Annons:
Etikettbeteende
Läst 2365 ggr
Trollhassel
1/27/11, 12:23 PM

Vad gör Maja?

Jag har varit dagmatte till en liten blandrastik på 8 år, nu sedan slutet av November. Det går jättebra med henne och hon sköter sig tillsammans med min dotter (11 månader). Dock är hon inte gosig mot henne, men inte dum heller.

Nu undrar jag en sak. Hon snor Julias nallar, går undan till ett annat rum och "parar sig" med dem.

Jag har varit med om dominanta hundar som juckat på allt och ingenting men då har de ju inte gått undan för det. Det känns int som att detta är av samma anledning?

Varför håller Maja på så? Det är ett beteende som jag inte varit med om tidigare.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Annons:
AnneN
1/27/11, 4:10 PM
#1

Hur mycket motion/mental stimulans får hon? Många gånger så kan juckandet vara en överslagshandling pga under-/överstimulering, stress, mm.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Trollhassel
1/27/11, 4:52 PM
#2

#1 Jag vet inte hur mycket hon får röra på sig hos sina ägare. Jag försöker få henne att gå några varv runt parken i alla fall när jag har henne men hon vill bara in. Fryser så hon skakar och vill inte gå. Rynkar på näsan Hon är ganska tjock (lite fyrkantig i formen) och det är ju aldrig bra men det är ju inte jättemycket jag kan göra för hon är ju inte min.

Hennes ägare håller på att flytta och jag märker på henne att hon är lite stressad för det. Lite orolig är hon.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

AnneN
1/27/11, 5:00 PM
#3

#2 Om hon inte gjort så tidigare så kan det absolut bero på stress pga flytten

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
1/27/11, 5:02 PM
#4

tror som Anne att hunden är lite stressad samt säkert har lite tråkigt jag tycker det inte är dagmattes jobb att aktervera hunden mer än promenader o rastas :)

Trollhassel
1/27/11, 8:39 PM
#5

Tack för svaren! Jag ser till att Maja får rastas, mat, gos och sällskap på dagarna. Det är vad jag och hennes ägare kommit fram till. Naturligtvis så skulle jag ju ha kunnatgöra mer för att aktivera henne men jag har ju en 11 månaders dotter att ta hand om också. Maja har det bra här, det vet jag. Hon är jätteglad när hon ska hit. Hoppas inte det är vistelsen här hon blir stressad av :( Kan tänka mig att det blir lite kluvet för en lite äldre hund att plötsligt vara hos en ny människa på dagarna i stället för hemma.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Upp till toppen
Annons: