Annons:
Etiketthundfoton-filmklipp
Läst 21468 ggr
matte-mi
6/7/09, 5:44 PM

Chihuahua/dvärgpinscher

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har själv en chihuhahua/dvärpinscher som är helt underbar. Skulle vilja veta om det finns fler ChiPin ägare här och om ni vill visa bilder på era hundar. Skrattande

Annons:
AnneN
6/7/09, 6:10 PM
#1

Vilken sötis du har Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

matte-mi
6/7/09, 6:17 PM
#2

Tackar Skrattande *stolt*

matte-mi
6/7/09, 6:21 PM
#3

Såg nu att jag skrivit dvärpinscher…ska förstårs vara dvärgpinscher. Man skriver som en kråka ibland Haha

[Wera]
6/7/09, 6:37 PM
#4

Nej vad sööt!
Vad menar du med "ChiPin"? *Ny på sånt här*

AnneN
6/7/09, 6:38 PM
#5

#4 ChiPin = Chihuahua & Pincher

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Wera]
6/7/09, 6:41 PM
#6

#5 Jasåå! Glad

Jag får hem en chihuhahua blandis dock inte Pincher, en terrier istället Flört

Annons:
[nataschaj]
6/7/09, 6:43 PM
#7

min syster hade en sån blandning, Rambo hette han. och han e ca 1 år nu..så himla fina..

vill me ha en sån

matte-mi
6/7/09, 6:45 PM
#8

Jag tycker Pinhuahua låter roligare men ChiPin är väl det officiella namnet på denna blandras har jag förstått.

Pinhuahua påminner lite om piraya som jag kan tycka att min Izzie påminner om lite ibland när hon går igång och busar helt överspeedad haha

matte-mi
6/7/09, 6:54 PM
#9

#6 vad roligt! Då kan du väl visa bild sen?

#7 Jag är bara så nyfiken på hur olika eller lika de är. Kul att höra att det finns fler av denna blandningen. Jag är så nöjd med min och tycker det är en jättehärlig blandning. En kompis syster föder upp renrasiga chihuahua. De är jättesöta men alldeles för små för mig. Hennes 3-åriga chihuahua var lika stor som min Izzie som är 6 månader fast mycket klenare kropp och ben.

[nataschaj]
6/7/09, 6:59 PM
#10

#9 ja tycker bara de e lite grisit att dem tar så höga priser på en sån blandning. Men där min syrra köpte har dem säkt från 10.000kr till 5-6.500kr vilket ja tycker dee en bra summa.

Jag söker efter en sån blandning, men tycker de e för dyrt när dem kostar upp mot 10,000kr påde

[Wera]
6/7/09, 7:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#9 Har bara bilder när den är 2 veckor. Men hon är 6 veckor nu… dock inte så jätte bra kvalité på bilden.

matte-mi
6/7/09, 7:35 PM
#12

#10 Jag betalade 5000 kr för min vilket jag tyckte var en rimlig summa för en blandras.

#11 Gud vad söt hon är. Det är du som skulle få hem din vovve från Mallorca… läste din tråd innan och tittade på dina bilder där Skrattande

När får du hem henne? Jag väntade på Izzie en vecka innan jag hämtade hem henne och det var den läääängsta veckan på länge!

matte-mi
6/7/09, 7:48 PM
#13

#10  Ja 10,000 kr tycker jag också är för mycket för en blandras. Fast så fort där är chihuahua i så pressar de upp priset tror jag. Jag letade först efter en papillonblandning men när jag såg annonsen med min vovve så blev jag såld. Jag såg två annonser på blocket men det var båda här i skåne. En i Malmö och en i Helsingborg. Lägger länkarna här om det kan vara till någon hjälp

http://www.blocket.se/malmo/Dvargpinscher_Chihuahua_valpar_21791462.htm?ca=23_10&w=3

http://www.blocket.se/helsingborg/Chihuahua_dvargpinscher_Valp_21334600.htm?ca=23_10&w=3&last=1

Annons:
[Wera]
6/7/09, 7:57 PM
#14

#12 Alltså vi har inte ens tänkt på tillståndet som jordbruksverket kräver… och det måste vara inne 30 dagar innan tydligen, och vi har planerat att få hem hon 23 juni då vår kusin kommer till Sverige… men om det inte funkar kommer hon hem med min moster med bl någon gång i sommar. Vi betalar ingenting då för hon, flrutom 700kr för tillstånd + om det blir flyg… tror det kostade runt 400kr.

matte-mi
6/7/09, 8:04 PM
#15

okej, har ni skickat in tillståndet nu då?

Håller tummarna för att du får hem din hund snart. Förstår att du längtar

[Wera]
6/7/09, 9:37 PM
#16

#15 Jag har skrivit det som behövs men inte skickat för jag måste först få reda på chip-nummret - och hon har inte blivit chip-märkt ännu.

Trollhassel
6/7/09, 10:16 PM
#17

Vår vovve är en Papihuahua. Toksöt hund du har! Lycka till med henne.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

matte-mi
6/7/09, 10:24 PM
#18

#17 Tack!

Din hund är också dö söt. Gillar teckningen i ansiktet Skrattande

Trollhassel
6/7/09, 10:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

#18 Tack, ja hon är en liten joker. Ser jättelustig ut.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[Wera]
6/7/09, 10:27 PM
#20

#10 10.000kr är ondöigt dyrt för en blandras tycker jag.
Har en tjej i skolan som fick en egen valp, rasren chihuahua för 20.000kr Förvånad jag tycker det är dyrt med… för visst finns det billigare rasrena chihuahuor?

Annons:
[nataschaj]
6/7/09, 10:30 PM
#21

#20 jo visst finns dem som e billigare när de gäller den rasen..men går man in bulldog så e de 25.000kr..

Men de e dyrt så länge dem inte har stamtavla tycker ja inte att dem ska ligga mer än MAX 6000kr… Efter som dem inte e renrasiga utan blandraser.. De e ondögit mkt pengar. Vill man att sin valp ska komma till bra hem så har man någulunda pris (så länge de inte e stamtavla med).. men detta handlar ju inte om pengar detta inlägg utan en snygg pinchiu va nu förkortningen va ^^

matte-mi
6/7/09, 10:38 PM
#22

Det finns ju billigare att hitta men eftersom chihuahua har blivit en populär ras så pressas priset till enligt mitt tycke orimliga summor. När jag köpte min förra hund som var blandning Tax/ Shettland sheepdog så kostade han 1000 kr. Han var allt utom chippad för jag tror det var innan chippet kom. Men sen har ju mindre raser och även blandraser blivit betydligt dyrare.

matte-mi
6/7/09, 10:43 PM
#23

Haha ja jag var nyfiken efter fler fast det är nästan kul att se hur samtalen utvecklas till nåt annat. Fast jag är ju fortfarande nyfiken på andra ChiPins. Även andra små blandraser är ju kul att se Skrattande

AnneN
6/7/09, 10:50 PM
#24

Diskussionen om vad en blandras kostar fortsätter i denna tråd!

/Anne, sajtvärd

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Wera]
6/10/09, 4:36 PM
#25

#19 Naaaw vad söööt Förvånad

iita
6/10/09, 6:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Jag har en blandning på dv-pincsher och chihuahua. Fast har nog aldrig hört ChiPin förut=)

matte-mi
6/11/09, 12:48 PM
#27

Såå fin! Skrattande

Jag såg det namnet, Chi-Pin när jag sökte på den blandningen på youtube och google. Det är väl det officiella blandrasnamnet precis som Papihuahua, Cockerpoo och Yorkipoo med flera.

Annons:
matte-mi
6/11/09, 12:55 PM
#28

Jag hittade massa sidor om olika blandraser. Bland annat denna sidan som jag tyckte var rolig. Skrattande

http://www.blandras.se/blandraser.html

iita
6/11/09, 12:56 PM
#29

Tack=)

Man får alltid lära sig nåt nytt=)

matte-mi
6/12/09, 3:39 PM
#30

#29 Ja precis. Man lär sig något nytt var dag. Jag var inne och tittade på din sida. Han är jättefin och jag tycker namnet är så coolt (för det är väl en han eller?). Jag är gammal hästtjej så jag gillade alla dina bilder Skrattande.

iita
6/12/09, 9:39 PM
#31

Det är en hon:p Hon hete Baileys när jag köpte henne, tyckte det va lite jobbigt ibörjan då en stor hanhund jag kände förut hette de=)

Tack så mkt=)

Din lilla tjej är jättefin hon med.

Mixie
10/26/12, 8:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Här är min lilla Hugo snart 4 månader :) mamma dv.pincher pappa chihuahua :) han är i mina ögon världens finaste valp!

//Mickan

Michaela-N
10/27/12, 12:51 PM
#33

ååh… Hugos bästa vän var en liten chihuahua/dvärgpinscher! Såg precis ut som #26 och #32! kul!

Upp till toppen
Annons: