Annons:
Etikettförsäkringar
Läst 5068 ggr
Eilind
1/18/11, 12:40 AM

försäkringsfråga

Har kollat lite försäkringar inför mitt ev hundköp och har kommit fram till att jag tycker if's försäkring är bäst. Men sen kommer vi till det kluriga, vad är skillnaden på blandras 8 och blandrashund? priset är det ju otrolig skillnad på! När ska man välja blandras 8 och när ska man välja blandrashund? Försökte hitta det någonstans men utan resultat så om någon kan hjälpa mig här skulle det vara jättesnällt!

Annons:
AnneN
1/18/11, 12:53 AM
#1

Jag har absolut ingen aning, men hoppas någon annan här vet, annars kan du alltid ringa/mejla dem och fråga.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Sophiies
1/18/11, 11:56 AM
#2

Oj, jag har inte heller någon aning. Ring och fråga vad det menas med det. Sen får du gärna berätta vad det betyder för nu vart jag otroligt nyfiken!

Mvh Sophie!

Medarbetare på blandrashundar.

 

www.dancingpaws.weebly.com
www.justadorable.wordpress.com

Kalli
1/18/11, 12:16 PM
#3

Ringde IF, nyfiken som man är och skillnanden är att Blandras 8 är blandraser med högriskhundar, alltså hundar som är väldigt dyra som renraser på grund av att de löper större risk för sjukdomar. :)

[Forest]
1/18/11, 3:59 PM
#4

3 vet du vilka raser som är inräknade i löper störst risk för sjukdommar?

TS jag har if helnöjd och våran placerades in i blandras nu kunde jag inte försäkra henne så högt pga ålder vid nyförsäkring (omplaceringshund). Men jag tycker dom ligger bra i pris och har hört bra av de personer som har if o behövt andvända sin försäkring.

Kalli
1/18/11, 5:36 PM
#5

#4: Nej, hon rabblade upp några raser när jag ringde bl.a. Berner Sennen och Fransk Bulldog men exakt vilka raser som ingår i premiegrupp/riskgrupp 8 hittar jag inte.

twinkime
1/18/11, 5:40 PM
#6

Det var verkligen intressant att veta, varje dag lär man sig nágot nytt =). Har du bestämmt dig för var du vill försäkra din hund blir det IF?

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Annons:
Kalli
1/18/11, 5:43 PM
#7

#6: Antar att den sista frågan var riktad till TS? Glad

twinkime
1/18/11, 6:03 PM
#8

#7 japp =)

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Eilind
1/18/11, 7:55 PM
#9

Hej, tack så hemskt mycket Kalli att du ville ringa och kolla detta :)

Ja det blir IF, känns skönt med en fast kostnad om något skulle hända. Blir inte blandras 8 för mig då, då det är whippet/greyhound och båda finns att fylla i under blandrashund. Blir inte så dyrt, bara 209:-/mån. med blandras 8 fyller man inte i rasen på föräldrarna o där blir det nästan dubbelt så dyrt. Antar att man måste ta det om man inte vet vad hunden har i sig.

Sophiies
1/18/11, 11:45 PM
#10

Ja juste ja!
Högrisk hundar är hundar som har större chans att få problem i framtiden. Som ex "trubbnos" hundar, hundar med "lite extra skinn" och stora hundar.

Mvh Sophie!

Medarbetare på blandrashundar.

 

www.dancingpaws.weebly.com
www.justadorable.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: