Annons:
Etiketthunden-och-lagen
Läst 6799 ggr
[nataschaj]
10/1/10, 6:10 PM

Länstyrelsen, djurskyddsverket - Hembesök

Idag kom Djurskyddsverket på besök….

Jag har blivit anmäld för "hundmisshandel" av folk som inte kan någonting om hundar å dess uppfostran och allt annat kring hundar.

Här på detta område som jag bor vid, är folk snabba med å snacka skit å ringa runt å anmäla för allting man gör, och de e ganska tråkigt, just med att samma person har hotat mig med å att be mig flytta härifrån osv.

Men i alla fall, så hitta dem ingenting, de fanns ingeting å påpeka och de visste ja juh, men ämdå inte roligt att folk ska anmäla saker å ting.

Dem var här i 45 min å de va trevligt! Å ja ser fram emot å få protokollen och de hem. men sa te dem att ja vet vilka de är som gjort de.

Jag tycker de e synd att folk har för mkt fritid och för lite å göra, dessa som anmälde mig, sköter inte sina hundar direkt bra, de e folk som inte ska ha hund för dem kan inget, ena hunden får bara vara ute i 2 min sen in igen å dem  dricker å den naadre, ja falska väner har man gått om.

Hur är folk vid erat område? får ni ens säga åt hunden (med röst osv) innan folk lägger sig i? Ja får inte ens använda min röst för å säga ett nej elr stanna innan folk anklagar mig för hundmisshandlare å att ja ej ska ha hundar. Tråkigt med sånt folk, men efter som ja visste att de inte skulle händamig nått så gjorde de inget.

Annons:
AnneN
10/1/10, 6:22 PM
#1

Här där jag bor nu är det under alla 3 åren endast en person som lagt sig i och det var för att jag sa till Velvet då hon stannade och skulle inspektera en fläck mitt i lydnadsträning med fotgående. Då var jag tydligen en djurplågare Förvånad

Men annars så har jag inte haft några problem alls med någon i området Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
10/1/10, 6:23 PM
#2

Tråkigt,men vad var anledningen till anmälningen då?,för dom åker ju inte bara ut hur som helst…och sen kan jag meddela dig att står folk och ryter/gapar åt sina hundar så kan även jag reagera,beroende på situation förstås,inte så att jag anmäler men talar om ett och annat gör jag definitivt….

Gillar heller inte att du säger väldigt ofta att andra inget kan om sina hundar,kan du det då? är du så gammal och har så mycket på benen så du kan säga att andra inte kan?.

[nataschaj]
10/1/10, 6:27 PM
#3

2 som de står "hundmisshandel" bara för ja sa åt min ena hund, nu orkar ja inte dra upp hela histiroen då ja redan har upprepat den ett antal gånger till folk, men många tycker inte man ska få fostra elr ens säga ett nej till sin hund.

å enligt deras sida så måste dem åka ut om dem får in en anmälan.

spikes
10/1/10, 6:44 PM
#4

3,Ytterst sällan dom åker ut bara pgr av att någon säger nej eller annat till sin hund…….men du verkade ju vilja dra historien igen här,så då får du väl räkna med att folk frågar.

Hur har det blivit såhär i erat kvarter då?,för det kan ju inte bara bero på ena sidan,det är ju aldrig en människas fel att 2 träter….

Jag har diverse olika hundägare här,men lägger mig inte i om jag inte ser en regelrätt misshandel av en hund…

[Forest]
10/1/10, 10:54 PM
#5

Jag har aldrig haft problem lr fått inspektör hemma eller i stallet. Därimot så såg jag till att få lite hjälp av en ang alla dessa mott som gäller stall :)

3 du måste väl känna dig lite ledsen om nån tror att du slår dina hundar? Jag hade tagit åt mig iaf…

[Liiillap]
10/1/10, 10:58 PM
#6

Mina grannar har inte frågesatt mitt sätt att uppfostra min valp.. som är 5 månader nu,.. som säger bara " hon är valp, det är bra att hon lär sig i tid" m.m. Fast du har jag dom som kan hundar omkring mig och dom som inte har hund lägger sig inte i.. utan frågar mest om min valp bara

Annons:
[nataschaj]
10/2/10, 12:40 AM
#7

4 jo dem är tvynga nu å åka ut på alla anmälningar dem får, va dem sa i alla fall.

Men folket här e kännsliga man ska bara inte få säga åt sin hund, men så e de, just nu okrar ja inte formulera historien, så de kmr senare i såna fall. Men sen e de folk som inte gillar mig, därav alla problem jag får vid detta område.

spikes
10/2/10, 9:38 AM
#8

4,Kan det inte vara så att du inte gillar dom också?.

Ja dom är tvungna att åka ut det har dom alltid varit men det är inte ofta det efterföljs.

[rightPAW]
10/3/10, 1:27 AM
#9

TS, det är trist att det ska behöva vara så men om dem snackar skit måste du ju höja ribban och bete dig bättre än dem. Här skriver du att dem inte kan nånting om hundar och sånt, är inte det lite lutat åt skitsnack det med? Nu vet jag ju ingenting om dina grannar men dem kanske missuppfattade hela situationen, du kanske såg arg och frustrerad ut, kanske höjde handen, gjorde nån sorts utfall med kroppen, omedvetet alltså. Det är ju lätt hänt om man inte är lugn och sansad att det blir lite fel. 

Kommer du inte överens med dina grannar föreslår jag att du helt enkelt låter dem vara ifred så låter dem nog dig vara det med :)

Här i mitt område är det inga såna problem, bara att många byter sid på vägen när man kommer eller skriker åt barnen att akta sig för kamphunden.

twinkime
10/3/10, 5:57 AM
#10

Oj vad trakigt att de anmalde maste kannas otroligt trist att fa nagot sadant pa sig men som sagt manniskor snackar valdigt mycket falskt men som spikes skrev sa tror jag inte att djurskyddsverket aker ut till nagon utan anledning.  Men som sagt tror  att manniskor snackar otroligt mycket?

Sjalv har jag aldrig varit med om nagot sant i mitt omrade. Har har vi ett ratt trevligt sammarbete och sager vad vi tycker rakt ut och vad vi kan forbattra om varandra men hjalps at att se  for och nackdelen hur man ska trana med sin hudn och diskuterar ratt mycket. Harligt omrade som haller utkik efter varandra =)

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Upp till toppen
Annons: