Annons:
Etiketthundar-i-media
Läst 1454 ggr
AnneN
2010-03-21 10:34

Designerhundar på tv idag

Tid: 14:00-15:00

Kanal: Viasat nature

Program information:

Amerikansk dokumentär från 2007. Puggles, Schnoodles, Labradoodles och Cockapoos är alla del i en växande trend: designerhundar. De går även under beteckningen hybridhundar och är korsningar som parats med andra, likadana korsningar. I den amerikanska kennelklubben för hybrider finns nära 400 nya korsningar, och bara namnen väcker uppmärksamhet. De är supertrendiga, men inte billiga. En puggle kan kosta över 3000 dollar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
spikes
2010-03-21 11:01
#1

Den såg jag,men ska inte avslöja mera innan ni sett detFlört

AnneN
2010-03-21 11:02
#2

Jag har bara lyckats se nån snutt här och där de gånger det visats tidigare, men nu ska jag försöka se hela programmet.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

alena
2010-03-21 11:09
#3

Shit, att jag inte har den kanalen! Vore kul att se det programmet.

spikes
2010-03-21 12:04
#4

2,Gör det,man lär sig mycket både på gott och ontFlört

Karizma
2010-03-21 23:33
#5

detta pogram (måste var den iaf) såg jag för ett tagsen tyckte att en ras var rätt trevlig Labradoodles men så tyckte jag hundarna hos den uppfödaren var lite som vi är i svergie har hundarna inne de lär sig hur ett hem funkar. Men de var fina med stora härliga o lockiga :D Sen var det rena valpmaskiner man fick skåda ursh… man såg ju verkligen hundarna levde konstant i gårdarna såg inte skötta ut skitiga trassliga o bara ville rädda livet på alla. (gubbe som hade mindre hundar o var väl puggle han föde upp? Var minst 6 mån jag såg detta pogram intressant ja o lite skrämmande, så fort en kändis har en ras är den poppis ne fy..

AnneN
2010-03-22 00:04
#6

Missade tyvärr detta igen då jag vid tillfället var ute och busade med mina hundar i djupsnön.

Får försöka se det en annan gång.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Puggle
2013-09-15 09:27
#7

Hej!

Jag har två Puggles - Bibbi och Bosse som jag hämtat i England - världens bästa hundar!! Planerar att ta Valpar om ett år eller så =0).

/Mia

TjockaBerta
2013-09-15 09:58
#8

TS

"De går även under beteckningen hybridhundar och är korsningar som parats med andra, likadana korsningar."

Hur menar du med korsningar som parats med andra likadana korsningar. Vad jag har förstått kan man bara få en sådan blandras genom att para två olika renrasiga hundar.

>>>Malum domesticum<<<

Frida B
2013-09-15 10:30
#9

tråden är tre år gammal, bara så ni vet ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

AnneN
2013-09-29 00:51
#10

#8 Med hybridkorsningar menades att båda föräldradjuren är av samma blandning tex labradoodle + labradoodle

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: