Annons:
Etikettallmänt
Läst 1038 ggr
Saiop
3/15/11, 12:00 PM

Möte med varg

I går morse fick jag och Elvis besök av varg när vi var ute på våran morgon promenad. Det var lite läskigt men det slutade med att vi gick åt olika håll.

Annons:
[Forest]
3/15/11, 3:35 PM
#1

Min uppfödare asg när jag sa att det kanske är läskigt o möta varg. Hon har varg som satt utanför hennes hus mitt på vägen den stryker omkring där o hon har pudlar. Hon sa ganska tydligt varför skulle vargen bita ihjäl hund? Om hunden inte är påsig då mer som anfaller så finns det inget o vara orolig över varg är ju dessutom vilt djur o väldigt skygg. Går man med sin hund lär man inte se vargen kring sina ben iaf :) Skulle gärna se varg vilt, ser dom bara på kolmårdensdjurpark. Fin är dom :)

Saiop
3/15/11, 4:11 PM
#2

Jag var inte direkt rädd för att de skulle attakera oss, men rädd i ögenblicket att helt plötsligt ha två stora vargar framför sig på ungefär 40-50 meters avstånd.

[Forest]
3/15/11, 4:15 PM
#3

2 ja jag hade med blivit lite små rädd. men vad maffigt iaf o se :)

[Yezz-an]
3/15/11, 8:19 PM
#4

Vad coolt med vargmöte Glad
Minns när jag och min mamma körde bil på en ödslig väg och det länger fram satt en brunbjörn mitt på vägen. Mamma började skrika om att det var en björn. Jag tyckte tanten var hysterisk och bad henne lugna ner sig, för det där var minsann inte en björn ansåg jag. Jag trodde det var en stenbumling. Det var först när mamma ifrågasatte vad en stenbumling skulle göra mitt på vägen som jag förstod att det nog var något annat vi var på väg mot. När 'stenbumglingen' sen reste på sig för att lunka iväg så börja skrika hysteriskt "EN BJÖRN! EN BJÖRN!". "Jo, jag vet" svarade mamma lugn då Skrattande

[4paws]
3/15/11, 8:42 PM
#5

det låter kanske dumt, men jag är sååååå svartsjuk!! jag vill med möta en varg med det är svårt i lilla skåne

får nöja mej med mina varglikande hundar och att barnen ropar "titta vargen" åt mej haha

[Ronon-m]
3/15/11, 9:58 PM
#6

Gud va coolt! Vargar är såå vackra! :)

Annons:
TjockaBerta
3/16/11, 11:28 AM
#7

Vilken otrolig naturupplevelsen. Jag är också avundsjuk. Tänk, TVÅ vargar på en gång. Fantastiskt.

Var i Sverige kan det här ha varit, om man får fråga?

>>>Malum domesticum<<<

Namiko
3/16/11, 4:43 PM
#8

#4 Häftigt, själv hade vi björn knappa 100 meter från min förra lägenhet och jag missade att se den.. Båda gångerna den syntes där dessutom. Hade tagit kvällspromenaden tidigare än vanligt första kvällen den var framme, annars hade jag säkert sett den på 50-70 meters håll.

Så härligt att få se vilda vargar, kommer fortfarande ihåg hur det var när jag fick gå in till vargarna på kolmården och även på Lycksele djurpark. Det blir en helt annan känsla inne i hägnet än att se dom genom stängslet. Känslan måste dock vara helt annorlunda när det handlar om just vilda djur.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Saiop
3/17/11, 11:53 AM
#9

Det är i Roslagen som jag bor där jag träffade på vargarna. Spåren var 10 cm breda och 12 cm långa.

Upp till toppen
Annons: