Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1079 ggr
AnneN
2011-03-08 18:47

OT Fettisdag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja idag är det fettisdag och jag är i full färd med att baka semlor till kvällen Glad

Har du ätit någon semla idag?

Bakar du dem själv eller köper du färdiga?

Vad föredrar du för fyllning?

Och hur föredrar du att äta semlorna?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
AnneN
2011-03-08 18:50
#1

Jag har inte ätit någon ännu, men ska äta ikväll. Bakar semlorna själv då det är svårt att få tag i färdiga som är glutenfria.

Som fyllning vill jag ha massor mandelmassa och mycket grädde, sedan tar jag locket och använder som "sked" för att äta upp fyllningen och sedan doppar jag resten av bullen i saft eller mjölk för att den inte ska vara så torr att äta (precis som man gjorde som barn)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Empisen]
2011-03-08 19:08
#2

Själv tycker jag semlor är ushigt! Tungan ute
Så det blir annat gott istället Flört

[Vargnatt]
2011-03-08 19:10
#3

Vi åt varsinn till kaffe när sambon slutade jobbet här hemma. Köpte färdiga Glad Grädde och mandelmassa ska det vara mycket av! Skrattande

LinaK
2011-03-08 19:22
#4

Nej ingen semla idag. Vi lyxade till det med äppelpaj istället, mycket godare Flört

Men jag gillar semlor, med lagom mycket mandelmassa och inte för mycket grädde, gillar inte hemmagjorde semlor av någon anledning. Iaf inte dom jag ätit hittills i mitt liv.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Forest]
2011-03-08 20:38
#5

Jag gillar hembakade men är kass på baka. Men iaf idag fick jag av jobbet köpta från litet fik där de gör dom allså mer hembakakade än köpta mummsiga stora goda. Fyllning mandelmassa och grädda. Flera på jobbet gillar inte semlor men de gör även med vaniljkräm de smakade med bra sa dom. Men jag tycker att semla är mandelmassa o grädde Cool Vart en promenad på 1tim o 30 min sen för att bli av med den semlan Flört

[Yezz-an]
2011-03-08 20:48
#6

I år hoppar jag över semlan. Kände helt enkelt inte för någon semla.
Annars så gillar jag semlor. Semeltårta är ännu godare. Mums! De godaste semlorna jag har ätit kommer från ett konditori i Göteborg som ligger på Vallhamra torg i Partille (minns inte vad kondiset heter). Dom vann semelpris så många år i rad, så dom får inte vara med att tävla längre Skrattande
Jag äter semlan som den serveras. Ibland med mjölk, ibland med fyllning av vaniljkräm, ibland utan någon fyllning alls. Mandelmassa, hembakad, från macken… Jag gillar allt Tungan ute

Annons:
idaah
2011-03-08 20:56
#7

Har inte ätit någon idag :(. Men annars så brukar jag äta. ^^

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

[Forest]
2011-03-08 21:06
#8

Just det en god kopp kaffe ska vara till semlan det missa jag skriva Skäms

Upp till toppen
Annons: