Annons:
Etikettpresentation-av-hundar-medlemmar
Läst 8942 ggr
silvery
3/4/09, 5:58 PM

borderterrier/tax?

någon som har en bland mellan borderterrier och korthårig tax? ska nämligen få hem en och vill gärna veta hur ni upplever era och se bilder etc =) tar hemskt gärna emot tips gällande rumsrenträning

Annons:
sagalisa
3/5/09, 11:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har ingen blandning men en tax har jag, korthårig. Men däremot tycker jag att båda raserna är enormt intressanta och var nära att köpa en borderterrier för ett halvår sen.

Tror det kommer bli en underbar hund….men med mycket temperament i och vilja=)

Firinella
3/5/09, 12:36 PM
#2

Min första hund, Snuffi, var den blandningen. En envis liten bjäbbig sak som krävde mycket uppfostran men sedan gick det bra… ja hyfsat i alla fall. Mycket lojal med familjen och snäll.Tyckte om att åka i cykelkorgen. Skrattande  När jag sedan fick barn så vaktade hon bebisen. Tyvärr gick hon bort i cancer bara 6 år gammal. Lycka till med nya hunden…

busbus
6/13/09, 12:17 AM
#3

Vår ena tik är är borderterrier + strävhårig tax. Hon är en mycket envis och klok liten dam - som skäller ut alla hundar och hästar som har fräckheten att passera utanför staketet. Hon är intelligent och lojal, och vet att bestämma själv i vilket takt det ska ta för henne att komma på inkallning …Hon hatar andra tikar, utom hennes "syster" ( renrasig borderterrier) som hon är som ler och långhalm med. Husets två katt-killar är hon mycket mjuk och fin med. Dessutom  har hon en otrolig förmåga att läsa sinnestämningar. En fantastisk rar hund, som behöver att man är bestämd med henne. En negativ sak: hon blir hög som ett hus om hon lyckas döda igelkott…Det har tråkigt nog hänt…men med modig grythund ggr 2 i generna, så kan det nog inte bli annat.Så vi älskar vår lilla tös i alla lägen. Lycka till med din blandis - du kommer att få en stor hund i ett litet och lätthanterligt format!

studs
6/14/09, 3:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag hade tills i augusti förra året en sådan blandning, han vart 12 år,fick tyvärr avlivas på grund av glaucom(stavas?) i båda ögonen Gråter

De va den underbaraste hund jag någonsin ägt hittills..

Lättlärd,posetiv,arbetsvillig och full med glädje och energi. bra till agillety och sällskap.. funkade hur bra som helst lös och med andra djur,riktigt klok..

skyddande för familjen men inte till överdrift..

skulle mer än gärna köpa mig en likadan blandning ignen.

vi fick klippa våran då han vart så lång men tunnhårig ¨på sommarn.

Ang rumsrenheten kan jag bara säga: gå ut i tid o otid… de har funkat jätte bra för min del alla ggr.. har haft min nuvarande valp instäng med mig i sovrummet undernätterna,just för att han ska kunna pipa o jag vakna,de behövdes 1 v sen va han torr .. man kissar juh inte där man sover..

så gå ut i tid o otid, på morron,efter tupplurer,innan/efter mat,efter bus ja hellre för mycke än för lite..=)

Mr. T
9/26/11, 10:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag tror att vi har en sådan blandning. Han är en hittehund och vi såg en hund på en bensinmack som liknade honom så mycket! Dennes matte sade att den var en sådan blandning. Tyvärr så vet jag inte om mamman eller pappan var tax på den hunden och tyvärr så vet jag inte heller om vår hunds mor/far var just tax. Veterinären var säker att någon var tax!

Han är bäst i världen. Snällast, gosigast, osv. osv.

Upp till toppen
Annons: