Annons:
Etiketthundmat
Läst 5033 ggr
twinkime
2/9/11, 1:49 PM

Hur äter er hund?

Haha tänkte det skulle vara kul att se hur er hund äter berätta gärna eller visa bilder/ filmer.

Så här äter Alfons:

Alfons äter

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Annons:
Lenas-bus
2/9/11, 1:55 PM
#1

Haha vilken stilSkrattande.

Snodden åt i vardagsrummet ett bra tag för han saknade sina andra kompisar som finns i himlen nu,och mig gjorde det inget allsGlad

Dessa 2 står vända ifrån varandra för bägge vaktar gärna maten från varandra,Spike glufsar i sig maten alltmedan Snodden tar sin tid på sig och finsmakar allt han får i munnenGlad.

Har dock inga bilder på dem just dåFlört

twinkime
2/9/11, 2:16 PM
#2

#1  haha ja ibland är det väldigt knasig matstil när Alfons äter.

Hahah alltid kul att höra hur hundar äter Alfons är också den typen som finsmakar maten. Men om han blir stressad av att någon annan hund står brevid och också vill ha maten brukar han ofta dela med sig. Som sagt han försvarar inte maten inte ens för en fluga =)

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Lenas-bus
2/9/11, 2:18 PM
#3

2,Haha så gulligt att dela med sigKyss,mina har ju aldrig rykt ihop men vi har sett en och annan tandrad från början och för att förhindra bråk så har vi gett dem eget utrymme i köket så dom inte behöver störa sig på varandraFlört,bättre att föregå en sådan sak i mitt tycke.

[Yezz-an]
2/9/11, 2:43 PM
#4

Skrattande Det där var det mest orginella jag har sett Skrattande

Mina äter som vanliga tråkiga jyckar. I köket ur sina matskålar. När dom ätit en stund ur sin egen skål så byter dom skål med varann. Dricker gör dom samtidigt ur samma skål. Ibland är katten också med Glad

Hade ett 'dagbarn' som visade tänderna. Men det har jag varit noga med att jobba bort. Vågar inte utsätta mig för 7 hundar som äter samtidigt om någon har benägenhet att starta bråk.

twinkime
2/9/11, 2:53 PM
#5

#3 Det håller jag fullständigt med dig man ska gör a vad man kan för att undgå bråk.

#4 Haha lite roligt att de byter matskål, måste se för härligt ut när katten kommer mitt i allt och också skall vara med Flört

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

[Yezz-an]
2/9/11, 3:01 PM
#6

Kan passa på att berätta om morgonrutinen Glad

Katten vill varje morgon ha en skvätt mjölk (vi köper ett eget paket laktosfri för hennes skull, vi andra dricker vanlig mjölk). När katten lapar mjölk sitter hundarna på kö (måste ta kort Glad ). När katten är nöjd, så slukar stora hunden i sig resten. När storhunden är klar, så kommer lilljycken bärandes med skålen för påfyllning åt sig själv (borde filma kom jag på).

Annons:
twinkime
2/9/11, 3:15 PM
#7

#6  hahaha det låter verkligen riktigt kul det måste du visa, hoppas du lyckas fånga det på film skulle verkligen vara kul att se. Kan verkligen se det framför mig Glad

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Zabina
2/9/11, 6:33 PM
#8

Gud va roligt det ser ut! Glad Min förra hund åt ibland liggande och det hände inte sällan att man sen hittade henne sovande med huvudet i matskålen!

twinkime
2/9/11, 6:38 PM
#9

#8 Hahah ligger ner och äåter det gjorde min förra hund.  Tycker det är väldigt hög lathets nivå :P Sovandes med huvudet i matskålen haha det skulle jag ha viljat se.

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Denna kommentar har tagits bort.
[Vargnatt]
2/9/11, 6:42 PM
#11

Aramis äter bara vanligt Tungan ute. Men ibland kör han en liten glädjedans innan, när han ser att man går för att hämta mat så skuttar han och snurrar runt lite Skrattande.

QLBA
2/9/11, 6:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Haha vilken stil. Underbart !

Mina äter rätt normalt fast på bilden kanske ni kan se vem som äter först. . . =) (hemma hos mina föräldrar, är deras katt)

Lenas-bus
2/9/11, 10:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Eller HAR ätit,våran andra york Ticko gick alltid och lade sig i kingens skål och sov en stund efter maten,tur att kingen var noga att slicka rent sin skål varje gångGlad Gammal bild bara;-)

Annons:
Sophiies
2/9/11, 11:44 PM
#14

#13 Jösses va gullig!!!

Min äldsta har testat på lite olika allt från att slänga i sig maten, ta en kula i taget och gå och sätta sig i sin bädd och äta den för att sedan gå och hämta en till och fortsätta så tills matten är slut, sortera ut kulorna i olika högar på golvet för att sen äta dom och det vanliga stå och äta normalt som hon gör nu. Man måste ju testa sig fram vad som känns bäst. När hon var valp så låg hon oftast med huvudet i skålen och åt, vem orkar stå?? :P
Våran minsta på fyra månader kastar i sig maten så nu har vi införskaffat oss en go slow skål så att de ska vara lite mer knepigt att få i sig maten :)

Mvh Sophie!

Medarbetare på blandrashundar.

 

www.dancingpaws.weebly.com
www.justadorable.wordpress.com

Honestyisdead
2/10/11, 8:49 PM
#15

Både Max och Hades äter normalt.

Riktigt härlig stil Alfons har :P

AnneN
2/10/11, 9:06 PM
#16

Velvet får torrfoder som jag spolar vatten över just före servering, då äter hon upp alla foderkulorna först och sedan dricker hon upp vattnet.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
2/10/11, 9:45 PM
#17

13 Åh så söt bild :)

Vosjes
2/10/11, 10:57 PM
#18

Här hemma om vi vänder ryggen till går katterna och illern och partajar på hundmatskålen medans hunden försöker komma upp på köksbordet och ta katt maten…. Obestämd

Förutom katter och illrar som använder hundmatskålen som en sorts fotölj så är det väl ingenting konstigt med våra hundars mat eller matvanor hur de äter och så vidare…

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Upp till toppen
Annons: