Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
ALLMÄNT

Blandras efterlyses !

2011-01-27 09:18 #0 av: Trin

Hej
Skulle gärna vilja veta mer om blandningen toypudel/malteser , chihuahua/papillon samt yorkipoo (Yorki/toypudel). Hur är pälsvården , vikt m.m. Är också intresserad av uppfödare av dessa blandningar , då menar jag någon av ovanstående blandningar inte alla blandningar i en hund (helst i Skåne).

Kanske känner ni till någon annan blandning ? Dock ska de vara små hundar ;) Tipsa gärna.

// Anna trin@live.se

Anmäl
2011-01-27 10:19 #1 av: Michaela-N

Eftersom det är blandraser är ju alla olika till utseendet och sättet, som alla hundar.

Anmäl
2011-01-27 12:21 #2 av: [rightPAW]

Har träffat många vavva/papi-blandingar, fantastiska och stabila hundar!

Anmäl
2011-01-27 12:27 #3 av: Trollhassel

Min chihuahua/papillon, Prillan är en urtrevlig, pigg, charmerande och lydig liten prick. Jag har träffat papihuahuaor som varit helt annorlunda. Man får lära känna hunden så gott det går innan man skaffar en. Det är det bästa sättet att veta vad man får.

Anmäl
2011-01-27 18:27 #4 av: Ida94

Själv så har jag en chihuahua/papillon på 11 (snart 12) år, Lady (som hon heter) är ganska trött av sig och inte så lydig, det kan nog bero på att vi inte fick henne när hon var valp utan att vi fick henne när hon var ca 1 år. Men om hon vill så kan hon lyssna på en. Sen tycker jag att det är en trevlig blandras, min blandras har en kort päls men hon fäller ganska mycket. :)

Anmäl
2011-01-27 19:07 #5 av: Trin

#4 Vi hade också en hund när jag var liten (papillon) som hette Lady :D

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.