Annons:
Etiketthundgodis-recept
Läst 12559 ggr
Maja2
2010-11-17 22:23

Torka lever

Hur gör ni som torkar lever? Torkar i ugn eller mikron? Grader i ugnen?

Annons:
Agilis
2010-11-17 22:35
#1

Jag har bara gjort det en gång och aldrig mer, för fyyyyy vad det luktade ;)

Jag kokade levern först (vet inte om det är nödvändigt) och sedan delade den i lagoma bitar och in i ugnen. Jag hade nog någonstans runt 75 grader tills bitarna blev hårda.

AnneN
2010-11-18 00:48
#2

Jag gör som #1 skriver, orsaken till att jag kokat levern före torkning är för att den blir lättare att skära i lagoma bitar efter kokning då den inte blir lika sladdrig att hantera.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
2010-11-18 12:00
#3

Jag kokar levern och fryser ner direkt i småbitar,det blir mest smak kvar då.

Maja2
2010-11-18 12:01
#4

#3 ahaa….  hur länge klarar bitarna sig när du tinat upp dem sen?

spikes
2010-11-18 12:06
#5

4,Eftersom jag endast använder dem vid träning så lägger jag dem i små portionspåsar,och jag har den i fickan frusen så den tinar i fickan luktar klart mindre om det,det håller sig i några timmar i alla fall.

Maja2
2010-11-18 12:12
#6

Tack för tipsen. Ska nog prova båda varianterna :)  Som det är nu kör jag mest med att jag tar undan en del foder ur dagsransonen (ger torrfoder) och använder som träningsgodis. Har inte hittat nåt vettigt jag vill ge som godis…. blodpudding har så himla många onödiga tillsatser, socker och annat jag inte tycker är bra, eller, så är det väl i det mesta man tittat på, läser man innehållsförteckningen så blir man bara trött.

Min icabutik har lever till kanonpris nu, så jag ska ner och handla :)

Annons:
spikes
2010-11-18 14:12
#7

6,Vad bra ta inte grislever bara för det kan dom bli dåliga i magen  avFlört

Phandoraz
2012-05-13 00:30
#8

Finns det risk för överdosering (förgiftning) fràn levern om man dessutom BARF:ar? Där har man ju ocksà lever i. fast dà kanske man kan tona ned pà intaget och ge lever godis istället. vet inte om näringsvärdet i torkad lever förändras mycket jämfört med färsk? Verkar ju logiskt, men man vet aldrig.

[Forest]
2012-05-14 08:23
#9

8 bra info men tror det är inte så stor risk när det handlar om lite godis, ta detta inne på barf ang överdosering jag vet om att jag starta en tråd ang detta där inne.  andvänd dig av söka bland trådarna där det verkar du vara duktig på Flört

Phandoraz
2012-05-14 20:37
#10

Ja, jag tar och gör det! :) alltid bra att veta. Jag klickar runt bara ^^ sökningen fungerar bra ibland, men inte alltid. Sedan ska man ju själv veta vad man vill söka efter ocksà xD

Upp till toppen
Annons: