Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 3452 ggr
[Nininosen]
2010-12-14 10:27

Vad brukar man betala.

Om man nu skulle ta en kull på sin tik och behöver såklart en hane, vad brukar man betala ägaren till hanen om det är en renrasig respektive blandras? Ca pris?

Annons:
AnneN
2010-12-14 14:31
#1

Har för mig att språngavgiften (alltså det man betalar för hanens tjänster) brukar vara priset av en valp eller om hanhundsägaren vill så får de en av valparna, iallafall då det gäller renrasiga, annars kan man ju alltid göra upp det själv med hanhundsägaren.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Nininosen]
2010-12-14 20:12
#2

Tack för svar!

[Forest]
2010-12-14 22:06
#3

Hmm jag trode jag svara denna förut men det försvann visst Obestämd

Jag har sett anonnser på avelshanar blandras från 1500kr parning då ingår omparning o det verkar vara allt man betalar. Renrasiga fick jag höra 7 000kr och om det sen blir levande valpavgift vet jag inte. Jag tycker dok man ska göra alla hälsoundersökningar ad-hd om man har större ras och ögonen är många småhundar man bör ögonlysa. Då ska man även kräva detta av sin hanägaren så man avlar så friskt man kan det gynnar alla. PS kan inte mycket om avel Flört Ds

Mymlan
2010-12-15 01:50
#4

Glöm ej även patella/knäleds test på mindre hundar..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

 

TrueBloodLover
2010-12-15 02:10
#5

jag betalar mellan 3500-6500 beroende på hur många Valpar det är

priset beror på om det är renras eller blandras. pratade med en vän och han tar 8000 för en parning+ valppris för sin groenendal. men denne har utsällningsmetit smat kommer fårn en utstllningssläkt

min tik är blandras, jag tittade mycket på pysket på hanen och vilka meritet han hade, samt vilka raser. ville ha något likasinnande som min egen

hittade ne jättefin hane och nu är det snart dags

det är hur mycket jobb som helst innan!!

ett tips, hittar du en hane men ägaren verkar konstig, leta upp en ny. det är lätt att man blir lurad!! se till att ha avelskontrakt, skri ev ett eget där det står all info.

mvh

Hon&vovvarna
2011-08-31 16:51
#6

Jätte olika!

Har sett annonser där de bara kostar 500:- för allt. Oseriöst kan man tycka!

Renrasigt så varierar de oxå!

Vet en Rottweiler kennel som tar 20,000 :- för deras Hane (som dock har vandrat till andra sidan nu)

Sen så är de vissa rottweiler kennlar som tar 1500:- för språng även bensin för transport av hane sen blir de 1000:- per valp som föds OM de överstiger 2 Valpar.

Hanen jag använde mig utav nu kostade 4500 :- totalt.

Hund med fart Blandis såklart!!

Annons:
[nataschaj]
2011-08-31 17:33
#7

På vissa kennlar som har hanhudnar så tar dem minst 6000kr språng, sen för valp med.

Blandraser mellan 1-4.000kr Plus summan för en valp, eller än valp.

Så det är olika. Vissa hanhundsägare vill ha 2.000kr/valp Plus en stor summa vid parningen. (vilket jag tycker e för mkt. Efter som de vart blandras utan hälso tester)

Så har man gjort alla hälsotester så tar man nån språng avgift sen får man pratas vid om den andra delen (valp elr pengar)

Upp till toppen
Annons: