Annons:
Etikettdagens-ros
Läst 2015 ggr
AnneN
2010-03-30 20:30

Dagens ris & ros

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill ge ett rejält ris till alla som inte plockar upp efter sina hundar på gångvägarna och i parker! Jag menar hur ***** svårt ska det vara att faktiskt ta sitt ansvar som hundägare?! Skrikandes

Vill även passa på att ge en stor ros till alla hundägare som faktiskt tar sitt ansvar och plockar upp efter sin hund! Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
spikes
2010-03-30 21:04
#1

Det håller jag med dig om absolut!,här har det alltid varit så fint i villaområdet,och nu har nya hundägare flyttat in så nu ligger det fasiken överalltSkrikandes,en packe skitpåsar på 100st kostar 10 spänn på öb det har man baske mig råd med om man har hundRynkar på näsan

matte-mi
2010-03-30 21:05
#2

Instämmer

AnnL
2010-03-30 23:05
#3

Instämmer också. Sen finns det dom som plockar upp det i påsarna och sen slänger påsarna lite varstans. Skrikandes Inte ett dugg bättre. Rynkar på näsan

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

 

AnneN
2010-03-31 00:03
#4

#3 Näe det är inte så mycket bättre det heller… Här där jag bor så finns det väldigt många hundlatriner (sopkorgar avsett för bajspåsar) och på en del ställen även uppsatt bajspåsar som man kan använda om man "glömt" ta med egen och ändå är parken full med hundbajs! Skrikandes

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kakan81
2010-03-31 00:46
#5

Håller med jag med. Oavsett om jag har hund eller inte är det absolut inte trevligt att se alla korvar som ligger efter trottoarerna.

Hemma på tomten får de väl göra som de vill, men som Lena påpekar, det finns billiga påsar.

Karizma
2010-03-31 01:43
#6

Jag anser skogen ok om man inte tar upp fast jag gör det iaf men i städer o där folk faktis njuter av att gå ta upp hundbajsen. Blir med jätte arg för just nu får jag säga akta hundbajs där o där o där o där för min dotter när vi går.

Hur ska man göra för att få då ickeplockare att inse att vi andra tycker det är förj*vligt när dom lämnar spåren efter sig? Jag tycker det är lite pinsamt att se allt hundbajs så fort min tös kröker ryggen så tar jag fram bajspåsen för visa att jag tar minnsan upp bajsen.

Annons:
ms-mee
2010-03-31 02:38
#7

Hörde en "kul" förklaring av grannen i somras varför han inte plockar upp. Han tycker att det är bra att hundarna sätter sig på gräsmattan som är mellan cykelvägen och bilvägen, för då vill inte barnen gå ut på bilvägen. Så det är nästan så han berömmer hunden när hon sätter sig där.

Lite skrattretande är det, dels så är nog ungar smarta nog och vet att man kan gå runt bajset. Sen så Vet jag att det bara är av lathet han inte plockar.

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Upp till toppen
Annons: