Annons:
Etikettallmänt
Läst 4312 ggr
[Forest]
8/26/10, 12:14 AM

Halsbandshjälp tack!

Nu har Enjas päls börjat ta fart och hon ska ställas ut (senare) därmed ska hennes päls inte slitas på. Så då fick jag tips vad jag ska leta efter:

  • Rundsytt halsband i läder OBS ska vara mjukt
  • Kedja som andvänds som vanligt halsband (ca 20-23cm långt)
  • Minkhalsband dessa är dyra så där 600kr

Har ni tips om vart man hittar dessa mindre typer av halsband och tänk gärna på att hon är 20 runt halsen mätte snabbt därmed inte exakt :)

Annons:
AnneN
8/26/10, 12:55 AM
#1

http://www.vibri.com/ där kan du beställa efter de mått, färger, tyger, mm som du själv vill ha.

Annars så rekomenderar jag oftast att ha sele på hunden, finns vadderade som inte nöter så mycket på pälsen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[oboybabe]
8/26/10, 1:24 AM
#2

www.minxdesign.se  Där har jag beställt, du mått beställer och designar eget halsband och där kan du även beställa egna tyger!

[Forest]
8/26/10, 1:28 AM
#3

tyger ska man inte andvända på pudel. Sele har jag haft med det var vist inte så bra då hon snart ska byta päls o då blir det jätte lätt att pälsen tovar sig för minsta lilla. Hon har lejonklippning fram till hon ställts ut klart det är några gånger med andra ord. Så man kan inte bara tjova ner pälsen :P

Bunn
8/26/10, 11:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag säger Björkis!

www.bjorkis.com finns det båda selar, halsband och mycket annat.

Det halsband jag tänkte på ser ut så här (bilden tagen från björkis hemsida)
Har ett sådant halsband till Marta och det är jättebra.

Det är mjukt och brett, så det skadar inte pälsen!
Har även en sele därifrån som är kanon =)

Bunn
8/26/10, 11:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Inte väldens bästa bild, men hoppas den duger =)

Marta med selen på

[Forest]
8/26/10, 1:53 PM
#6

4,5 nej såna kan jag tyvärr inte ha på Enja då kommer allså hennes päls bli som en stor tova runt halsband/selen

Annons:
[Forest]
8/26/10, 1:55 PM
#7

Ingen som vet vart de det finns små rundsyda halsband i läder eller småkedja som andvänds som vanligt halsband=ska allså inte ha det som stryphalsband

spikes
8/26/10, 2:35 PM
#8

Jag föreslår att du åker till en djuraffär,där kan du ju ta med dig vovven in och kolla så allt stämmer också…

[Forest]
8/26/10, 4:00 PM
#9

8 har vart på 2 de har ju bara större model nu ska jag ringa en annan där jag köper foder o se om de inte kan beställa hem halsband åt mig. Lite dåligt eftersom båda har stort sortement på hundsaker men sketet halsband ska vara så svårt o hitta :(

Fridaaaa
8/26/10, 4:14 PM
#10

http://www.emjashundhalsband.webs.com/

Måttbeställer, designa eget halsband för dina ändamål :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lyan
8/26/10, 9:39 PM
#11

Kommer inte ihåg vilken grossist men antingen Gibbon, Imazo eller Nobby har ett supermjukt rundsytt läderhalsband, inte dyrt heller.

Jag ska se om jag kommer ihåg att fråga varifrån imorgon

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Forest]
8/26/10, 10:46 PM
#12

11, tack ska kolla dom :)

ms-mee
8/26/10, 10:54 PM
#13

Har du djurmagazinet i närheten? Dom har små kedjor och rundsydda halsband. Eller ja, våran har det iaf :P

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Annons:
[Forest]
8/27/10, 1:18 AM
#14

13, tack för tipset jag har några mil dit men man åker till storstan iaf för köpa dyl :) ska spana in där i veckan Glad

ms-mee
8/27/10, 1:31 AM
#15

#15 Gör så! :) Kollar inte så ofta på mindre halsband men tror dom t om har minimini kedjor.

Sen pudelägare som man själv är så blir jag väldigt sugen på bild ju! Glad

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Bunn
8/27/10, 1:53 PM
#16

#6 Vad har din hund för päls?!

[Forest]
8/27/10, 2:16 PM
#17

6 hon är pudel och sparas ut hennes päls till lejonklippning hon ska ställas ut och är valp ännu kommer byta päls därmed kommer hon bli tovig lätt. Så jag har pratat med med uppfödaren o andra pudelägare och fick tips om vilka halsband som ska andvändas så man slipper tovig pudel. Dok när hon är utställd klart kommer hon kunna ha vanliga halsband o sele eftersom hon då kommer vara nerklippt.

ms-mee
8/27/10, 7:26 PM
#18

Vad är det för färg på henne? Tänkte om hon är ljus så kommer du ha fullt upp med bad :P Hubert är aprikos och han har kedja. Det tar inte många dagar innan han har ett grått halsband även när kedjan är av :P

Sen tänkte jag bara tipsa om pudelforumet om du inte redan kände till den :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
8/27/10, 11:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

18 tack för tipset hon är röd :)

ms-mee
8/28/10, 1:51 AM
#20

Men vilken sötnos Kyss Dom röda är så snygga

Lycka till med halsband nu och hela tovåldern ;)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Annons:
[Forest]
8/28/10, 1:03 PM
#21

20, tack visst är hon söt. Och vi kommer behandla pälsen det är uppfödaren som styr med pälsen och jag kommer lära mig, är visst mycket o tänka på :) Ska bli kul iaf o lära sig.

ms-mee
8/28/10, 2:43 PM
#22

#21 En hel del ja, men det är jättekul! :) Tills man kommer in i tovåldern :P Jag ville ha Hubert fullpälsad men va tvungen att trimma ner honom :/ Mycket tovor och en hund som hatar att bli kammad. Han ligger still men man kan riktigt se hur mycket han lider :/ 
Nu blir han två nästa månad så nu ska pälsen ut igen! :D Så får vi hoppas han är ur det värsta med tovorna :P

Ska du trimma själv också? :)

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
8/28/10, 3:24 PM
#23

22, ska gå päls och trimmkurs för uppfödaren o lära mig just om pudeln är tanken :) Det är i en viss ålder de får tover lätt sen ska de inte behöva så mycket borstning men tydligen ska man behandla pälsen (fråga mig inte om vad för det vet jag inte :D ) . Din hane ska inte få tover om jag fattat det hela rätt är han över tovgränsen :)

ms-mee
8/28/10, 9:45 PM
#24

Nej precis, när tovåldern är klar och pälsen färdig räcker det med borstning en gång i veckan.
Jo da, nog får han tovor :P Det finns ju vissa undantag som håller på länge, och han verkar vara en av dom :P Men ska se nu när pälsen kommer ut om det är "vanliga" tovor eller fortfarande tovåldern.

Behandla pälsen? Aldrig hört talas om något sånt :P Räcker det inte med shampo och balsam? xD

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
8/28/10, 11:08 PM
#25

24,tja du jag vet inte vad det var för bahandlig av pälsen nån merakel variant är det iaf. Flört Just för tovåldern är det viktigt att ha "rätt" halsband därför ville jag ha lite tips om det. Nu ska vi iväg på måndag o kolla in lite ställen har dom inte hemma så får det bli beställa  värsta fall minkhalsband det var 400kr de kosta för mindre pudel Hua lite dyrt får se till o inte tappa det :)

ms-mee
8/29/10, 2:17 PM
#26

Hehe okej :P Ja, men bra låter det ju iaf!

En annan sak du kan göra för att skydda pälsen vid halsbandet är att totta den.

Fy tusan :O Men det borde väl finnas att beställa kedjor och rundsydda på nätet?

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
9/25/10, 1:48 AM
#27

Kan medela att jag nu idag har hittat 2 halsband Glad Det är en liten hund o kattbutik som finns i Vadstena hon gör egna halsband men säljer oxå vanliga förståss. Men iaf hitta ett minkhalsband jätte fint och dunderbilligt med 150:-  (brunt päls) och en med fårskinn (svart jätte mysigt) för samma pris Kyss  Har bara hittat en kvinna som gör såna här halsband o hon tar "bara" 400-600kr per halsband så jag kom undan mycket billigare. Hitta ett jätte fint till Chanel med halvstryp givetvis ska det vara förstort så det blir som vanligt fast halsband men lätt o ta på och av. Iaf 200kr fick jag special sytt så det ska jag hämnta nästa vecka. Är så så glad o nöjd med mina fynd Glad Chanels blir mjukt läder baksidan o framsidan fint mönster i rött o silver snyggt som tusan.

Butiken heter Morrhåret Marikas Djurshop tyvärr har hon inte hemsida ännu men det kommer tror jag nästa månad.

Annons:
AnneN
9/25/10, 5:40 AM
#28

#27 Vad skönt att du hittat ett ställe där du kunde få bra pris och rätt halsband Glad

Om/när hennes hemsida komemr upp så kan du väl meddela så kanske hon får en länk i vår länksamling.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
9/25/10, 1:10 PM
#29

28, medelar dig då :)

[Forest]
2/21/12, 9:45 AM
#30

28, Nu har hon hemsida just minkhalsbanden är inte med men letar man efter dom så skickar hon info samt bilder på dom :) http://morrnet.se/morrharet.html

Upp till toppen
Annons: