Annons:
Etikettallmänt
Läst 2817 ggr
Honestyisdead
2011-02-05 17:45

Det som göms i snö

Det som göms i snö, kommer fram i tö.
Stämmer riktigt bra det.

Nu när snön här i Helsingborg är borta, ser man att det ligger bajshögar precis överallt! Trottooarerna får man gå slalom på, och att gå på en gräsmatta i mörker finns inte, för då kommer man hem med bajsskor.

Förstår inte att det finns så lata människor alltså.

Annons:
ingann
2011-02-05 19:31
#1

Ja, här är det bedrövligt Obestämd Min fd granne rastade alltid sin hund + sina kompisars hundar utanför på gräsmattan och plockade bara upp när de såg att jag iakttog dem. Nu fast de flyttat till nästa kvarter så kommer de hit och rastar hundarna Skrikandes

Det är en gräsmatta som alla barn spelar boll på på somrarna så den ska vara bajsfri! I början av förra sommaren rensade jag hela gräsplanen 2 ggr i veckan och fick ihop 10-15 fulla bajspåsar per gång.. Till slut tröttnade jag så nu är där fullt…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Lenas-bus
2011-02-05 21:39
#2

1,,Tur man har skogen runt knutenFlört

Vosjes
2011-02-05 21:56
#3

Så sant.
Här hemma är det bara en liten plätt där det är ett stort buskage som är proppad med hundbajs så farligt är det inte igentligen här och så har snön knappt försvunnit än.

De som inte plockar har flyttat som tur är och jag måste faktist skryta lite nu men min äldre bror som precis köpt hund ihop med sin flickvän och barn plockar faktist efter sin hund - han som knappt orkar torka sig själv i stjärten! …Jag är riktigt stolt över honom Kyss

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[Forest]
2011-02-06 01:00
#4

Här är det vidrigt med att gå. Fick skura skor då dottern trampa i stor skit på trottoaren blir så trött på vissa hundägare. Hur svårt är det o ta upp skiten efter sin hund? För mig inte ett dugg jobbigt iaf.

Honestyisdead
2011-02-06 01:01
#5

#4 Nä, det är otroligt hur lata människor det faktiskt finns.

[Forest]
2011-02-06 01:10
#6

5 Mjo, jag har sagt till ett par av ickeskitplockande hundägare Flört Man får en sur blick o så ger jag en skitpåse säger det ger böter om man inte tar upp hundskiten efter sin hund, onödig kostnad. Ska nästa vecka ringa komunen ang mer korgar och att de bör sätta ut även skyltar våran fina ååpromenaden är full med hundskit hela året nu mera. Ofta en viss sträcka bor lite skumt folk som har hundar antar det är flera av dom som inte tar upp har iaf sett 2 av 4 som inte tar upp hundskiten o vissa säger man inte till pga de är ganska oberäkniga personer+hundarna likaså.. Jaja hoppas iaf att korgar kommer upp kan jag ge dom nya hundpåsar i brevlådorna sen Flört

Annons:
Honestyisdead
2011-02-06 01:16
#7

Hehe!

När jag var i praag så satt det faktiskt hundbajspåsar på papperskorgarna överallt, undrar om det funkar. Fast de som är lata skiter väl i det med.

Jag säger också till om jag ser det, speciellt om det är på vår trottoar eller vid lekplatsen.

[Forest]
2011-02-06 01:24
#8

7 så är det på många ställen iaf en stad 1 mil här ifrån :) Där funkar iaf dessa promenader bättre många tar upp skiten. Min syster sa att det har vart bedrövligt där men nu är det inte många bajsar som stör. Mortionspår så sätter sig vissa hundar mer i skogen anser jag helt okej men inte på spåret :) Så visst funkar det iaf där :D

Honestyisdead
2011-02-06 01:31
#9

Där ser man. Borde man kanske skriva till kommunen :)

Upp till toppen
Annons: