Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 16749 ggr
AnneN
2010-03-22 16:58

Priser för kastrering & vaccination i Luleåtrakten

Har ju som de flesta kanske vet nu skaffat en vuxen hanhund. Pga att båda hanarna jag haft förr drabbades av förstorad prostata på äldre dagar så har jag nu funderingar på kastrera denna hane för att eliminera risken för detta.

Har nu suttit och ringt till fyra olika veterinärer inom Luleå + Öjebyn för att få priuppgifter om kastrering (både riktig och kemisk) och Vaccination (Nobivac DHPPi = hela registret).

Här kommer prisuppgifterna för den som vill veta:

Djursjukhuset Gammelstad
Kemisk kastrering (chip): 1500kr
Kastrering (op): 3450kr
Vaccination: 470kr

Distriktsveterinären
Kemisk kastrering: Kunde inte ge prisuppgift
Kastrering (op) 2600kr eller 2700kr
Vaccination: 344kr exkl. moms
Var en veterinär som inte alls verkade ha koll på något och dessutom verkade ha svårt med svenskaspråket.

Djurkliniken i Lulsundet
Kemsik kastrering: hade inte priset i huvudet och var inte på kontoret.
Kastrering (op): 2400kr för hane på ca 50kg
Vaccination: 300kr, kommer man och vaccinerar 2 hundar samtidigt kostar det tillsammans 500kr.

Djursjukhuset Öjebyn
Kemisk kastrering: 350kr-500kr beroende på hur mycket som går åt
Kastrering (op): 3500kr
Vaccination: 340kr

Min slutsats är att både Vaccination och kastrering (om den blir av) kommer att ske hos veterinären på Lulsundet, jag har dessutom hört av andra djurägare att han är bra på sitt jobb.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Patriszija
2010-03-22 18:10
#1

Helt perfekt lista för oss också :D!

Vad priserna skiljde!
Distriktsvet. går jag nog inte till igen så bra att veta vilka priser de andra vet. klinikerna har!

Hoppas allt går bra på kastrering mm för er :)!

AnneN
2010-03-22 18:14
#2

#1Ja det är helt sjukt vad priserna kan skilja mycket inm ett så pass litet område som Piteå-Luleå, därför är det alltid bra att ringa runt och jämföra priser innan man bokar tid.

Jodå den dag det blir av så kommer det nog att gå utmärkt, måste bara spara ihop 2400kr först och med vår ekonomi är det inte gjort i en handvändning.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jonna75
2010-03-22 21:38
#3

Det var en väninna som skulle kastrera sin tik, jag ringde både till Öjebyn och till Djursjukhuset å kollade priserna.. Tror djursjukhuset skulle ha 5200 och Öjebyn skulle ha 4600.. Så lönar sig att åka dessa 4,5 mil till Öjebyn.

När det är några större grejer så åker jag alltid till Öjebyn annars går jag hos Rösäter på Lulsundet. Jag har haft och göra med honom så länge och har bra förtroende för honom och han är bra samt billig.. bättre kan det inte bli Glad

Lycka till med kastreringen när den nu blir av! Glad

Karizma
2010-03-22 22:07
#4

Det var olika priser fast inte drösvis med skillnad dok var Djursjukhuset Gammelstad dyr på allt men föramför allt kemisk…  du fråga inte varför AnneN varför det var så dyrt för just kemisk? Flört

AnneN
2010-03-22 22:33
#5

#4 Näe jag frågade inte det tyvärr, men gissar att det är för att de har det nyare som är chip istället för den gamla sprutan.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karizma
2010-03-22 23:16
#6

5 aha missa att det ståg chip Skäms man då är jag med Flört

Annons:
annzoo
2010-03-23 13:55
#7

i öjebyn blir de billigare om du gör fler saker med flera djur.. man kan då tjäna ännumerpengar, det är dock ej alla som ger sådanna rabatter

Ritva
2012-05-09 07:27
#8

Hej!

Nybliven hundägare i Luleå. Jag behöver vaccinera min hund och har hört att det finns en veterinär på Örnäset? Vad vet ni om denne? Hört att den ska vara billig och bra!

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

AnneN
2012-05-09 11:07
#9

#8 Åsikterna om henne är nog ganska olika, jag har varit där med en katt för att jag hade hört att hon skulle vara bra.

Min åsikt är att visst hon var billig, men jag anser inte alls att hon var bra, snarare den sämsta mest tafatta veterinär jag någonsin mött. Om du vill veta mer om anledningen till att jag verkligen rekomenderar folk att inte gå till henne på Örnäset så kan jag skicka ett PM till dig.

Jag kan däremot rekomendera veterinär Stefan Rösäter på Lulsundet för enklare saker som tex vaccinering (han gör inga operationer, röntgen, mm på hundar), han tar 300kr för Vaccination av en hund, 500kr om man vaccinerar 2 hundar samtidigt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

TjockaBerta
2012-05-09 12:37
#10

Även jag har ringt runt och frågat priser på kastrering av hanhund op

Den dyraste 4400,-

Billigast 2000,-

Sen allt där imellan.

Nu trodde uppfödaren att hon kunde hitta en billigare veterinär så hon skulle kolla upp det och höra av sig till mig sen.

>>>Malum domesticum<<<

joheck
2012-05-09 12:48
#11

#9 Du får jätte gärna skicka det pmet till mig också. Bor ju också här uppe och det är ju bra att ha koll på vetrinär klinikerna.

Jag har däremot hört en massa negativt om Rösäter. Kommer inte ihåg nått konkret, men de flesta jag har pratat med har avrått mig från att använda honom. Min pojke fick sin andra Vaccination där dock, och jag har inget att klaga på. Men skulle nog inte våga gå dit med något annat än Vaccination efter de rekomendationer jag fått.

Ritva
2012-05-09 19:47
#12

#9 och #11

Lite lurigt alltså för en nybörjare som mig…Förvånad

Anne: skicka gärna PM till mig, så får jag kanske lite mer "kött på benen"

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

AnneN
2012-05-09 19:53
#13

#12 Ja du det kan vara lurigt även för de som är erfarna djurägare också.

Skickar PM direkt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Upp till toppen
Annons: