Annons:
Etikettallmänt
Läst 884 ggr
Vosjes
2011-03-10 18:10

Igår kväll

Igår kväll gick min hund helt lös för första gången - det kändes bara rätt och vi kände oss redo och eftersom att det var mitt i natten var det inga störningar helt enkelt det perfekta läget.

Hon var som en liten duktig ängel jag är fortfarane förvånad men när vi kom runt ena husknuten gick hon framför mig och då stannade hon mig och började vanka fram och tillbaka med ett vakt i rösten dock skällde hon inte.

Så jag går fram till en buske som hon är osäker på och där sitter en liten röd katt och tittar fram så jag börjar flina lite och katten nosar i luften efter mig då ställer sig min hund mellan benen på mig och får en jätte lång nos och nosar i luften på katten och katten tittar tillbaka med sina blixtrande ögon då flyger min hund tillbaka och och börjar cirkla runt mig sen går vi vidare och allt jag säger är bara "här går vi" så hoppar hon efter mig och är duktigare än jag förväntat mig.

Jag är stolt och vi har även hittat ett sätt för henne att bli lugn - att träna henne på sök och vakta ett par minuter till någon timma per dag hon är otroligt krävande speciellt psykiskt då hon vill ha så otroligt mycket hjärngympa men vi älskar henne ändå Kyss

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Annons:
AnneN
2011-03-10 21:55
#1

Vad kul att er träning gett så bra resultat Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vosjes
2011-03-11 13:01
#2

Ja det är gudomligt hur bra det har gått!
Jag är super glad och vi ska nog prata med sambons "styvföräldrar" om de kan hjälpa oss efter flytten då de har tillgång till massvis med skoj för hundar. Skrattande

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Upp till toppen
Annons: