Annons:
Etikettefterlyses-släktingar-till-din-hund
Läst 5077 ggr
fialisa89
2009-09-27 18:28

Släktningar till Oskar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag söker Oskars syskon. Oskar hämde jag från Purnu, utanför Hakkas. Oskar är blandras mellan finsk/svensk lapphund och golden retriver. Skrattande

Annons:
saab99
2012-04-17 23:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej!

Jag och Hanna äger Chubby som är bror till Oskar, vi träffade er en gång i Luleå tillsammans med Bolt när de var Valpar men nu har vi flyttat till Karlstad.

Hade varit roligt att dela med oss av lite bilder på hur de ser ut nu och kanske hur de är som hundar. Chubby är helt fantastisk hund för oss, mycket energi, lättlärd, går med på att göra allt, orädd, supersnäll mot allt och alla och kan faktiskt slappna av då det krävs och gå och lägga sig.

Han har varit helt otrolig och efter inkallningskursen vi gick med honom hos Åke Naalisvara i Luleå och mognat lite mer kan man inte kräva så mycket mera.

Vore kul att få höra lite om Oskar också!

Hoppas allt är bra med er!

Med vänlig hälsning

Patrik Nilsson

fialisa89
2012-05-16 13:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hejsan! Var av ren slump jag loggade in här, har inte varit inne på år och dar så att säga.

Roligt att höra från er, men trist att ni flyttat.

Bolt brukar vi träffa ganska regelbundet då dom bor ca 1 km från oss. Oskar mår bra, är lugn och snäll, men också väldigt full av energi. Går för det mesta lös (dock enbart med husse).

Tyvärr verkar vi ha haft lite otur med Oskar då han har någon form av hudallergi. Vi har tagit diverse blodprover, skraptest, gett olika mediciner, testat allergifoder av olika slag. Under vintern är klådan hysat lugn, men på sommaren drar den igång igen med eksem på ryggen, prickar i ljumskar och allmän klåda överallt. Annars är han en hund som trivs i sig själv, snäll med allal

Med oss är det bra och hoppas det är fint med er med!

Ha det bra

Mvh Elin Brandell

fialisa89
2012-05-16 14:17
#3

Har ni förresten facebook? Tänkte att det kanske är lättare att hålla kontakten där… :-) Elin Brandell heter jag där, lägg gärna till mig om ni har lust.

Teddymarsvinet
2012-12-11 18:47
#4

Hej! Detta har inte med saken att göra eller så.. Men din bild på första inlägget tror jag andvänds utan lov på stallet.se ett stall där som skriver att det är hennes hund & att det är en tik. Det hon skriver under bilden är : ''söta tjejen vi har här hemma. bilden tas bort när jag vill''

Har mejlat henne & skrivit att hon inte har tillstånd till bilden.. Dock så vägrar hon att ta bort många bilder som hon inte har tillstånd till. Är väldigt glad över att jag hittade dig här på iFokus! Ville bara fråga, har andvändaren tillstånd till bilden & skriva att det är hennes ''söta tjej''?

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Fridaaaa
2012-12-11 20:46
#5

#4 Anmält det till dem som har hand om stallet.se? Har jag gjort 2 gånger, och då ger dem varning och tar bort bilderna.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Teddymarsvinet
2012-12-12 11:48
#6

#5 Jag har gjort det, alla hennes hästbilder togs bort , men inte denna hundbilld. Får väl skicka in ännu en anmälan… :/

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Annons:
Fridaaaa
2012-12-12 11:49
#7

#6 Ja gör det :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
2012-12-13 11:22
#8

Himmla fina dom har blivit, kul att ni hitta varandra igen o hoppas att ni finner fler syskon via denna efterlysning :) Lycka till med hitta fler

4 tycker det är mycket bra att du är observant av dig, skicka pm till ts ang (rätt sida/andvändare) så kanske även hon vill anmäla detta annars gör du det själv. Tycker iaf att det var bra att du tala om detta :)

Teddymarsvinet
2012-12-13 15:47
#9

#8 Okej, jag PM:ar henne med en gång. :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Upp till toppen
Annons: