Annons:
Etikettallmänt
Läst 8590 ggr
Honestyisdead
2011-01-10 20:54

Hur hittade du din hund?

Skulle vara intressant att veta hur ni fann era hundar? Annons i tidningen? Blocket?

Annons:
localoca
2011-01-10 20:59
#1

hittade min på blocket :)

[Sandraaa]
2011-01-10 21:00
#2

Hennes matte fann mig :) fast jag hade en köpesannons ute på blocket.

[iurochskur]
2011-01-10 21:06
#3

Min hund hittade mig kan man nog säga…

Lillsyrran köpte Shanti, hennes barn var inte snälla mot hunden så vi fick överta henne eftersom vi redan har hundvana och hade vant Shanti vid oss. Hon skulle stanna i familjen tyckte vi.

Michaela-N
2011-01-10 21:44
#4

Blocket!

[Forest]
2011-01-10 22:30
#5

Det var Eniro jag titta igentligen på hästar men så såg jag anonnsen utan bild men hunden lät bra och kunde passa oss. Skicka ett mail med tel nr samt info om oss efter ett par dagar ringde telefonen på den vägen fann vi chanel :) Vi fick se bilder på henne o jag kan säga att hon var 10000 gånger sötare i vekligheten. Dagen efter åkte hon på en nerklippning för hon hade tover runt nosen o var inte så trevligt att få pussar av henne.

standardbred
2011-01-11 00:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag jobbade hos en familj som hade det tufft, dem hade en sån underbar blandras tik, men kunde tyvärr inte ge henne vad hon behövde och dem kliockade liksom aldrig riktigt. Blev störtkär första gången jag träffade henne och efter ett år ungefär hade dem insett att dem inte kan ha hunden kvar så dem frågade om jag kunde vara hundvakt ett tag så dem fick känna efter hur dem ska göra och det sluta med att dem inte tog tillbaka henne utan helt skrev över henne på mig :)

Annons:
AnneN
2011-01-11 00:21
#7

Hos min systers dåvarande granne.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

hundegare111
2011-01-11 00:33
#8

Min hane är uppfödd av min mammas väninna.

Rottisen "fick" jag av en vän som hade fött upp kullen.

[Forest]
2011-01-11 00:45
#9

6 Åh vilken fin hund :)

twinkime
2011-01-11 02:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag hittade min underbara älskade Alfons pá Blocket. Där det stod att han behövdes omplaceras det som var bra var att de skrev alla svárigheter han hade. Blev störtkär i honom och en Border Collie var den ultimata drömhunden hunden för mig. Han var en oslippad diamant som behövdes putsas lite. Flört

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Chippers
2011-01-11 05:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag hittade vår underbaring på Blocket!
Det bästa som någonsin har hänt mig.

Denna kommentar har tagits bort.
Chippers
2011-01-11 05:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#10 Sicken sötis!
Här är våran bc blandis som valp.

Annons:
ingann
2011-01-11 08:08
#14

blocket

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Maja2
2011-01-11 10:11
#15

På nätet, hundrondellen och ADA

Crazzysazza
2011-01-11 11:27
#16

Amrisen. genom ett jobb

Dvärgpinchern genom en vännina

Border collien blocket

TjockaBerta
2011-01-11 11:34
#17

Jag visste helt säkert att jag absolut inte skulle ha en blandras och absolut inte från Blocket så naturligtvis har jag en blandis som jag hittade på Blocket.

Man är inte sämre än att man kan ändra sig!Skrattande

>>>Malum domesticum<<<

Kalli
2011-01-11 12:14
#18

Här, om jag inte minns helt fel på iFokus sida. Hanen fanns på Bortskänkes.se.

PetraKarin
2011-01-11 12:35
#19

Hos en av uppfödarna jag ringde och besökte. Jag hittade olika uppfödare genom rasklubben, googla rasen, blocket och genom att beställa uppfödarlistor från skk.


[Ronon-m]
2011-01-11 16:11
#20

Genom Blocket :)

Annons:
Honestyisdead
2011-01-11 16:23
#21

Hades hittade vi genom en annons i Helsingborgs Dagblad.

Max genom att leta efter uppfödare av DSG här i skåne.

twinkime
2011-01-11 17:27
#22

#13 Tack sá mycket din med Flört

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

RosaKiwi
2011-01-11 18:49
#23

Jag hittade Flizan på blocket. Var ute efter en whippet, men Flizan stal mitt hjärta totalt <3

Dolly är Flizans valp.

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

 

Min hemsida &   Min blogg

Emmieline
2011-01-11 21:00
#24

Blocket^^ <3

Agilis
2011-01-11 21:38
#25

På nätet, (ADA) och ADA hittade jag genom en gammal arbetskompis.

Gonee
2011-01-11 23:10
#26

Alexa hitta vi via blocket..

Fiona och hennes syskon annonserades ut av oseriösa på blocket.. en vän till mej besökte hemmet och ringde mej och va förtvivlad.. så jag åkte för att kolla och jag hämtade Fiona samma dag..

[Jhillhzan]
2011-01-12 23:24
#27

Jag hittade min i samma veva som jag fick avliva min förra.

Fick höra ifrån farmor att farbrors Husky hade fått Valpar.
Så när vi avlivat min förra var jag tvungen att ringa för att komma och kolla.. Och självklart följde lilla Zheeba med hem :)

Annons:
[nataschaj]
2011-01-13 01:51
#28

Gibson: Akita gårdens hundcenter kungälv föll pladask för han.(ja prakteserade där ett bra tag!)

Ajax (vit schäfer/hedehund) Blocket älskade honom som bara den, blev bara 1 år gammal, avlivad p.g.a skada, han mådde inte bra av att bara va stilla med en kort kiss runda, å hjärn gympa m.m. R.I.P min vita ängel.

Moa Amstaff/pitbull en tjej para sin tik å fick henne, bor huset bakom mig, suverän hund.

Kickilu
2011-01-13 14:40
#29

Min blandras var genom bekantas bekanta. Visste att det fanns Valpar och just därför undvikit att följa med dit. Men så en dag så åkte jag med dit och när Alfons tittade på mig så kände jag att honom ska jag ha. Det var bara att åka hem och övertyga resten av familjen och min dåvarande chef (planen var att ha den med på jobbet det dagar jag inte kunde jobba hemifrån) Det var en lång väntan de återstående veckorna tills vi fick hämta hem honom. Jag har aldrig ångrat mig en sekund även om det absolut inte var genomtänkt.

Min golden retriever hittade jag genom att läsa kennlars hemsidor. Var på jakt efter stabilt sällskap till Alfons men ej valp. Skrev några rader där jag såg en omplacering. Blev uppringd redan samma kväll. Den var redan tingad men uppfödaren tyckte jag verkade vara rätt för hunden och det har visat sig vara ett lyckligt köp ur alla synvinklar men framför allt så blev Alfons en glad hund igen när han får ha sin kompis med sig i ur o skur.

Fridaaaa
2011-01-13 15:15
#30

Min pojkväns mamma hade mamman & pappan till Lillan, så såg Lillan sedan hon var ca 3-4 dagar gammal, följt henne sedan dess:D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

QLBA
2011-01-13 18:44
#31

Min hund hittade mig. Satt på ett hundstall rädd och ledsen. Släppte ut han och han har liksom gått efter mig sedan den dagen. Kunde liksom inte lämna tillbaka en hund som vägrade släppa mig. Det va verkligen inte meningen jag skulle ha en till, men livet tar sina vändningar hade idag inte kunnat tänka mig ett liv utan han.

localoca
2011-01-13 19:21
#32

31# låte runderbart :)

rebz
2011-01-14 00:52
#33

Golden: Genom annons i tidning. Mamma såg en annons i tidnigen och vi hade länge pratat om att skaffa hund. Så mamma ringde och vi skulle åka förbi och titta när vi ändå var i närheten då vi skulle hämta vår nya bil. Och ja, mamma kunde inte åka ifrån kenneln utan Mozart. Så pappa fick ta nya bilen och åka och ta ut pengar och så fick vi stanna på vägen hem och köpa allt vi behövde till den lille.

Blandis: Genom en kompis. Jag pratade med henne om att vi ville skaffa hund och hon skulle köpa en hund i den kullen. Så vi åkte och tittade på lille Sixten som var ensam kvar och föll pladask.

Japansk Spets: Genom blocket. Jag hade "bokat" en hane som nr 3 i ordningen hos en tik som inte ännu var parad. Men så hittade jag en annons på blocket med några som precis fått en kull. Valparna var bara 1 vecka och uppfödaren kändes rätt så jag tingade Bino och betalade in handpenningen samma dag :)

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

matte-mi
2011-01-14 10:45
#34

En månad efter min gamla hund somnat in så hittade jag min Chihuahua/dvärgpinscher på blocket..i samma lilla by som jag bor faktiskt.  Hade inte tänkt att skaffa hund igen på några år. Men både jag och barnen saknade hund så det blev så.

Min York var det inte meningen att jag skulle skaffa men min syster hade 5 Valpar och när jag hälsade på så fastnade jag för just det busfröet så hon fick flytta hem till oss.

Annons:
matte-mi
2011-01-14 10:45
#35

En månad efter min gamla hund somnat in så hittade jag min Chihuahua/dvärgpinscher på blocket..i samma lilla by som jag bor faktiskt.  Hade inte tänkt att skaffa hund igen på några år. Men både jag och barnen saknade hund så det blev så.

Min York var det inte meningen att jag skulle skaffa men min syster hade 5 Valpar och när jag hälsade på så fastnade jag för just det busfröet så hon fick flytta hem till oss.

Sophiies
2011-01-14 11:14
#36

Min äldsta hittade jag på blocket och min andra kommer från en kennel

Mvh Sophie!

Medarbetare på blandrashundar.

 

www.dancingpaws.weebly.com
www.justadorable.wordpress.com

[Vargnatt]
2011-01-14 22:29
#37

Aramis hittade vi genom att kolla runt på uppfödare på sennenklubbens hemsida Glad

AnnL
2011-01-14 23:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Träffades Silvers mamma o matte när vi var o badade. Tyckte Cilla var så söt blandis.. Andra gången hon passerade frågade jag vad det var för raser. Och då visade sig att hon skulle ha Valpar. Sen följde jag hela dräktigheten och träffa Silver varje vecka tills jag fick hämta hem honom.Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

 

Michaela-N
2011-03-11 17:30
#39

Eller jag kan ju berätta hur det var för min förra hund ^^

Jaktvet Via hittade vi genom min mammas kompis pojkväns pappa, som hade henne och hade jagat med henne tidigare. Han fick en stroke och de behövde någon som kunde ta hand om henne under tiden han var på sjukhuset, så vi passade henne i en vecka eller två. Tyvärr (eller ska man säga lyckligtvis?) dog han, och då fick vi behålla henne Skrattande

Fast hon dog nu i maj.

[Forest]
2011-03-11 18:27
#40

38 MEN ÅH vad liten han var där :) Ursöt liten silver kul har aldrig sett den bilden innan Glad

Jag kan berätta hur vi fick vara Enjas fodervärdar.

Jag satt o kolla som vanligt på hundanonnser ett intresse jag har fast jag inte letar hund är det iaf kul o spana lite :) Var inne på Vovvnet o såg anonns ang dvärgpudelvalpar som fanns i östergötland. Oj vad nära var första tanken, så kolla jag vart dom fanns närmare än vad jag trodde. Så jag chansa o skicka ett mail att vi är intresserade att vara fodervärd men förståg oxå om dom inte hade intresse för fodervärdar. Berätta lite om oss o om mig mer eftersom det är jag som har störst hundintresse i familjen. Vart väldigt paff att jag fick ett trevligt mail tillbaka att hon kanske leta efter fodervärd men inte än på 6mån-1 år tiden gick o efter 8 mån rinde telefonen o det var uppfödaren som undra om vi fortfarande var intresserade :) Hon hade fått röda små Valpar varpå hon ville spara en liten rödtott. Så skicka hon en bild på Enja putteliten 8 tim gammal vart hon tingad som foderhund :) Så nu har vi 2 vovvar o vad jag är glad att vi tog en Enja som livar upp stora syster till bus o full av energi. Det var lite sånt jag ville ha en mer energiknippe som orkar hänga på i lite mer takt :)

Vosjes
2011-03-11 20:13
#41

1 tidningen, 2 tidningen (97 fanns inte blocket?)
3 han hittade oss, 4 internet

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Annons:
MaaariaS
2011-03-11 23:51
#42

Jag hittade min älskling på blocket….Kyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

linlan
2011-03-12 02:24
#43

Björnes föräldrar äges av min pojkväns mamma och sen jag såg honom första dagen var jag helt såld. Efter mycket tjat fick ja ta hem honom på prov ett tag och direkt vart även mamma förälskad!

Björne är en 6månaders blandning mellan shih tzu/lhasa apso/dansk-svensk gårdshund

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Marie80
2011-03-12 15:57
#48

Vi har 3 st hundar.

Via internet, via min sambos kusin och via min sambos morbror.

Annons:
Workingdog
2011-03-12 19:38
#49

Elsa hittade vi en annons på blocket, sedan klickade vi oss in på hemsidan och fick kontakt med uppfödaren :)

Sally, kommer inte ihåg, var 2 år då ^^

Tyra och Minna på blocket :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

ShitGoose
2011-03-12 21:08
#50

Köpte Hilma från en bekant. Tänkte först köpa en annan hund av henne men hon ångrade sig. Sen såg jag på blocket att Hilma var till salu, så då köpte jag henne :)

Medarbetare på Sphynx iFokus

karinnos4
2011-03-13 00:57
#51

åh, så fint att läsa allas historier! riktigt kul! fint också att det inte bara är vi som har gjort ett lite oplanerat hundköp :) hihi! såhär gick det till när vi fick våran fina älskade Alfred! :) : jag och sambon hade inte planerat att köpa hund just nu, någon gång i framtiden, men kanske inte nu, men jag satt ändå och kollade på hundannonser, jag brukade mest kolla på hamsterannonser och sådana liknande, men så en dag började jag kolla på hundannonser också, och helt plötsligt ser jag en bild på honom med sina gigantiska öron kollade han in i kameran och jag fastnade direkt för honom, totalt. Trots att han inte alls var av sådan ras eller typ som jag förut hade funderat på att skaffa, dessutom var annonsen i vår stad! (såg vi senare) och annonsen var ungefär en dag gammal (jag såg det här på kvällen) och blev förstås väldigt ledsen för att ja, vi skulle ju inte skaffa någon hund nu. Fast så pratade vi lite och sambon gick med på att köpa en hund! det var en jobbig natt av väntan för att se om han överhuvudtaget fortfarande var till salu! Vid sjutiden gick jag upp och ringde, han var kvar och vi fick komma och kolla! åkte och kollade då och blev ännu mer kär i honom! nu är han en omplacering från polisen och bodde då på ett hundhem, så det var en lång väntan på att hundhemsägaren skulle ringa och säga om vi fick köpa honom eller inte. Det var ju flera som hade varit och kollat, sade hon. Kvällen gick och vid nio kunde jag inte hålla mig längre utan ringde upp - OCH VI FICK KÖPA HONOM! jag som var inställd på det värsta! VI SKULLE FÅ HONOM! jag hoppade runt och skrek i lägenheten av lycka! haha! och ringde direkt sambon som blev superglad han också! redan nästa dag skulle vi få hämta honom! LYCKA! dessutom (vilket vi inte ens hade tänkt på innan, kostade han bara 1000 kronor då han var en omhändertagen hund som såldes genom polisen) så det var ju ett plus! haha! även om vi hade köpt honom, hur dyr han än hade varit! det är en fantastisk historia, tycker jag! jag blir så glad och LYCKLIG av att tänka på att han är vår och att vi fick honom till slut, vi som inte ens hade planerat att skaffa en hund nu fick världens finaste kille!

[Liiillap]
2011-03-13 22:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Började med att jag tänkte tinga en Hund från Ada.. men dom kunde inte garantera att hunden klarade av katter och små barn.. så tog en snabb titt på blocket .. och där fann jag henne.. billiga blandras Valpar.. tänkte åka dit och bara att kolla.. men slutade med att en av dom valparna valde mig :) <3 och 4 veckor senare hämtade  jag min vovve :)

som blev en "mix" y :D .. då hon var en blandras av : rottis, schäfer, labbe och Amstaff :D  så mkt hund för pengarna som jag brukar säga :)

Och nu följer hon med mig vart jag än går.. mer eller mindre :p.. har inte sovit en natt utan henne sen hon kom till mig :) och då har jag haft henne i 8 månader nu :O

Namiko
2011-03-14 19:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Jag ville ha en vuxen hund och kollade runt på olika hemsidor för alla möjliga hundhem som jag kunde hitta. Hittade först en 7-årig blandras i södra Sverige som jag tyckte verkade så underbar, så jag skickade in en intresseanmälan på honom, men fortsatte att kolla runt på andra sidor. På hundrondellens sida så hittade jag hela 3 hundar som jag tyckte kunde passa mig och skickade in intresseanmälan på alla tre.

Under dom följande dagarna medan jag väntade på svar så gick jag in så många gånger och tittade på hundarna och kände att jag drogs till en av dom hela tiden, en jättefin gul/ljusbrun liten podengoblandning som såg så glad ut på bilderna och enligt beskrivningen verkade han ha en enorm livsglädje. Han kändes som min hund redan innan jag visste mer om honom än att han var liten, social och hoppade när han ville ha uppmärksamhet.

Fick svar om att han inte var reserverad och fick höra mer om hans personlighet som kändes så perfekt enligt det jag ville ha i en hund. 3 veckor efter att jag såg honom på bild för första gången så fick jag se hans underbara bruna ögon genom ett burgaller på Arlanda och sen dess har det varit vi två. Det har gått lite mer än 3 år och jag kan fortfarande inte förstå hur jag lyckades hitta min hund när han var ända borta i Portugal, jag hade inte kunnat få en mer perfekt hund för mig :)

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Nicolew
2011-03-15 15:51
#54

Rottisen och Paperanian från Blocket, pudeln från allaannonser :)

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
OneSound
2011-03-16 12:46
#56

Hittade min nu bortgångna hund på annonssidorna i min lokala tidning :)

Aut viam inveniam aut faciam

[Driva]
2011-03-16 16:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Jag och sambon (eller mest jag :p) hade börjat fundera på hund, men inte just då, jag gjorde lumpen och min pojkvän jobbar heltid, men till hösten skulle jag börja plugga s då tänkte jag vänta tills vår terminen eller nästa sommar för att se hur det funkade med tider och så.

Men sen insjuknade sambons farmor och hon hade en liten blandras tik och då tog vi henne, som tur var var jag tjänsteledig för påsklov den veckan, men sen så visade sig att farmorn var permanent dålig och Nellie var så underbar att hon har fått stanna.

Jag hade ju tänkt ha en renrasig hanne :p

bluebaby
2011-03-25 09:48
#58

i en annons på blocket hittade jag min gona :)

[Empisen]
2011-03-25 11:30
#59

Nemo hittade oss, vi hade tidigare köpt en hund från blocket (som nu bor hos morfar) och Nemo visade sig vara hans bror, så vi kunde inte säga nej till det :) (Vi hade alltså en sökes annons på blocket)

Hugo hittade vi hos en bekant, hon hade tagit över valparna från själva uppfödaren, lång historia. Var inte meningen att vi skulle ta med oss en valp hem, men så blev det :)

Challe hittade vi på blocket :)

Eve
2011-03-25 18:28
#60

Diesel hade en bekant till mig som valp. 14 veckor gammal "tröttnade" hon och skulle avliva honom, om inte hennes kusin (en kompis till mig) ville ha honom. Han kunde inte ta honom just då, så då tog jag honom. Och det är det bästa jag har gjort i mitt liv! Han blev min första hund. Nellie fanns nere i Halmstad när en vän ringde till min dåvarande sambo och frågade om inte vi kunde erbjuda ett hem till en 10månaders blandras tik. Jag har velat ha två hundar länge, så vi åkte ner och tittade på henne. Vi tog hem henne samma dag (: hennes bakgrund vat allt annat än rolig. X köpte henne som valp och fick barn. Ville inte ha hund längre. X Gav bort henne till en kompis, Y, som i sin tur gick till X mamma, Z, och sa att hon skulle ha henne i ett par timmar för att han skulle fixa bilen. Z tog henne och Y hörde aldrig mer av sig. Z hade både reumatism och astma, så att gå och ta hand om en hund kom inte på fråga. En månad var hon hos Z, sen så sa hon att om ingen kommer och hämtar henne innan helgen så får Hon somna. Vi kom två dagar efter det uttalandet. Hon var Understimulerad efter att ha varit inlåst i en lägenhet i en månad. Hon kunde ingenting. Idag är hon är lugn, Go och harmonisk tjej som trivs kanon med Diesel. Hon kan det mesta en drygt 1åring ska kunna, och det bästa hon vet att springa med cykeln!

_________________________________

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Puma77
2011-03-26 08:05
#61

Jag hittade min på facebook. En person på ett katthem som jag har kontakt med lade ut ett utrop om stödhem till några småhundar från ett ärende som de fått in. Så jag ställde upp och de skickade mig världens underbaraste lilla skrutt som jag bestämde skulle få stanna helt hos mig;)

 

//Pia

Alexandra-S
2011-03-26 11:12
#62

Jag hittade min på blocket Glad

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Annons:
Alexandra-S
2011-03-26 11:13
#63

Jag hittade min på blocket Glad

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

hittadjur-se
2011-03-28 22:25
#64

2 av dem på blocket den 3:e hade vi sökes annons på vovve.net annonsforum och fick napp :-)

Upp till toppen
Annons: