr om året.

Nu återstår bara att se hur duktig på att hålla sig ren hon är med;)

 

//Pia

Annons:
[Forest]
4/17/11, 10:32 AM
#28

27, ja 5 mån ar ganska tidigt inpå min vuxna hund håller ju mellan 7-8mån mellan löpen sen har hon bokat in löpa samtidigt som en fd grannhund. Men är du säker på att det är just innan hon kom till dig hon löpte? Jag hoppas hon städar eftersig med det underlättar lite, så slipper man tikskydd för slippa fläckar i soffan,matta mm sånt som itne är så lätt o tvätta Flört

Puma77
4/17/11, 11:02 AM
#29

det är bara jag som gissade att det är med ungefär 6 månader intervall nästan med två gånger om året. Men det som sas till mig när hon kom var att jag skulle hålla henne under uppsikt för de hade gått en hanhund i gruppen också så hon inte var dräktig men när hon löpte exakt vet vi inte.

Har bara en matta här hemma under soffbordet och den är röd så jag hoppas det kommer gå bra.

 

//Pia

Upp till toppen
Annons: