Annons:
Etikettpresentation-av-hundar-medlemmar
Läst 1707 ggr
[GlittriGris]
2009-02-22 01:02

Historien om Ozzy Mcgyver

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

29 Juli 2008 åkte vi till Nyköping för att kolla på en Hund som var döv Jack russel bullterrier, 3 år

Kommer ihåg när vi väntade utan för lägenhets byggnaden, så kom det ut en tjej med en liten hund under armen , vi satta oss ner på ute möbuleringen  jag pappa och äldsta syster Hanna och hennes pojkvän Joakim.

Efter en stund kom en till ut det var ägarens pojkvän när alla hade samlas satte hon ner Ozzy och han hoppade genast upp i mitt knä och satt där den timmen vi pratade om honom och hundar och våra hundar vi har haft.

Och det var tydligen inte Ozzys första hem där han bode just då, han hade bott på tre ställen tidigare stackarn och han är bara tre år.

Vi frågade varför dom skulle sälja honom och det var allergi men det var ganska konstigt för dom hade två till   hundar som inte var till salu.

Jag var helt fäst vid Ozzy och dom förra ägarna sa : ja man ser tydligt vem som är favoriten i allafall!.

Men Hanna och Jocke ville prata om det först  eftersom han ska bo hemma hoss dom.

VI åkte till ett mysigt cafe och diskuterade Hanna var totallt förälskad som mig, Hanna ringde upp dom efter redan en halv timme och sa att vi tar han,

Hela bil resan som var unge fär 45 min så satt han i mitt knä hela tiden.

När vi kom hem så hade vi kakor på bordet och det första han gör är att hoppa upp på bordet och sno en kaka, jahapp tänkte vi, det blir väll jobb på direkten då!

Den natten gnydde han lite men det gick bra han låg under täcket med Hanna och Jocke.

Dagen efter när vi skulle testa hur det avr att lämna han ensam så på väg ner för trappen så hör vi han yla och skälla, Han fick verkilgen panik.

Men vi lyckades träna bort det som tur var.

Nu har 8 månader gått och allt känns jätte bra, men det har varit mycket jobb, han har verkligen hittat sin plats i familjen alla  älskar han, Otroligt charmig  , jag kan inte tänka mej ett liv utan honom.

 Tanken på att han kommer lämna mej en dag får mej att gråta.

Annons:
[GlittriGris]
2009-02-22 01:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

<3

[GlittriGris]
2009-02-22 01:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

min älskade

[GlittriGris]
2009-02-22 01:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tomten Ozzy

AnneN
2009-02-22 03:36
#4

Vad skönt att han tillsist hittade rätt hem där han kan få stanna livet ut och ha det bra.

Jag har en fråga… Hur har ni tränat med han?
Jag menar, jag är van att träna hundar men de har alla varit hörande och jag har kunnat ha röstkommandon, vissla osv, men det funkar ju knappast på en hund som är döv.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
2012-08-02 18:13
#5

Hittade denna tråd igen nu 3½ år senare och undrar hur det har gått fö er med Ozzy?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[GlittriGris]
2012-09-01 19:17
#6

jo då dövörat är väldigt speciell, misstänker nästan autism men han är härlig och kan gå lös ute på gården :) en riktig sällskaps vovve!

Annons:
Upp till toppen
Annons: