Annons:
Etikettjakt-spår-sök
Läst 9815 ggr
QLBA
2011-02-03 16:08

Hund och pickup (hilux)

Någon som kör pickup med kåpa och hundburar där bak? Hur ser det ut ? hur gjorde ni med värmen, vattenburen ?

Annons:
Freke
2011-02-03 17:09
#1

Har byggt ett släp en gång i tiden, men då hade jag en kupé värmare som stod för värmen, låter jobbigt med vattenvärme, läckage risk och mycket mer arbete

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

QLBA
2011-02-04 10:49
#2

1# kupe värmare har varit vårat andra alternativ. Problemet blir då bara att kyla ner där bak, med denna vattenvärmen skulle man visst kunna ha som AC där bak, men som du säger läckage och mkt arbete.

På verkstaden tar de 30 000 för att sätta in så värmen/kylan går från kupen till flaket, visst lyxigt men fy fasen va pengar.

Att det blir för varmt under färd kanske inte blir samma problem ?!

Ruski
2011-02-04 13:27
#3

Fråga? Hur skulle ni fixa värmen när bilen är avstängd?
Vatten behöver väl en pump eller annan lösning för att få vattnet att röra sig runt i rören.

Som #1 skriver, verkar jobbigt.

men förstår hur du tänker, men en kupévärmare går väl att få att blåsa bara luft också? så då får du ventilation om du har friskluftsintag som kan passera genom ett värmeelement och styras av en regulator så du via automatik får rätt temperatur och i princip även rätt luftfuktighet

Freke
2011-02-04 13:41
#4

#2 Har du en ritning eller likande? Som du skulle kunna skicka så ska jag se om jag kan hitta på en annan variant eller lösning

för som #3 skriver, automatisering av reglering värme/kyla är inte några större problem egentligen, lättare att använda luftburen värme och saltvatten som kylmedel i såfall

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Upp till toppen
Annons: